Sovebørn i vuggestuen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. november 2009

katrine26

qp skriver:

Nej det er jo ikke noget problem som så... det er bare irriterende hvis der står ens barn eks har sovet 3 timer. Lad os sige, at han har sovet fra 12-15 - og han er vildt træt kl 18, så ved jeg at det ikke er rigtig, at han har sovet fra 12-15 for jeg kender jo mit barn.

Men som sagt er det vigtigste for mig, at han har det godt - og det har han da Ingen tvivl om det....

Altså nu ved jeg ikke lige hvordan de køre tingene i dit barns vuggestue, men alle de steder jeg  har arbejdet har vi skrevet de rigtige tider ned har aldrig oplevet at et barn har sovet 1 time og så skrevet at det har sovet 3 timer kan ikke se hvorfor man skulle gøre det.

Du siger at det ikke er et problem men at du kender dit barn og nå de skriver 3 timer og han så er træt allerede kl. 18 så er det ikke rigtig, det er ved i bund og grund at kalde de pædagoger for løgner.

Men vis det er et nyt mønster i din søns træthed ( og ja du kender dit barn bedst) kan der jo være mange åresager til. man skal huske på at ALT hvad ens barn lave i løbet af dagen er en læringsprojekt, der er mange indtryk at skulle forholde sig til plus at de nu allerede er mørkt kl 17.

Hilsen en dagplejer.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. november 2009

qp

Altså nu ved jeg ikke lige hvordan de køre tingene i dit barns vuggestue, men alle de steder jeg  har arbejdet har vi skrevet de rigtige tider ned har aldrig oplevet at et barn har sovet 1 time og så skrevet at det har sovet 3 timer kan ikke se hvorfor man skulle gøre det.

Du siger at det ikke er et problem men at du kender dit barn og nå de skriver 3 timer og han så er træt allerede kl. 18 så er det ikke rigtig, det er ved i bund og grund at kalde de pædagoger for løgner.

Men vis det er et nyt mønster i din søns træthed ( og ja du kender dit barn bedst) kan der jo være mange åresager til. man skal huske på at ALT hvad ens barn lave i løbet af dagen er en læringsprojekt, der er mange indtryk at skulle forholde sig til plus at de nu allerede er mørkt kl 17.

Hilsen en dagplejer.

Det med de 3 timer var blot et eksempet.... jeg kalder dem jo ikke løgnere, sikke noget vås at skrive - jeg siger jo at det forkommer engang imellem og intet om, at de skriver sådan med vilje... for selvfølgelig gør de da ikke det.

Jeg tror bare, at hvis de har glemt at skrive på tavlen (gør de tit) så bliver det til "et eller andet". Og min søn er ikke en der græder når han vågner så de ved jo heller ikke helt hvor længe han har været vågen. Jeg er godt klar over, at der sker mange ting i dagligdagen og at det hurtigt bliver mørkt - det er slet ikke der den ligger. Jeg vil til enhver tid påstå, at hvis min søn har sovet fra 12-15, så er han ikke så grådfærdig-træt allerede kl 18.

Men som sagt er det vigtigst for mig, at han har det godt... så jeg gider ikke gøre yderligere ud af det her - for er han træt, ja så får han da lov til, at sove - ingen problemer i det.

Vh qp mor og pædagog

Anmeld

24. november 2009

Jordbærpigen

Tror nu næppe at pædagogerne - og ja det kan jo også være medhjælperne der skriver på tavlerne, bevidst glemmer at skrive sovetider på og som regel passer det jo det der står - selvfølgelig kan der være smuttere ind imellem, men i min vuggestue er vi meget præcise med, hvornår de sover og hvornår de tages op, da vi tjekker børnene ca. med 10-15 min. intervaller i løbet af middagsstunden. Er du i tvivl om din søn reelt har sovet 3 timer én dag, så spørg for at være sikker!

Grunden til at dit barn evt. er tidlig træt, selvom du mener at han ikke burde være det til trods for 3 timers lur, kunne jo også være, at han evt. er på vej ind i et nyt tigerspring i sin udvikling?

Vi andre kan sgu også være dødtrætte nogle dage, selvom vi har sovet til middag eller sovet længe den foregående nat

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.