Man skiller da ikke søskende ad, eller gør man?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. november 2009

mariamiss6

Anonym skriver:

Ham det handler om er 7 år, men jeg ville ikke spørge ham om det. Men sammen med hans far se på hans trivsel og så vurdere om det ville være det bedste han boede hos far.

Førhen har det ikke praktisk kunne lade sig gøre, men nu er det muligt. Men tror jeg vil prøve at han evt er der to dage mere i hver ende af samværsdagene, så kan vi se om det virker som om det fungerer bedre.

Men det er bare svært når man ikke kan se resultatet af beslutningen før om mange år.

Lyder jo til at det fungerede fint for Jer.

Tak for dit svar, det gav mig endnu mere at tænke på.

Det kan også sagtens være det er nok at han får et par ekstra dage sammen med far. Det er da et forsøg værd at prøve det synes jeg....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. november 2009

Anonym trådstarter

mariamiss6 skriver:

Det kan også sagtens være det er nok at han får et par ekstra dage sammen med far. Det er da et forsøg værd at prøve det synes jeg....

Ja, nu vil jeg prøve det, stille og roligt, så han på 14 dage har 3 dage mere end de 3-4 dage han ellers har.

men for pokker det er ikke let.

Anmeld

20. november 2009

mariamiss6

Anonym skriver:

Ja, nu vil jeg prøve det, stille og roligt, så han på 14 dage har 3 dage mere end de 3-4 dage han ellers har.

Nej det er det da ikke..... Men jeg synes det er flot at du forsøger dig frem, det er godt nok ikke mange mødre der tør æde deres stolthed, og lade faren have børnene mere.

Hatten af for dig. Og held og lykke med det hele...

Anmeld

20. november 2009

Anonym trådstarter

mariamiss6 skriver:

Nej det er det da ikke..... Men jeg synes det er flot at du forsøger dig frem, det er godt nok ikke mange mødre der tør æde deres stolthed, og lade faren have børnene mere.

Hatten af for dig. Og held og lykke med det hele...

Tak for det. Jeg skal nok skrive hvad det bliver til og hvordan det kommer til at gå.

Anmeld

20. november 2009

mariamiss6

Anonym skriver:

Tak for det. Jeg skal nok skrive hvad det bliver til og hvordan det kommer til at gå.

glæder jeg mig da til.

Anmeld

20. november 2009

Lone Jakobsen

Anonym skriver:

hejsa

vil bare lige sige at den prøvede vi også med min bonus søn. han fik et par dage mere hos hans mor hver anden uge... men det gjorde bare hans ønske om at flytte langt større.

vi valgte så at lade drengen flytte hjem til hans mor...og det har givet os en langt mere tilfreds dreng.

Anmeld

20. november 2009

Anonym trådstarter

nutche skriver:

hejsa

vil bare lige sige at den prøvede vi også med min bonus søn. han fik et par dage mere hos hans mor hver anden uge... men det gjorde bare hans ønske om at flytte langt større.

vi valgte så at lade drengen flytte hjem til hans mor...og det har givet os en langt mere tilfreds dreng.

Så gjorde I også alt I kunne og det er det samme jeg tænker at gøre. Viser det sig det er bedre, så må jeg tage konsekvensen og lade ham bo fast hos far.

Tak for input.

Anmeld

20. november 2009

Mumto3

Som dig er min grundholdning også at søskende dem skiller man ikke ad, MEN efter at have læst dit indlæg så tror jeg da at det er det helt rigtige at gøre!!! Det er meget bedre for et barn at bo hos en forældre som kan rumme én, end det er at bo sammen med sine søskende, men hos en forældre der syns man er lidt 'for meget'.

Anmeld

20. november 2009

Anonym trådstarter

Som dig er min grundholdning også at søskende dem skiller man ikke ad, MEN efter at have læst dit indlæg så tror jeg da at det er det helt rigtige at gøre!!! Det er meget bedre for et barn at bo hos en forældre som kan rumme én, end det er at bo sammen med sine søskende, men hos en forældre der syns man er lidt 'for meget'.

Åh nej, jeg synes ikke mit barn er for meget. Men han er et meget aktivt barn og når vi er fire mennesker der skal være her, så bliver man nød til at følge nogle regler og en bestemt måde. Jeg har min og hans far har sin måde.

Svært at forklare, men da jeg feks var på ferie med alle tre og mine forældre der var der mange konflikter, men far og hans familie var der intet. Så jeg tror meget det handler om indgangen til mennesket og temperament og nu jeg er alene og ikke med faderen så er det jo svært for ham at gå til far og deles om det som da min x og jeg var sammen. Der er nok en meget god grund til at begge forældre burde være sammen om børnene.

Jeg tror i bund og grund bare hans temperament er bedre til hans fars end mit og det er tydeligt nu vi ikke er sammen mere.Og så er deres interesser meget det samme. De leger sammen og går op i det samme, ting som jeg ikke har kendskab eller interesse i. Han hjælper far osv. ting han ville få i hverdagen hvis jeg var med hans far eller han boede hos far,

jeg kunne også bare lade det køre som det gør, tror som ikke hverken ham eller de andre har det skidt, men det er bare bedre ved far.

Anmeld

20. november 2009

guggle

Anonym skriver:

Åh nej, jeg synes ikke mit barn er for meget. Men han er et meget aktivt barn og når vi er fire mennesker der skal være her, så bliver man nød til at følge nogle regler og en bestemt måde. Jeg har min og hans far har sin måde.

Svært at forklare, men da jeg feks var på ferie med alle tre og mine forældre der var der mange konflikter, men far og hans familie var der intet. Så jeg tror meget det handler om indgangen til mennesket og temperament og nu jeg er alene og ikke med faderen så er det jo svært for ham at gå til far og deles om det som da min x og jeg var sammen. Der er nok en meget god grund til at begge forældre burde være sammen om børnene.

Jeg tror i bund og grund bare hans temperament er bedre til hans fars end mit og det er tydeligt nu vi ikke er sammen mere.Og så er deres interesser meget det samme. De leger sammen og går op i det samme, ting som jeg ikke har kendskab eller interesse i. Han hjælper far osv. ting han ville få i hverdagen hvis jeg var med hans far eller han boede hos far,

jeg kunne også bare lade det køre som det gør, tror som ikke hverken ham eller de andre har det skidt, men det er bare bedre ved far.

Synes klart jeg genkender det du skriver... Det lyder til at du selv ved hvad der er bedst, men det er en kæmpe beslutning at tage og spørgsmålet er om du selv kan leve med den beslutning?? Men hatten af for at du formår at se din søn behov og kvaliteterne hos faderen.

Det er nærmest en selvfølge at børn skal bo hos deres mor.... Og der er det vigtigt at folk får øjnene op for at FAR kan være mindst lige så god.

Uanset hvad du vælger, så vælger du ikke dit barn fra, men ser din søns behov og tilvælger fars ressurcer...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.