Hvor længe skal de have en flaske at sove på?!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.251 visninger
10 svar
0 synes godt om
19. april 2008

Tynen

Ja, jeg er blevet lidt i tvivl om hvor længe man skal fortsætte med at give hende flaske til om natten.

Hun spiser ikke særlig meget aftensmad, så det er egentlig en tryghed for mig at vide at hun er helt mæt efter at have bællet 250ml. vælling.

Men hvor længe skal man blive ved med at give dem flaske?
Til de er 1 år eller hvad?

Trine

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. april 2008

Nadi

Hej Tynen.

Jeg ville sige max 1 år, og så kan du jo prøve at ta kampen en aften og se hvordan det går. Eller bare trappe ned med 10ml ad gangen?!

Jeg vil prøve så småt nu her ved de 10 mdr at trappe ned med natflasken, og håber at han kan undvære den når han er ihvertfald 1 år.

Men kan godt forstå det er en tryghed for dig at vide hun er mæt.

-Nadia

Anmeld

19. april 2008

bette

mikkel spiser rigeligt til aften så han får ikke nogen godnat flaske.. med mindre han vågner og skriger og jeg ikke kan trøste ham. men ellers ikke

tror det er fint nok du giver en flaske inden sengetid når hun nu ikke vil spise ret meget aftensmad.. hvorfor egentlig ik? kan hun ikke lide det eller hvordan?

Anmeld

19. april 2008

Joan ( Smallie )

Niels vil slet ikke have flaske, så da han ikke ville amme mere til aften var set helt slut. Men han sover også fint igennem så det er jeg ikke så bekymret for.

Men vil også sige max et år så skulle de altså kunne klare sig natten igennem.

Joan

Anmeld

19. april 2008

Marco2

Det er forskelligt fra barn til barn. Nogle kan klare sig uden nu og andre ikke. Da Emily er så lille må jeg ikke tage hverken aften eller nattemåltiderne væk...

Så jeg tror ikke man sådan kan sige at fra de er så og så gamle skal de undvære det og det, for børnene er så forskellige. Så det må være op til dig selv at vurdere om du tror hun kan klare sig uden, og ellers søge råd hos din SP, da hun jo kende Stella.

AG

Anmeld

19. april 2008

Loggidut

jeg bruger det som min garanti for at tif når 400 ml. mme på en dag.

hun kan ikke slubre så meget mælk om dagen, og derfor får hun så lige et skud mme, mens hun sover...jeg aner ikke hvor lang tid det skal fortsætte, for så meget regnede man slet ikke ud på mme da drengene var små...

så jeg bliver ved til sp har givet grønt lys for at hun er færdig med det!

Anmeld

19. april 2008

MrsMartens

Sarah fik flaske til hun var 1½. Det var rart at vide at hun var mæt til natten!!

Anmeld

19. april 2008

Sille

Jeg tror jeg vil holde ved flasken så længe freja syns den er hyggelig og tryg.. Jeg vil dog nok stoppe ved 1 års alderen.. mest pga tænderne...
Syns ligesom dig at det er rart at hun har fået lidt ekstra inden sovetid da hun ikke ltid spiser så meget aftensmad..
Desuden syns Freja jo den flaske er fantastisk.. så det er en rar og hyggelig måde at afslutte dagen på...

Anmeld

19. april 2008

Tynen

Ang. spørgsmålet om hvorfor hun ikke spiser så meget aftensmad:

Fordi hun er mærkelig ;) (Bare spørg Sille!)
Vi havde et hyr med de unger og aftensmad! :)

Hun spiser aldrig helt op - Ved ikke om det er fordi hun ikke er sulten nok, så derfor synes jeg det er rart at have den flaske som backup.

Tror jeg vil begynde en nedtrapning når vi når over DP-startsperioden.
Tror hun vil have godt af at der ikke sker for mange ændringer på en gang :)

Tak for svar - Var lidt usikker på om der var en "deadline" for hvornår de blev "for gamle" til at få flaske!

Trine

Anmeld

19. april 2008

Mikkelmusen

Filuca vil heller ikke spise ret meget aftensmad, så hun får en flaske inden sengetid. Det med at vække hende ved 23 tiden har jeg aldrig kunne få til at fungere, for hun vågner når man giver hende den, og hun gider ikke sove med det samme. Så det droppede vi hurtigt.

Sp sagde også at man skulle passe på med den flaske senere pga tænderne, især kindtænderne. De bliver let angrebet af mælkesukkeret nemlig. Men indtil videre er der kun 2 så vi fortsætter endnu :)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.