røde hunde

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

420 visninger
8 svar
0 synes godt om
19. april 2008

Mikkelmusen

hvornår kan de i realiteten få det... (alder) ?

og er der nogen der kan beskrive hvordan de ser ud?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. april 2008

Lise

Hej Christina, Sax'et fra Netdoktor: "[k]De fleste overstår røde hunde i løbet af de første leveår, men nogle får først røde hunde som store børn eller unge. Endnu i 20-25 års alderen har 10-20 procent ikke haft sygdommen. En del får røde hunde i så mild en form, at diagnosen slet ikke stilles.[/k]" "[k]Selve udslættet viser sig som ganske små blegrøde eller let brunlige pletter, som i ansigtet og måske også på kroppen hurtigt flyder sammen.[/k]" "[k]Det begynder typisk omkring ørerne og breder sig hurtigt ned over kroppen. Det kan veksle fra time til time. Det forsvinder igen i løbet af to-tre dage.[/k]" Håber det kunne bruges! :) - Lise

Anmeld

19. april 2008

Loggidut

er røde hunde efterhånden ikke udryddet...mere eller mindrè?

ungerne har aldrig haft dem...men de har så også været pakket ind under MRF vacinen...

men jeg tror nærmest ikke rigtigt den findes mere, er det fordi Filuca slår ud?

det kan jo også være skoldkopper, eller skarlansfeber

Anmeld

19. april 2008

Mikkelmusen

ja det ligner bare ikke skoldkopper. den anden du nævner kender jeg ikke.

Svigermor har lige kigget på hende. Og med en børneflok på 1,2,3....JA mange børn og børnebørn, synes hun dog ikke det ligner skoldkopper.

Men vi skal til konfirmation imorgen, og de har selv lige fået en søn som har fået en lidt hård start og ikke bør udsættes for ret meget. Kort fortalt havde han skidt i fostervandet og fået det i lungerne.
Så jeg har kun set ham kort, for hun tør ikke andet. og jeg forstår det godt..

Så nu ved jeg ikke rigtig hvad jeg skal gøre? For jeg vil jo ikke ha han bliver syg?

Anmeld

19. april 2008

Loggidut

du kunne jo evt. prøve at smide et billede ind?

hvor startede udslættet henne?

Anmeld

19. april 2008

Mikkelmusen

hals, ansigt, bag ører, maven, brystet, ryggen.

Jeg vil tro det startede på halsen eller bag ørerne, igår var det værst på halsen og mellem øjnene du ved i panden nærmest... der hvor inderne har en rød plet :P

Jeg kan ikke tage billede ligenu for hun sover. Hun har ikke sovet så meget idag nemlig.

Anmeld

19. april 2008

Loggidut

hmmm, så vil jeg gætte på det er alt mulig andet end børnesygdom...for de starter som regel varme steder...altså armhulerne, lysken, og ja varme steder på kroppen...

kan det være alergi...nyt vaskepulver, eller et tæppe hun har kørt panden på?

Anmeld

19. april 2008

Mikkelmusen

der er intet anerledes herhjemme. vaskepulver er det samme osv.. jeg har lidt svært ved at se hvad det skulle være. nå men jeg tager lige et billede senere...

Anmeld

19. april 2008

Loggidut

helt ok

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.