Er på røven - ang dagpleje... Laaaangt.....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

414 visninger
9 svar
0 synes godt om
19. april 2008

Monica

Hej tøser.

Gusatv har været i dagpleje i 3 dage(sammen med mig) Og 2 ting der primært genere mig er:
Når de små (gustav og en anden lille) vågener om formiddag (9.30) Så bliver de bare hevet op, og ud og lege - uden mad og drikke... Der vanker så først frokost ved 11-11.30.
Oooog når de spiser frokost, så får de små sidst (måske tilfældigt) med Gusatv er 100 år om at spise rugbrød, så de andre var færdige og havde sunget tak for mad sang, inden Gustav var færdig...
Til eftermiddag spurgte de om det var nok med lidt mosed banan??? Sagde atd et var det ikke...

Jeg er super dårlig til at sige noget, men bliver jo selvfølgelig nød til. Så vil sige det på mandag, og aflevere nedenstående brev. Kald mig endelig hønemor, men vil gerne have en kommentar...

Hej Lis og Per.
Det kan godt være at I ikke kan bruge dette, men det beroliger os, at I har fået det.
Dette er på ingen måde ment som kritik, men en hjælp til at forstå vores barn lidt bedre. Gustav havde en lidt hård start på tilværelsen:

Gustav blev født d 01.07.07 - 10 dage over tid. Det var en hård fødsel, da Gustavs hjerte lyd faldt hver gang jeg havde en ve, det var tæt på at det var endt med kejsersnit, han var meget svag.
Han kom til verden 2690gr og 53 cm. Var udsultet, dehydreret, rynket og så tynd så tynd… Efter få timer blev vi indlagt på neonatal (afdeling for fortidig fødte) hvor han fik sonde hver 2. time i starten. Han sov hele tiden og havde ingen kræfter til at spise selv. Det var så skræmmende
Men efter næsten 14 dage kunne han spise selv og kom vi endelig hjem.
Men han tog kun lige det på han skulle. Men trives og voksede…

Gustav har altid ligget i den laveste ende af vægtkurven. Men er en dreng der gerne vil spise, men er lidt lang tid om det, og skal have lidt pauser indimellem.
Efter han er begyndt at krybe/kravle rundt, bliver han mere tørstig, så vi tilbyder en tår vand flere gange i løbet af dagen. Det sidste halve år har han været meget syg og så har han i efterfølgende perioder næsten ikke spis noget. Det er noget der bekymre os meget. Så vi giver ham også lidt ekstra tøj på når vi skal være ude…

Her hjemme ser en typiskdag så ledes ud lige pt:

Morgen
Op kl. 6.00
6.30Havregrød med frugtmos.
(Afleveres i DP 7.-7.15)
7.45 Flaske
Sove bagefter og til 9.15

Middag
9.30. En halv bolle m/smør + vand
11.-11.30 rugbrød
12.30-13.00 sove

Eftermiddag
En stor portion A38/yoghurt naturel med havregryn og frugtmos, banan, revet æble + vand

Aften
Hvad vi nu får + en flaske vælling inden han skal i seng ved 19.30-20 tiden

Det vi egentlig vil sige med alt det her, er om I lige, specielt i starten, vil være ekstra opmærksom på at han får det han kan spise.
Vi er bare nogle bekymrede forældre…

Tak fordi du tyggede dig hele vejen igennem

moni

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. april 2008

bette

kan godt forstå din bekymring.. og jeg ville nok også have gjort det samme..
så kan det være hun evt kan give ham først når nu han er lidt langsommere end de andre til at spise..

håber det forstår pointen.. så i er lidt mere rolige ved at aflevere ham til jeres dp..

krammer fra mig(H)

Anmeld

19. april 2008

Loggidut

hmmm, Monica...han er lige startet...ik?

hvis du nogen sinde ...og jeg mener virkelig nogen sinde skal få et godt forhold, og et fedt samarbejde med din dp´er...så skal du tage tyren ved hornene og snakke med hende...spørg om hun evt. har tid til en kop kaffe, og fortæl hende om det der står i brevet...så hun har muligheden for at spørge.
jeg tror selv jeg ville blive ked af det, hvis det var sådan at jeg fik sådan et brev...for jeg tror jeg ville få følelsen af at havde gjort noget galt , uden at havde fået det af vide.

bag en dejlig kage, spørg hende om der kan blive tid til en lille snak...hvis du tør overlade dit barn til hende...så tør du også se hende i øjnene...det vil jeg vædde på.

self kan man give hende et brev, men jeg tror det vil efterlade store spørgsmål ved hende...så tag telefonen og ring og spørg hende om i ikke kan sidde stille og snakke lidt sammen. Jeg er sikker på hun vil være lydhør over det.

men jeg syntes det er fedt, at du så hurtigt tager fat i det, inden det bliver noget brokkeri som bare vokser sig stort inden i.

knus fra loggi, som xér fingre for i får forståelse, med eller uden brev!

