Sovebørn i vuggestuen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.362 visninger
12 svar
0 synes godt om
20. november 2009

qp

Jeg synes tit jeg oplever, at pædagogerne enten glemmer at skrive sovetiderne på tavlen eller også har min søn sovet "meget længe" og burde være mere frisk i aftentimerne.

Har i også usammenhængende sovetider i vuggestuen således, at i undrer jer over hvorfor ungerne så tidligt bliver trætte?

Jeg vil lige tilføje, at dette ikke er noget problem som så og jeg derfor ikke har tænkt mig, at gøre noget ved det. Det vigtigste er at min søn har det godt og trives og deeet må man vidst sige han gør....  - synes bare det er røv irriterende!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. november 2009

Lise

Når de i Simons vuggestue ikke har skrevet sovetider på tavlen, så er det fordi han først er vågnet til "sidst", hvor de har skulle op og have eftermiddagsmad.. Sådan har det været meget tidligere, hvor han har sovet tre timer. Nu hvor han sover to timer hver dag, står det der altid.

Kender i øvrigt ikke noget til trætte børn om aftenen. Eller også er det fordi Simons tempo bliver skruet mere og mere op, og han griner højere og højere jo mere træt han bliver...  

Anmeld

20. november 2009

vatten

I Mathias vuggestue skriver de kun ned, hvis børnene har sovet ekstra kort tid eller længe ift. normalen. Men jeg har nu aldrig kigget efter sove tider, for uanset hvad, kører vi fast sovetid herhjemme i hverdagene.

Anmeld

20. november 2009

bonnie81

qp skriver:

Jeg synes tit jeg oplever, at pædagogerne enten glemmer at skrive sovetiderne på tavlen eller også har min søn sovet "meget længe" og burde være mere frisk i aftentimerne.

Har i også usammenhængende sovetider i vuggestuen således, at i undrer jer over hvorfor ungerne så tidligt bliver trætte?

Jeg vil lige tilføje, at dette ikke er noget problem som så og jeg derfor ikke har tænkt mig, at gøre noget ved det. Det vigtigste er at min søn har det godt og trives og deeet må man vidst sige han gør....  - synes bare det er røv irriterende!

hej

det kan jo også være at dit barn er mere træt selvom det sover længe til middag.

børn bliver meget mere stimuleret i vuggestue + de har mange indtryk de skal bearbejde. så det kan jo bare være at dit barn har fået et størrebehov for søvn

Anmeld

20. november 2009

qp

bonnie81 skriver:

hej

det kan jo også være at dit barn er mere træt selvom det sover længe til middag.

børn bliver meget mere stimuleret i vuggestue + de har mange indtryk de skal bearbejde. så det kan jo bare være at dit barn har fået et størrebehov for søvn

Hehe... ja du har ret i de ting du skriver - men jeg synes nu jeg kender mit barn  

Anmeld

20. november 2009

Vingummien

Har aldrig prøvet der ikke har stået noget om hvor længe han har sovet, er en af de ting jeg tjekker hver dag jeg henter for lige at have en ide om hvor meget han har sovet, er nu tit det samme antal minutter han har sovet.

Men en anden jeg kender som har sin pige der over der har de tit lavet fejl, f.eks skrevet de har skiftet hende 10:30 men at hun sov 10:20.11:30 den fejl har de lavet et par gange hehe

Anmeld

20. november 2009

LinLin

suanne85 skriver:

Har aldrig prøvet der ikke har stået noget om hvor længe han har sovet, er en af de ting jeg tjekker hver dag jeg henter for lige at have en ide om hvor meget han har sovet, er nu tit det samme antal minutter han har sovet.

Men en anden jeg kender som har sin pige der over der har de tit lavet fejl, f.eks skrevet de har skiftet hende 10:30 men at hun sov 10:20.11:30 den fejl har de lavet et par gange hehe

SYnes godt nok det lyder meget onstændigt at de også skriver hvornår børnene er skiftet!

Som om alt skal i skema...

Anmeld

20. november 2009

Vingummien

sparre skriver:

SYnes godt nok det lyder meget onstændigt at de også skriver hvornår børnene er skiftet!

Som om alt skal i skema...

Hehe her gør de det vist mest for at man kan se hvad de har lavet i bleen. De sætter ring om hvis det er stort Og hvis der nu lige er 4 af dem så kan man jo lige høre om han har dårlig mave eller sådan. men er nu mest sovetider jeg kigger på

Anmeld

20. november 2009

Drengenesmor

Hvis det er "røv irriterende" er det så ikke et problem eller ?.....

Har aldrig oplevet det som et problem, er fuldstændig ligeglad med en sovetavle, jeg stoler på at pædagogerne nok skal sige til , hvis de ser et mønster i ændrede sovevaner.....

Anmeld

20. november 2009

qp

Drengenesmor skriver:

Hvis det er "røv irriterende" er det så ikke et problem eller ?.....

Har aldrig oplevet det som et problem, er fuldstændig ligeglad med en sovetavle, jeg stoler på at pædagogerne nok skal sige til , hvis de ser et mønster i ændrede sovevaner.....

Nej det er jo ikke noget problem som så... det er bare irriterende hvis der står ens barn eks har sovet 3 timer. Lad os sige, at han har sovet fra 12-15 - og han er vildt træt kl 18, så ved jeg at det ikke er rigtig, at han har sovet fra 12-15 for jeg kender jo mit barn.

Men som sagt er det vigtigste for mig, at han har det godt - og det har han da Ingen tvivl om det....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.