? om læge

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

691 visninger
8 svar
0 synes godt om
17. november 2009

Grynt

Er der nogen der ved hvor langt væk ens læge må ligge i forhold til ens bopæl? Jeg troede at man havde frit lægehus valg ligesom sygehus valg?

jeg spørger fordi min datter har er flyttet ca 22 km væk (iforhold til lægehuset) og har beholdt sin læge. Nu fortæller lægehuset så, at hun ikke kan have læge hos dem fordi hun bor forlangt væk. Kan de godt det?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. november 2009

Susan1978

det tror jeg godt de kan.

jeg kan huske da jeg flyttede ca 25 km væk fra hvor jeg boede før og havde læge i nykøbing, der ville jeg også beholde min læge og fik at vide at det kunne jeg ikke. Jeg godtog det dog ikke og bad om kompentation, som så var oppe på et lægeråd (eller sådan noget)

jeg fik afslag.

Jeg har nu læge i min egen by og faktisk ok glad ved hende, hun er go til ungerne.

Anmeld

17. november 2009

Muffinmus

15 km, der ligger grænsen:-)

Flyttede selv på landet og spurgte om jeg kunne beholde min læge inde i Viborg..og det kunne jeg fordi der var 14,7 km ind til hende....

Anmeld

17. november 2009

Matsør

Profilbillede for Matsør
Jeg overlevede fordi ilden i mig brændte stærkere end ilden omkring mig

Der er en tilladt afstand, og hvis man overskrider den, skal man skifte til en læge tættere på - men her i Ringsted er det sådan, at hvis man ligger i "gråzonen", altså har et par km mere end det tilladte, kan indehaveren af praksis give dispensation, så man kan beholde sin læge. Ved ikke om det er sådan alle steder? Og nogen læger er mere villig til det end andre tror jeg.

Anmeld

17. november 2009

Grynt

1000 tak for jeres svar  Så må tøsen jo igang med at finde en læge tættere på sin bopæl

Anmeld

17. november 2009

Nadi

Var faktisk ikke klar over at der var en grænse, men da jeg boede i Karup kunne jeg sagtens beholde min læge i Viborg (der er 23 kg mellem Viborg og Karup).

Anmeld

17. november 2009

BK

Jeps... Mener faktisk at lægen max må bo 10 km...

Anmeld

17. november 2009

ka li ja

jeg ved at lægen må ligge ca 14 km væk

ellers kan man spørge ham om han stadig vil ha en som patient, og siger han god for det, så må man godt

min gamle læge ville gerne ha mig, så jeg beholdte min

så er hun glad for den nuværende, så hør ham ad det er sgu så træls at skifte hvis det nu ikke er nødvendigt.........

Anmeld

17. november 2009

Lise

Det må jo være forskelligt alt efter hvor man bor. Da vi flyttede for 2½ år siden, ville jeg gerne beholde min læge i Valby, men det ligger over fem km herfra (ca 5,5 km), så jeg skulle finde ny tættere på. Det var ellers en alletiders læge...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.