åhh, syntes det er svært... Faderskabs sag!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.102 visninger
14 svar
0 synes godt om
16. november 2009

LouiseNielsen

Hejsa!

Åhh jeg syntes det er svært..... Jeg er meget imod uærlighed osv, og specielt når det gælder ens børn!

Jeg har en veninde hvis kæreste skred fra hende i december, men de sås stadig som det man nok kalder bollervenner.... Hun var dybt ulykkelig og gjorde sit for at få ham tilbage og vupti var hun gravid... Hun har siden hen indrømmet overfor mig at hun droppede pillerne med vilje i håb om at blive gravid og derfor kunne få ham til at gå tilbage til hende.... Men han gjorde lige det modsatte, han stillede sig total på bagben og ville intet have med hverken hende eller barnet at gøre, for som han sagde, han kunne godt ligge to og to sammen, nu havde de været kærester 1½ år uden hun var blevet gravid på p-piller, og pludselig blev hun det.

Nå, men hun fandt så en anden kæreste, og har nu da barnet er født skrevet ham på som far på faderskabs papirene.... Hvilket jeg bare slet ikke kan acceptere, jeg syntes det er så egoistisk og meget forkert gjort...

Den biologiske far har ikke fået noget afvide om at hun har født, så han går nk stadig og venter på at modtage papir fra amtet. Han oplyste mig for noget tid siden at han havde tænkt meget over det og havde bestemt at han gerne ville have samvær med barnet, men han ville vente med at gøre noget til han hørte fra amtet... Om han stadig har det sådan ved jeg slet ikke!

Hva syntes i om det min veninde her gjort, og er det overhovedet lovligt???

Kram

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. november 2009

Valle81

Hejsa,

Jeg tror bestemt ikke det er lovligt,og hvis jeg var dig, ville jeg sige til hende, at enten fortæller hun det selv eller også  underretter du myndighederne.

Det er slet ikke acceptabelt, og kan godt forstå alle dine følelser.

Du er nødt til at tale for barnet, da det ikke selv har en stemme, og det vil ødelægge barnet totalt, når det som stor højest sandsynligt finder ud af sandheden.

Det er svært, men jeg mener det er det eneste rigtige.

Christina

Anmeld

16. november 2009

Lillefe

Ej det er altså slet ikke ok! og så hvis han gerne vil have samvær! ved ham den anden det ikke som hun er sammen med? det må han da kunne vide.. syntes slet ikke det i orden! Jeg ved ikke hvad jeg havde gjort.. muligvis sagt det til ham selvom det måske ikke er at støtte din veninde.. Men syntes simpelthen ikke hun virker som en som er værd at samle på i mine øjne (undskyld, men jeg gad ikke bruge tid på sådan en)

Forstår udmærket hvis du nærmest har dårlig somvittighed.. det får man sku lidt når man ved noget i den stil... kender det kun alt for godt selv..

Knus

Anmeld

16. november 2009

LouiseNielsen

Valle81 skriver:

Hejsa,

Jeg tror bestemt ikke det er lovligt,og hvis jeg var dig, ville jeg sige til hende, at enten fortæller hun det selv eller også  underretter du myndighederne.

Det er slet ikke acceptabelt, og kan godt forstå alle dine følelser.

Du er nødt til at tale for barnet, da det ikke selv har en stemme, og det vil ødelægge barnet totalt, når det som stor højest sandsynligt finder ud af sandheden.

Det er svært, men jeg mener det er det eneste rigtige.

Christina

Ja det er skide svært....

Den "forkerte" far er en meget hård negl, og har i forvejen en horn i siden på mig da jeg tog ham i at være min veninde utro og det fortalte jeg hende.... Så jeg er lidt forsigtig, og jeg er den eneste som ved de har løjet om det! 

Men jeg tænker så meget på barnet, jeg syntes det er så synd.... Og jeg ved ham dn forkerte far har gjort det før, så han er far for en anden dreng som heller ikke er hans biologisk....

Anmeld

16. november 2009

LouiseNielsen

Perl skriver:

Ej det er altså slet ikke ok! og så hvis han gerne vil have samvær! ved ham den anden det ikke som hun er sammen med? det må han da kunne vide.. syntes slet ikke det i orden! Jeg ved ikke hvad jeg havde gjort.. muligvis sagt det til ham selvom det måske ikke er at støtte din veninde.. Men syntes simpelthen ikke hun virker som en som er værd at samle på i mine øjne (undskyld, men jeg gad ikke bruge tid på sådan en)

Forstår udmærket hvis du nærmest har dårlig somvittighed.. det får man sku lidt når man ved noget i den stil... kender det kun alt for godt selv..