Anmeld

19. april 2008

Rasmine

Er FULDSTÆNDIG enig med Loggi. Tror også det vil være mere forståeligt hvis du siger det F2F, fremfor at give dem et brev. Synes da godt du kan aflevere listen over ca. spisetider. Det er ikke sikkert de bruger den. Husk på at DP'ern har haft mange børn, sikkert også andre som har haft en hård start, men at de jo er erfarne børnepassere. Mht. at spise efter formiddagsluren, de små skal jo vænne sig til ikke at spise hver time/hver anden. -Ellers kan dp'ern jo ikke lave andet end at servicere dem.Men ja, de små skal da have noget at drikke, især nu hvor vi går varmere tider i møde. Håber virkelig du får lettet dit hjerte overfor dp'ern, der er ikke noget værre end at gå og spekulere på om sit barn nu har det godt, får noget at spise og drikke, om det er ulykkeligt osv. -Men er sikker på at han har det fint, som sagt har de der dp'ere sikkert prøvet at have en nervøs forælder før. :)

Anmeld

19. april 2008

Tynen

Completely enig med Bacon og Loggi!

Jeg ved det er en led en at skulle sluge - Jeg er selv RIGTIG dårlig til at sige ting til folk f2f - MEN jeg tror virkelig at man skal overvinde sig selv en del gange efter man er blevet mor :)

Jeg vil gerne have at folk siger det direkte til mig, hvis der er noget!
Derfor tror jeg lidt at det vil give en akavet stemning når du møder hende igen efter du har afleveret brevet.
I undgår jo nok alligevel ikke at komme ind på emnet f2f.

Jeg frygter som sagt selv at Stella ikke bliver passet lige præcis på MIN måde når hun starter - Men samtidig er jeg fuldstændig klar over at DPén ikke kan passe alle 4 børn på deres måde.
På den måde ved børnene også at der er forskellige regler og rutiner ved DPén og hjemme hos mor og far.

Synes du skal tage en hyggelig snak med hende og sige at du er bekymret for om han får nok at spise.
Hun kan jo ikke lave noget om som hun ikke er klar over der er "forkert".

Håber du får taget modet til dig! - Jeg er sikker på at du står med en fed fornemmelse i maven bagefter, hvis du vælger at tage snakken f2f! :)

Ellers kan din mand måske tage snakken?

Trine

Anmeld

19. april 2008

Siber

Er enig ned Loggi og Bacon, tag tyren ved hornene!

men det under mig noget at de ikke får formidags mad!!!!!!!!!!!!!

Håber virkelig at de lytter og at det hele kommer til at flaske sig
Pøj PØj
Knus Siber

Anmeld

19. april 2008

Juniors mor

Er helt enig med Loggi, Mebach, Tynen og Siber ;);)
Tror det er en rigtig skidt ide at give hende et brev, men det er godt, at du har skrevet brevet, for så har du fået sat ord på, hvad det er der nager dig, og så er det nemmere at få sagt, når du sidder over for dp og måske er en smule nervøs.
Skynd dig at få lavet en aftale om en samtale med hende, så du kan få lettet dit hjerte og få opbygget et godt og tillidsfuldt samarbejde med din dpér.
Held og lykke med det.
Kh
Helle

Anmeld

19. april 2008

Lene76

Monica skriver:

Hej tøser.

Gusatv har været i dagpleje i 3 dage(sammen med mig) Og 2 ting der primært genere mig er:
Når de små (gustav og en anden lille) vågener om formiddag (9.30) Så bliver de bare hevet op, og ud og lege - uden mad og drikke... Der vanker så først frokost ved 11-11.30.
Oooog når de spiser frokost, så får de små sidst (måske tilfældigt) med Gusatv er 100 år om at spise rugbrød, så de andre var færdige og havde sunget tak for mad sang, inden Gustav var færdig...
Til eftermiddag spurgte de om det var nok med lidt mosed banan??? Sagde atd et var det ikke...

Jeg er super dårlig til at sige noget, men bliver jo selvfølgelig nød til. Så vil sige det på mandag, og aflevere nedenstående brev. Kald mig endelig hønemor, men vil gerne have en kommentar...

