Jeg tror ikke, det kan være kosten, for hun har altid været ked af det, når hun skulle sove om aftenen. Har aldrig villet ligge alene, skulle altid ammes eller vugges i søvn - og det blev da også dårlige vaner, som ikke hjalp hende på lang sigt.
Jeg tror faktisk hun er overtræt (nogengange) og derfor ikke kan stoppe den voldsomme gråd igen. Hun gjorde det nemlig i aftes ved bordet, hvor vi spiste aftensmad helt vildt sent. Hun gik fuldstændig i spåner over, at jeg tog den ene halvdel af hendes bolle, og kunne slet ikke stoppe igen. Derefter skulle der ingenting til - bare det at spise en bolle virkede meget traumatisk for hende.
Selve putningen i går gik så fint nok. Stadig gråd, men ikke den voldsomme gråd, hvor hun ligger helt våd af sved tilsidst, og med pauser hvor hun bare pylrede lidt. Men det var også blevet sent. Vi pjattede også, inden jeg lagde hende ned i sengen - vi legede med en bidesut, og så fik hun den med i seng. Tror også det hjalp lidt.
Ja, jeg tror også tit hun græder, fordi hun bliver sur. Måske sur over at dagen er slut og jeg ikke vil lege mere. Hun holder dog ikke rigtig op, hvis jeg tager hende op - som om hun ikke kan stoppe igen. Nogen gange ligger hun og sparker helt vildt - så er hun i hvert fald hidsig.
Jeg vil blive ved på samme måde lidt endnu, for det er stadig bedre end før, og så vil jeg prøve at lægge mere mærke til hendes træthedstegn, selvom det er svært, når der er tre børn, der skal puttes, og helst på samme tid.
Knus Line
Anmeld