Knus

Jeg kender hendes nye kæreste fra før i tiden og han er bestemt ikke en af guds bedste børn. Så da de fandt sammen sagde jeg til hende at jeg accepterede det med at jeg aldrig ville få en venskabs forhold til ham, og at jeg aldrig ville have besøg af ham, eller besøge dem mens han er hjemme.... Han er ikke en mand mine børn skal i nærheden af! Det blev hun meget stødt over, men stadig har det været mig hun kom til når der var problemer....

Og ja nu har hun så fortalt mig det her.... Den "forkerte" far ved det udemærket godt, og håber også bare på den biologiske far holder sig væk....

Anmeld

16. november 2009

qp

Hejsa!

Åhh jeg syntes det er svært..... Jeg er meget imod uærlighed osv, og specielt når det gælder ens børn!

Jeg har en veninde hvis kæreste skred fra hende i december, men de sås stadig som det man nok kalder bollervenner.... Hun var dybt ulykkelig og gjorde sit for at få ham tilbage og vupti var hun gravid... Hun har siden hen indrømmet overfor mig at hun droppede pillerne med vilje i håb om at blive gravid og derfor kunne få ham til at gå tilbage til hende.... Men han gjorde lige det modsatte, han stillede sig total på bagben og ville intet have med hverken hende eller barnet at gøre, for som han sagde, han kunne godt ligge to og to sammen, nu havde de været kærester 1½ år uden hun var blevet gravid på p-piller, og pludselig blev hun det.

Nå, men hun fandt så en anden kæreste, og har nu da barnet er født skrevet ham på som far på faderskabs papirene.... Hvilket jeg bare slet ikke kan acceptere, jeg syntes det er så egoistisk og meget forkert gjort...

Den biologiske far har ikke fået noget afvide om at hun har født, så han går nk stadig og venter på at modtage papir fra amtet. Han oplyste mig for noget tid siden at han havde tænkt meget over det og havde bestemt at han gerne ville have samvær med barnet, men han ville vente med at gøre noget til han hørte fra amtet... Om han stadig har det sådan ved jeg slet ikke!

Hva syntes i om det min veninde her gjort, og er det overhovedet lovligt???

Kram

Jeg kan sagtens forstå din frustration og det er IKKE i orden det hun har gang i, slet ikke!

Når det så er sagt, så synes jeg slet ikke det er "dit bord" og mener slet ikke du skal gå ind i denne sag.

Det skal de nok finde ud af på den ene eller anden måde....

Der går nok noget tid og så opsøger han hende og får sandheden at vide og så er det hendes egen røv der kommer i klemme.

Kh qp

Anmeld

16. november 2009

Tvilling

Jeg er SÅ forarget over de piger der vælger at gøre sådan en ting. At skrive et menneske som far som intet har med sagen at gøre. Fy føj. Har selv kendskab til en sag, hvor en er blevet skrevet som far, han troede han var far. Og ak nej det viste sig ved DNA han ikke er Far, men om kvindemennesket vil erkende at hun har løjet NEJ. Og så skal man betale til et barn i 18 år der ikke er ens eget. Det er BARE ikke iorden.

Anmeld

16. november 2009

Vingummien

Det er da mega ulovligt det hun har gang i og det giver hende en ordentlig en over næsen når det bliver fundet ud af og ja hendes nye kæreste bliver nok også meget lille.

Hvis du vil beholde venskabet med hende skal du nok ikke blande dig, men hvis du møder hendes x og han spørger om barnet så skal du heller ikke lyve men bare sig at hun har født og så kan han jo tage kontakt til hende hvis han vil det.

Men han opdager det vel nok tror du ikke, et barn er jo ikke så nem at skjule.

utroligt hun kan finde på det og utroligt at hendes nye kæreste har gjort det, er det noget der er vigtigt  for et barn så er det sku at kende sine rigtig forældre. Tænk hvis det først opdages når han er teenager, hvordan vil han ikke tage det

Anmeld

16. november 2009

anna-jonas

Det er en svær en..............

Jeg synes ikke at man skal blande sig, det skaber bare en masse ballade......................og som du selv skriver, er den nye fer, en hård negl.

Hvis den biologiske far ønsker samvær o.s.v.................så bør det være ham, der retter henvendelse i denne sag. Men han har ikke nogen ret stærk sag, da han ikke kan forlange en DNA test på barnet.......................det er kun omvendt, hvis faderen ikke vedkender sig faderskabet, så kan han dømmes til at afgive en DNA-prøve.

Mette

Anmeld

16. november 2009

RGN

Profilbillede for RGN

Jeg kan sagstens forstå folks argumenter for ikke at blande sig, men som et gammel ordsprog siger ;

At tie er at sammentykke.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.