jern-dråber igen igen..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.954 visninger
10 svar
0 synes godt om
19. april 2008

Sille

Freja får indtil videre 400 ml mme om dagen og skal derfor ik ha jern, men vi skal snart til at tage en af flaskerne fra hende.. så skal hun vel have dråber ik??
Og hvor længe er det de skal have jerndråber?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. april 2008

Mikkelmusen

jeg vil sige at så skal hun have dråber afhængig af kosten selvfølgelig. de skal have dråber indtil de er 1 år.

Anmeld

19. april 2008

Nadi

Hvis du vil være sikker på at hun får lidt jern så kunne du evt give hende 4 dråber om dagen?? Her får Oliver nemlig også kun en flaske om dagen og regner også med at give ham de 4 dråber, så han får lidt. Hans kost er nemlig meget varieret, så han får jo også jern igennem maden.

Hvordan er det man skal give dråberne så de ikke får brune tænder? Kan ikke huske om der skal være lidt mad på skeen eller ej.

-Nadia

Anmeld

19. april 2008

Marco2

Hvordan er det man skal give dråberne så de ikke får brune tænder? Kan ikke huske om der skal være lidt mad på skeen eller ej.

-Nadia

Brune tænder? Kan de få brune tænder af jerndråberne? Emilys tænder er da kridhvide og hun har fået jerndråber længe? Hvad er årsagen til at de kan få brune tænder?? Det har jeg aldrig hørt om....

AG - som måske har givet hendes datter brune tænder??? (?)

Anmeld

19. april 2008

bette

hmm ja undrede mig også over det med brune tænder..
såå jeg er med på en kikker

Anmeld

19. april 2008

Nadi

Det var en fra min irl-MG som sagde at de kunne få brune tænder af det, hvis man ikke gav dem det rigtigt -altså med mad eller ej.
Ved ikke hvorfor de får det, men dråberne er jo også brune. Og ved heller ikke om det er alle der får brune tænder af det eller hvordan det hænger sammen. Men det må jeg hellere få opklaret næste gang jeg skal mødes med hende.

Anmeld

19. april 2008

ivfmarie

Der er kommet et nyt jernprodukt til baby'er. Baby-fer (tror jeg det hed...) Det er jern-pulver der kan drysses på maden, det misfarver ikke, det giver ikke hård mave, det er pakket så det passer med én dags dosis i ét brev - og det er sikkert herredyrt? Har ikke prøvet det - men sp fortalte om det. Marie

Anmeld

19. april 2008

Mikkelmusen

jep jernstrøpulver... og det koster en mindre formue... aj... altså jeg har set det til 94 kr på apoteket for 60 breve. Det svarer til ca 2 måneder. men dråberne koster 56 kr i matas mener jeg. Og de holder også længe. Jeg kan ikke huske hvornår jeg købte mine, men mener det var da hun blev ½ år og de er ikke brugt op endnu. Så ja pulveret er dyrere.

Anmeld

19. april 2008

Tikki

Iza får ikke mme mere og jeg giver ikke jern....efter anvisning fra min sundhedsplejerske. Sådan har det været en måned - hun sagde, at så længe de får jernholdigt sund og varieret kost (grønne grønsager, korn og kød), , så er det ikke nødvendigt med jern........men de siger jo så meget forskelligt ;)

Anmeld

19. april 2008

Juniors mor

Julie får jern - og hun er super dygtig til at åbne munden så jeg lige kan dryppe det ind på hendes tunge, det foregår ligesådan med D-dråberne.
Har aldrig hørt om det med de brune tænder....hmmmmm

Helle - der ikke vil give sit barn brune tænder...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.