update: Frederic fået svar fra div prøver...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. november 2009

Lone Jakobsen

Frederic's moar skriver:

er streptokogger ikke i 'familie' med stafylokok?

For én af dem var vi i isolation med (stafylokok-skoldet-skind-syndrom) i 6 dage. og medicin hver 8 time.

Vi har aldrig fået tjekket hans urin før nu...

jamen det vil jeg da umiddelbart tror at de er. stafylokogger er betændelse i sår, med gule skorper, og streptokogger er vist betændelse i mandlerne (hæng mig endelig ikke op på det) mine børn har kæmper med begge dele....men min viden om det er meget begrænset.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. november 2009

LotteGabriella

Frederic's moar skriver:

Ringed i morges til børne amb i kolding for at høre på hans prøver. Og de havde fået svar, men hun var kun sygeplejerske og måtte ikke sige noget...

Spurgte lig ud om der i blodprøverne var noget vi skulle bekymre os om? 'Ud fra det jeg kan se er der ikke, sagde hun'

Men der er fundet noget i hans urin, som jeg ikke ved havd er, men spørger lige en.... Hun fandt ingen og da hun søgte på det fandt hun heller ikke noget. Får lige børne lægen til at ringe...

Hun ringed 15 senere. Ja alle hans blodprøver er fine (levertal, blodsukker mm) Men vi har fundet en mystisk og meget sjælden bakerie i hans urin, som vi ser meget meget sjælden (proteus vulgaris) og før jeg (børnelæge) vil begynde  nogen form for behandling skal jeg være 110 % sikker på det er den bakterie. Kan du komme her forbi idag og hente et 'tisse-fanger-sæt' inden kl 15 og tage at fange en ny omgang urin....

Kunne hun ikke bare have sagt: vi har fundet en bakterie i hans urin, for at være sikker skal I i tage en ny test. Men ordet mystisk og sjælden får da godt nok os til at tænke.

Noget han har altid har haft? Noget han evt har arvet fra os? Hvad er behandling og behandlingsform? Noget han har fået udefra? Hvordan påvirker det ham? Er det farligt? Hvordan har han fået den? osv.

Har surfet rundt på nettet og google ordet, men bliver da slet ikke klog på noget....

krydser fingre for at det kan behandles og ikke er noget I skal bekymre jer om

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.