Spring til sidste ulæste indlæg Følg denne tråd
Er der nogen herinde, som har erfaringer med Sasha Shampoo mod Arp?
Min sp, anbefalede mig at prøve det til Julie, hun har virkelig fået meget arp igen...
Så vil lige høre, jer andre ad, hvad i har haft af oplevelser med dette....
Anmeld
Køb et abonnement på Vores Børn
Magasinet til dig med børn på 0-12 år
Priser fra 149 kr.
Ja det har jeg brugt ... Det virker nu okay, men det tager lang tid, før der er en okay virkning... Jeg valgte i stedet at smøre hovedbunden godt ind i olie og tage en lille tætteam og rede håret meget forsigtigt, flere gange dagligt (i alle retninger, både mod og med håret) - selvfølgelig forsigtigt... så slipper det langsomt...
Pøj Pøj Med det...
Enig med Pia
Og mine piger har virkelig haft det voldsomt. I øjenbryn og det hele. Da det var værst smurte jeg hovedbund ind i olie, og gav dem en lille hat/hjelm (dem der kan bindes) på natten over. Og så i gang med tætte/lusekam... Det var mere effektivt end nogen shampoo. Og vi har prøvet mange...
Vores hudlæge anbefalede en special-shampoo fra Pierre Fabre (dem som også laver A-derma) Den er til voksne og den frarådes til børn under 2 år. Klara var kun 4-5 mdr, men hendes arp var så voldsom at det var det han mente der skulle til. Og efter 1-2 hårvaske var arpen væk. Hun nåede at blive næsten skaldet pga. arp - hun så frygtelig ud.
Serien hedder Ducray og vi brugte den der hedder Kertyol Shampoo (den gule shampoo). Den forhandles på apoteket, så spørg dem om råd, men den er ihvertfald værd at undersøge.
Du kan læse om den her: http://www.apotekernes.dk/files/design/43502_Ducray_100x150_web.pdf
Vi prøvede også Sasha, men den havde ingen effekt.
Jeg har prøvet med olie mange gange, og i gang med tættekammen bagefter, og jeg synes ikke det har hjulpet på hende...
Så jeg må spørge til råds på apoteket, min sp sagde at Sasha shampoo'n havde en god effekt...
Men det er jo forskelligt fra forældre til forældre hvad man synes om de forskellige produkter og om de hjælper..
Malouis skriver: Hejsa her er der kun gode erfaringer med Sasha!Min datter på nu 11 uger, havde for 5 uger siden MEGET arp. og jeg brugte shampooen 2 gange og så var arpen væk, det faldt af i store flager. så vi har kun gode erfaringer med shampooen hun har ikke haft arp siden.
Hejsa her er der kun gode erfaringer med Sasha!Min datter på nu 11 uger, havde for 5 uger siden MEGET arp. og jeg brugte shampooen 2 gange og så var arpen væk, det faldt af i store flager. så vi har kun gode erfaringer med shampooen hun har ikke haft arp siden.
Det er jo skønt hun ikke har haft det siden...
bliver lige nysgerrig.
har aldrig hørt om shampoen....men har lille søn som kradser sin hovedbund til blods pga. arp,,,,
så skal lige høre om i ved om den er svanemærket, eller godkendt af astma-allergi forbundet?
nutche skriver: bliver lige nysgerrig. har aldrig hørt om shampoen....men har lille søn som kradser sin hovedbund til blods pga. arp,,,, så skal lige høre om i ved om den er svanemærket, eller godkendt af astma-allergi forbundet?
Julie kradser også i sin hovedbund, men ikke så det bløder...
Mon ikke det er svane mærket eller noget, Sundhedsplejerskerne går vel ind for at det er svanemærket osv?
MoarJ skriver: Julie kradser også i sin hovedbund, men ikke så det bløder... Mon ikke det er svane mærket eller noget, Sundhedsplejerskerne går vel ind for at det er svanemærket osv?
tror ikke sundhedsplejersken går specielt ind for svanemærkede produkter...de går vel mest ind for de produkter som "normale" børn kan bruge.
jeg tror så også at grunden til at Rasmus kløer sig så meget er at han har begyndende børneeksem. det er så også derfor jeg helst vil ha produkter der er deklaret i samarbejde med astma-allergiforbundet.
[ Spring til toppen ]
Story House Egmont A/S Strødamvej 46 2100 København Ø TLF: 70 25 75 10 CVR: 83131128