Den udskudte forældreorlov????

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

324 visninger
4 svar
0 synes godt om
19. november 2009

Hyner

Hvorfor har den latterlig kommune kun åbnet mellem 10 og 12 når man endelig skal bruge dem... Det er da bare så typisk og så fucking træls.

Nå men så må jeg jo lige spørge jer tilråds...

Ved I noget om man kan dele sin allerede udskudte orlov op til halvdags??? Jeg kunne jeg nemlig rigtig godt tænke mig indtil jeg skal på den nye barsel.... Det kunne da være dejlig

Kram Henriette

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. november 2009

Anja

Det er så vidt jeg ved noget, som du bare aftaler med din arbejdsgiver. Du skal jo så have noget suppl dagpenge samtidigt med at du går lidt ned i løn.

Jeg har i al fald haft flere kollegeer, der har haft en ordning med en halv eller hel fridag fast, hvor det er den sidste del af barslen, der er blevet brugt.

Anmeld

19. november 2009

Kaufie

Jeg tror nok det kommer an på om din aftale med arbejdsgiveren er retsbaseret eller aftalebaseret.

Retsbaseret, så SKAL man tage den ud i et - men du kan så være sikker på at få den med til en evt anden virksomhed.

Aftalebaseret, så kan du aftale med din arbejdsgiver hvordan det skal afvikles. Ulempen ved denne er så, at man ikke har ret til at få den med sig hvis man skifter job. Den nye arbejdsplads kan være flinke at skrive den i kontrakten. Hvis ikke de vil det, så er den spildt.

Mette, med aftalebaseret orlov på den nuværende arbejdsplads....

Anmeld

20. november 2009

Hyner

Lige en opsumering...

Jeg har snakket med kommunen i dag og der er ingen hindrig for mig, sålænge min værkfører er med på den... Det eneste vi skal er at udfylde en blanket, sende den til kommunen samt en kopi af aftalen om de nye arbejdstider underskrevet mester og jeg...

Altså jeg kan gå på orlov igen i HELE 13 uger, NICE

Krams Henriette -så glad..

Anmeld

20. november 2009

Nadi

Hyner skriver:

Lige en opsumering...

Jeg har snakket med kommunen i dag og der er ingen hindrig for mig, sålænge min værkfører er med på den... Det eneste vi skal er at udfylde en blanket, sende den til kommunen samt en kopi af aftalen om de nye arbejdstider underskrevet mester og jeg...

Altså jeg kan gå på orlov igen i HELE 13 uger, NICE

Krams Henriette -så glad..

NICE!!! Det er da bare super fedt! Jeg var også bare lykkelig da Dennis og jeg fandt ud af det med barslen. Det er simpelthen så rart når alle brikkerne falder på plads.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.