Hej Lis og Per.
Det kan godt være at I ikke kan bruge dette, men det beroliger os, at I har fået det.
Dette er på ingen måde ment som kritik, men en hjælp til at forstå vores barn lidt bedre. Gustav havde en lidt hård start på tilværelsen:

Gustav blev født d 01.07.07 - 10 dage over tid. Det var en hård fødsel, da Gustavs hjerte lyd faldt hver gang jeg havde en ve, det var tæt på at det var endt med kejsersnit, han var meget svag.
Han kom til verden 2690gr og 53 cm. Var udsultet, dehydreret, rynket og så tynd så tynd… Efter få timer blev vi indlagt på neonatal (afdeling for fortidig fødte) hvor han fik sonde hver 2. time i starten. Han sov hele tiden og havde ingen kræfter til at spise selv. Det var så skræmmende
Men efter næsten 14 dage kunne han spise selv og kom vi endelig hjem.
Men han tog kun lige det på han skulle. Men trives og voksede…

Gustav har altid ligget i den laveste ende af vægtkurven. Men er en dreng der gerne vil spise, men er lidt lang tid om det, og skal have lidt pauser indimellem.
Efter han er begyndt at krybe/kravle rundt, bliver han mere tørstig, så vi tilbyder en tår vand flere gange i løbet af dagen. Det sidste halve år har han været meget syg og så har han i efterfølgende perioder næsten ikke spis noget. Det er noget der bekymre os meget. Så vi giver ham også lidt ekstra tøj på når vi skal være ude…

Her hjemme ser en typiskdag så ledes ud lige pt:

Morgen
Op kl. 6.00
6.30Havregrød med frugtmos.
(Afleveres i DP 7.-7.15)
7.45 Flaske
Sove bagefter og til 9.15

Middag
9.30. En halv bolle m/smør + vand
11.-11.30 rugbrød
12.30-13.00 sove

Eftermiddag
En stor portion A38/yoghurt naturel med havregryn og frugtmos, banan, revet æble + vand

Aften
Hvad vi nu får + en flaske vælling inden han skal i seng ved 19.30-20 tiden

Det vi egentlig vil sige med alt det her, er om I lige, specielt i starten, vil være ekstra opmærksom på at han får det han kan spise.
Vi er bare nogle bekymrede forældre…

Tak fordi du tyggede dig hele vejen igennem

moni

Som dagplejer vil jeg sige........ ta ta ej :-D

hvis hun lige er startet har i så ik haft et møde med en pædagog inden hun startede... hvor i snakkede rutiner og særlig ting ved jeres søn????

I Åbyhøj hvor jeg bor er det nemlig vores "normale" fremgangsmåde.... Men jeg vil helt sikkert sige som alle de andre drop brevet og ta en snak.... man kan nemlig misforstå alt når det er skrevet, og det er jo dit lille pus hun ska passe, så man vil jo gerne ha et godt forhold med hende ik :-D

Håber du får taget snakken med hende....

Knus fra Lene

Anmeld

20. april 2008

Monica

Efter at have læst jeres svar, så er jeg godt klar over at jeg må sige det til dem. F2F.
Men for at svare på jeres spørgsmål. Gustav skal gå hos et ægtepar - hos manden. Han er lige startet op her 1. april og konen startede 1. januar. Og de gange jeg har været der ovre, har konen styret det hele, han har bare siddet og ventet på hvad hun sagde...
Og ja, kan godt forstå at de ikke kan tilbyde mad hele tiden. Men nar han har fået morgenmad 6.30 - så er der dælme længe til frokost tid...
Selvfølgelig er jeg godt klar over at min måde er bedst, men ved at de ikke går i stykker af at få en anden rytme, og at han nok skal overleve...:$
og mht besøg af pædagogen - så havde vi det ved 1. besøg. Men der var det kun manden der var der, (konen var ude med de andre børn) og han sagde MAX 10 ord mens vi var der. Kiggede bare på Gustav og sagde: "her bruger vi kun sut når vi sover..."

Men super fedt at ville give jer tid til at skrive...

Moni

Anmeld

20. april 2008

Lene76

Monica skriver:

Efter at have læst jeres svar, så er jeg godt klar over at jeg må sige det til dem. F2F.
Men for at svare på jeres spørgsmål. Gustav skal gå hos et ægtepar - hos manden. Han er lige startet op her 1. april og konen startede 1. januar. Og de gange jeg har været der ovre, har konen styret det hele, han har bare siddet og ventet på hvad hun sagde...
Og ja, kan godt forstå at de ikke kan tilbyde mad hele tiden. Men nar han har fået morgenmad 6.30 - så er der dælme længe til frokost tid...
Selvfølgelig er jeg godt klar over at min måde er bedst, men ved at de ikke går i stykker af at få en anden rytme, og at han nok skal overleve...:$
og mht besøg af pædagogen - så havde vi det ved 1. besøg. Men der var det kun manden der var der, (konen var ude med de andre børn) og han sagde MAX 10 ord mens vi var der. Kiggede bare på Gustav og sagde: "her bruger vi kun sut når vi sover..."

Men super fedt at ville give jer tid til at skrive...

Moni

Ok ja når et er et par og at konen styrre det hele så er det ik let..... ring evt til pædagogen og få hende til at sige tingene hvis du syntes det er svært.... en del af hendes job er nemlig at være "bussemand". JEg tor jeg vil fortælle pædagogen set med dine øjne hvordan du ser det... fx at konen styrre det hele osv..... også sig det med maden.

Knus Lene

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.