Hej tøser.
Gusatv har været i dagpleje i 3 dage(sammen med mig) Og 2 ting der primært genere mig er:
Når de små (gustav og en anden lille) vågener om formiddag (9.30) Så bliver de bare hevet op, og ud og lege - uden mad og drikke... Der vanker så først frokost ved 11-11.30.
Oooog når de spiser frokost, så får de små sidst (måske tilfældigt) med Gusatv er 100 år om at spise rugbrød, så de andre var færdige og havde sunget tak for mad sang, inden Gustav var færdig...
Til eftermiddag spurgte de om det var nok med lidt mosed banan??? Sagde atd et var det ikke...
Jeg er super dårlig til at sige noget, men bliver jo selvfølgelig nød til. Så vil sige det på mandag, og aflevere nedenstående brev. Kald mig endelig hønemor, men vil gerne have en kommentar...
Hej Lis og Per.
Det kan godt være at I ikke kan bruge dette, men det beroliger os, at I har fået det.
Dette er på ingen måde ment som kritik, men en hjælp til at forstå vores barn lidt bedre. Gustav havde en lidt hård start på tilværelsen:
Gustav blev født d 01.07.07 - 10 dage over tid. Det var en hård fødsel, da Gustavs hjerte lyd faldt hver gang jeg havde en ve, det var tæt på at det var endt med kejsersnit, han var meget svag.
Han kom til verden 2690gr og 53 cm. Var udsultet, dehydreret, rynket og så tynd så tynd… Efter få timer blev vi indlagt på neonatal (afdeling for fortidig fødte) hvor han fik sonde hver 2. time i starten. Han sov hele tiden og havde ingen kræfter til at spise selv. Det var så skræmmende
Men efter næsten 14 dage kunne han spise selv og kom vi endelig hjem.
Men han tog kun lige det på han skulle. Men trives og voksede…
Gustav har altid ligget i den laveste ende af vægtkurven. Men er en dreng der gerne vil spise, men er lidt lang tid om det, og skal have lidt pauser indimellem.
Efter han er begyndt at krybe/kravle rundt, bliver han mere tørstig, så vi tilbyder en tår vand flere gange i løbet af dagen. Det sidste halve år har han været meget syg og så har han i efterfølgende perioder næsten ikke spis noget. Det er noget der bekymre os meget. Så vi giver ham også lidt ekstra tøj på når vi skal være ude…
Her hjemme ser en typiskdag så ledes ud lige pt:
Morgen
Op kl. 6.00
6.30Havregrød med frugtmos.
(Afleveres i DP 7.-7.15)
7.45 Flaske
Sove bagefter og til 9.15
Middag
9.30. En halv bolle m/smør + vand
11.-11.30 rugbrød
12.30-13.00 sove
Eftermiddag
En stor portion A38/yoghurt naturel med havregryn og frugtmos, banan, revet æble + vand
Aften
Hvad vi nu får + en flaske vælling inden han skal i seng ved 19.30-20 tiden
Det vi egentlig vil sige med alt det her, er om I lige, specielt i starten, vil være ekstra opmærksom på at han får det han kan spise.
Vi er bare nogle bekymrede forældre…
Tak fordi du tyggede dig hele vejen igennem
moni
Anmeld