update: Frederic fået svar fra div prøver...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. november 2009

Bondepigen

fandt lige det her... som skulle hjælpe på det din søn fejler, hvad det så end er.

Virkninger
Man har fundet, at propolis har følgende virkninger mod disse bakterier: højst virksom mod B. subtilis (Caron.), Staphylococus aureus, B. Alvei og Proteus vulgaris; moderat virksom mod Salmonella gallinarum, S. type Dublin, Escherichia coli, B., og Bacillus larvae; ikke virksom mod Escherichia coli og Pseudomonas pyocyanea.

http://www.helsenyt.com/frame.cfm/cms/id=3620/sprog=1/grp=8/menu=3/

Men lyt først og fremmest til lægerne. God bedring til din smukke søn!!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. november 2009

Mor til Frederic og Freya

Ikke noget vi har tænkt over før nu, er at han egentlig har brugt samme tøj str siden maj.

Er 9 cm meget eller lidt på 9 mdr og ca 2 kg?

Aner bare intet, for deres måling derude passer slet ikke nogen steder hen - i forhold til egen læge - tidligere indlæggelser's mål, og egen mål.

Da han blev født brugte han str 17 i adidas 'sko' og er lige i denne mdr gået op til str 21 med plads til at vokse i...

Hvor bliver man bare usikker på, om alt er som det skal være og om han udvikler sig godt nok osv.

Men han har fået sin 9. tand - wee endnu en at børste...

Anmeld

21. november 2009

BK

Frederic's moar skriver:

Ikke noget vi har tænkt over før nu, er at han egentlig har brugt samme tøj str siden maj.

Er 9 cm meget eller lidt på 9 mdr og ca 2 kg?

Aner bare intet, for deres måling derude passer slet ikke nogen steder hen - i forhold til egen læge - tidligere indlæggelser's mål, og egen mål.

Da han blev født brugte han str 17 i adidas 'sko' og er lige i denne mdr gået op til str 21 med plads til at vokse i...

Hvor bliver man bare usikker på, om alt er som det skal være og om han udvikler sig godt nok osv.

Men han har fået sin 9. tand - wee endnu en at børste...

Altså Laura brugte samme tøjstørrelse i et helt år, så det betyder vel ikke så meget...

Anmeld

21. november 2009

Becks

Frederic's moar skriver:

Ringed i morges til børne amb i kolding for at høre på hans prøver. Og de havde fået svar, men hun var kun sygeplejerske og måtte ikke sige noget...

Spurgte lig ud om der i blodprøverne var noget vi skulle bekymre os om? 'Ud fra det jeg kan se er der ikke, sagde hun'

Men der er fundet noget i hans urin, som jeg ikke ved havd er, men spørger lige en.... Hun fandt ingen og da hun søgte på det fandt hun heller ikke noget. Får lige børne lægen til at ringe...

Hun ringed 15 senere. Ja alle hans blodprøver er fine (levertal, blodsukker mm) Men vi har fundet en mystisk og meget sjælden bakerie i hans urin, som vi ser meget meget sjælden (proteus vulgaris) og før jeg (børnelæge) vil begynde  nogen form for behandling skal jeg være 110 % sikker på det er den bakterie. Kan du komme her forbi idag og hente et 'tisse-fanger-sæt' inden kl 15 og tage at fange en ny omgang urin....

Kunne hun ikke bare have sagt: vi har fundet en bakterie i hans urin, for at være sikker skal I i tage en ny test. Men ordet mystisk og sjælden får da godt nok os til at tænke.

Noget han har altid har haft? Noget han evt har arvet fra os? Hvad er behandling og behandlingsform? Noget han har fået udefra? Hvordan påvirker det ham? Er det farligt? Hvordan har han fået den? osv.

Har surfet rundt på nettet og google ordet, men bliver da slet ikke klog på noget....

Hejsa..

Det var sgu en lam måde og fortælle dig det på

Det er en bakterie som kan give urinvejs infektioner, lungebetændelse og sårinfektioner...

Rigtig god bedring med ham

Anmeld

21. november 2009

Tutter skriver:

Hejsa..

Det var sgu en lam måde og fortælle dig det på

Det er en bakterie som kan give urinvejs infektioner, lungebetændelse og sårinfektioner...

Rigtig god bedring med ham

Takker, så vidt har jeg også fundet ud af...

Så mangler vi lige ordret: hæmolytiske streptokokker. så har vi det hele...

hæmolytiske streptokokker, proteus vulgaris. Godt jeg ikke skal kunne alle de 'fagord'...

Anmeld

21. november 2009

Lone Jakobsen

Frederic's moar skriver:

Takker, så vidt har jeg også fundet ud af...

Så mangler vi lige ordret: hæmolytiske streptokokker. så har vi det hele...

hæmolytiske streptokokker, proteus vulgaris. Godt jeg ikke skal kunne alle de 'fagord'...

hmm... ja det er ren latin... det eneste jeg kender er streptokogger som bla. giver halsbetændelse.

men kan godt forstå du er bekymret når du får sådan et svar.

Anmeld

21. november 2009

nutche skriver:

hmm... ja det er ren latin... det eneste jeg kender er streptokogger som bla. giver halsbetændelse.

men kan godt forstå du er bekymret når du får sådan et svar.

er streptokogger ikke i 'familie' med stafylokok?

For én af dem var vi i isolation med (stafylokok-skoldet-skind-syndrom) i 6 dage. og medicin hver 8 time.

Vi har aldrig fået tjekket hans urin før nu...

Anmeld

21. november 2009

Henri84

Så fandt de jo noget... Kan godt forstå du er bekymret, men mon ikke de havde startet ham op i behandling med det samme hvis de fandt det meget bekymrende
Nu ved jeg ikke hvad han blev vejet og målt til derude, men jeg vil da sige vi oplever det samme. Hos Elias' børnelæge er han altid ca. 3 cm kortere og 1 kg tungere end herhjemme og hos egen læge! Så jeg tror virkelig der kan være forskel på måden at måle dem på! 9 cm på 9 mdr sys jeg lyder ok, de skal vidst ca. vokse 1 cm i måneden nu her, vægten har jeg ikke lige styr på, for der følger vi jo absolut intet herhjemme
Håber i får et mere klart svar næste gang i snakker med dem

Anmeld

21. november 2009

Henri84 skriver:

Så fandt de jo noget... Kan godt forstå du er bekymret, men mon ikke de havde startet ham op i behandling med det samme hvis de fandt det meget bekymrende
Nu ved jeg ikke hvad han blev vejet og målt til derude, men jeg vil da sige vi oplever det samme. Hos Elias' børnelæge er han altid ca. 3 cm kortere og 1 kg tungere end herhjemme og hos egen læge! Så jeg tror virkelig der kan være forskel på måden at måle dem på! 9 cm på 9 mdr sys jeg lyder ok, de skal vidst ca. vokse 1 cm i måneden nu her, vægten har jeg ikke lige styr på, for der følger vi jo absolut intet herhjemme
Håber i får et mere klart svar næste gang i snakker med dem

De vil ikke starte på nogen behandling før de har svar fra 2. urin prøve. Hun vil være sikker i sin sag, før hun begynder.

Vi kan bedre få ham til at tisse herhjemme, end som hvis vi var derude. Kan jo ikke få ham til at tisse på komando.

Anmeld

21. november 2009

Henri84

Ved du så hvor længe der går før i har svar på den nye urinprøve? Og hvornår skal i aflevere den? Håber det er noget som kan ordnes med en omgang antibiotika

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.