38,1 - ville I give panodil?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

353 visninger
8 svar
0 synes godt om
22. november 2009

Kaufie

William har lidt feber - sidst målt til 38.1 - men er egentlig frisk nok bortset fra at næsen løber og han nyser. Derfor tror jeg ikke han har influenza A - men bare er blevet almindelig snotforkølet.

Jeg vil give ham pano efter aftensmaden, så han kan falde i søvn uden feber og forhåbentlig sove godt natten igennem. Men vil der ellers være nogen grund til at slå feberen ned - eller har den en gavnlig effekt - hjælper med til at bekæmpe infektionen/virussen?

Mette, der nok må tage en fridag med bassen imorgen

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. november 2009

Mikkelmusen

Jeg tror ikke det har nogen gavnlig effekt andet end at du ikke kan måle hans feber. Hvis han, som du siger ikke er dårligt tilpas men blot har feber, så ville jeg ikke give pano.

Anmeld

22. november 2009

Siber

Er enig med Mikkelmusen.

Vi giver kun panodil hvis de er helt vildt sløje, for at hjælpe med at få dem til at slappe af og kunne sove.

Knus Siber, der siger god bedring!

Anmeld

22. november 2009

Lene76

jeg vil ik gi pano når temp ik er på mere...... håber han kan finde ro og få en go nats søvn så han er frisk til at nyde dagen med mor imorgen....

Anmeld

22. november 2009

Muffinmus

tja, jeg giver det til natten nogle gange, for ellers får han ikke sovet, kun brokket sig....

Og jo, det kan satens være øffen, for den er jo netop mildere end den normale for de fleste

Anmeld

23. november 2009

Nadi

Oliver havde 39.8 i fredags og jeg ringede til vagtlægen for at være på den sikre side. Og hun sagde at hvis ikke han var mærket af det og godt kunne sove så skulle han ikke have en pano.
Feberen er faktisk med til at slå virus og infektioner ihjel, så den har en gavnlig effekt.

Og så kunne vagtlægen iøvrigt også fortælle, at han skulle have en temperatur på  43 (!!!) før at det var farligt  

Anmeld

23. november 2009

Kaufie

43!!??!! - det er jo sindssygt.

Nå, men William klarede sig gennem natten uden pano - og det gjorde vi også.

Vi er hjemme idag han og jeg - mest fordi han snotter helt vildt - og jeg ved det vil være umuligt for dp at tørre næse på 4 x unger hvis de alle var så hårdt ramt. For sløj....det er han bestemt ikke....

Anmeld

23. november 2009

Nadi

Kaufie skriver:

43!!??!! - det er jo sindssygt.

Min første tankle var også bare "JAMEN SÅ ER HAN JO DØD!!!"

Men godt at høre han klarede natten

Anmeld

23. november 2009

Muffinmus

43??

Nu er det altså sådan at hjernen kan tage skade ved temp over 41 grader....så det håber jeg sgu ikke han mente seriøst den læge......

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.