Nu også ulykkelig og frustreret :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.536 visninger
10 svar
0 synes godt om
16. november 2009

Jannie Thorup

Jeg har nu kæmpet hele weekenden. Både med amningen og med alle tankerne i forbindelse med om jeg skal fortsætte eller om jeg skal stoppe og lade Olivia få flaske. Det har været rigtig rigtig hårdt for både mig og mand tror jeg.

Igår var jeg hjemme og besøge min mor, selv hun kunne se, at det her bare ikke fungerer for mig. Efter megen diskuteren frem og tilbage med mig selv, bliver jeg enig med mig selv om, at stoppe amningen og gå over til flaske. Og jeg er så lettet bagefter, for nu er beslutningen jo taget.

Da vi kommer hjem får Olivia flaske inden hun bliver puttet og nøj hvor er det bare en dejlig oplevelse at have en datter som er mær, tilfreds og glad og selv at være helt afslappet. Jeg tænker, at det er den helt rigtige beslutning jeg er kommet frem til.

Jeg ringer så imorges til lægen for at få piller til at stoppe mælkeproduktionen. Men han er bare ikke enig i min beslutning. Han mener, at to måneder ikke er langt tid nok og han pointerer, at jeg jo har den tid hos hudlægen om ikke ret mange timer. Han siger, jeg skal se hvad hudlægen siger, for der er jo nok en måde at behandle det på. Og så skal jeg ihvertfald ikke ringe før igen imorgen. Og nu kan jeg jo godt lige malke ud indtil imorgen ihvertfald, for der er jo bedring på vej i og med at jeg skal til hudlægen. Jeg fortæller ham, at det har jeg gjort siden torsdag - malket ud- men det rører ikke ved hans beslutning.

Jeg er så ked af det og træt og fortvivlet, jeg ved slet ikke hvad jeg skal gøre. Det var SÅ svært for mig at tage den beslutning, men jeg bliver bare overhovedet ikke imødekommet. Jeg kan slet ikke overskue det videre forløb og slet slet ikke overskue fire måneders amning mere.

Nu havde jeg jo lige sat mig fast på¨den beslutning og at nu bliver alting godt.

Jannie, som er virkelig ulykkelig

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. november 2009

Sjl-msl-Mkl

Du skal stole på din egen beslutning, det er tydeligvis det rigtige for dig.. Så kan det simpelthen ikke passe at der er andre der skal komme og fortælle dig at det ikke er længe nok du har ammet!!! DET ER IKKE LÆGEN DER FÅR ONDT I SINE BRYSTER, sandt nok er det ikke lang tid og amme, men ved du hvad, hvis Olivia bliver glad af og få flaske(og ikke mindst mæt, så FRED VÆRE MED DET).

Jeg tager hatten af for dig, det er flot at du overhovedet når der til hvor du synes det er dejligt. For jer begge 2!

STORT kram herfra.

P.s. jeg stoppede også med og amme da min datter var 2 mdr. gammel, der tog jeg ikke nogen piller for og stoppe mælkeproduktion. Jeg stoppede bar. Så gik der nogen dage hvor det selvfælgelig gjorde ondt, men altså ved jo ikke om det er rigtigt..

Anmeld

16. november 2009

Valle81

Hejsa:0)

Først vil jeg sige at jeg ved hvordan du har det. Da jeg fik min datter gik jeg tre måneders helvede igennem for at få amning til at køre.

Ville det så gerne og følte også lidt presset fra omverdenen.

FAkta var, at Asta var ekstremt dårlig til at sutte, havde en meget lille mund og jeg havde kæmpe mega store bryster. Hun kunne ikke få ordentligt fat og hun havde probelmer med at danne vakum( hun kunne helle rikke sutte på sutten rigtigt, vi fik tjekket tungebåndet, og det fejlede igenting)

Det var et helvede, det gjorde så ondt, og hun gnubbe hul på begge brystvorter, fordi hun brugte hendes gumme. Den ene brystvorte var faktisk gnavet halvt af. Det blødte og gjorde ved.

Jeg var anspedt, ked af det og i smerte og dette kunne Asta sagtens mærke, så det gik bare ikke. Min sundhedsplejeske var forstående, men prøvede også a få mig til at forsætte.

Men en dag blev det for mget, Da  jeg lagde hende til, gjorde det så ondt at jeg spjættede og kom til at skrige højt. Min mor var der, og hun sagde: Nu henter jeg flasker og erstatning.

Det var den bedste beslutning jeg havde taget. Det var som at få en anden sig selv og en anden datter.

Der var intet jeg hellere ville end at amme, men man skal stoppe mens legen er god. Amning er ikke alt hver, og det vigtigste synes jeg er AT MAN SELV SÆTTER GRÆNSEN OG SIGER STOP!!!

Så jeg synes bestemt du skal holde fast i din beslutning, og hvis din læge ikke vil give dig stoppe pillerne, så tror jeg jeg vil henvende mig på fødegangen. Men det er jo ikke sikkert du har brug for pillerne til at stoppe.

Knus

Christina, som ved lige hvordan du har det.

(Ps venter nu mit andet barn, og vil bestemt prøve amning igen, og håber så meget på det bare funger, men gør det ikke, tjah så er det det:0)

Anmeld

16. november 2009

Ranarupta

Åh nej!

Sikke en klaphat af en læge!
Jeg synes, at det er rigtigt godt, at du tog en beslutning, der var rigtig for dig og jeres barn. Den beslutning synes jeg faktisk, at du skal holde fast i.
For det kan da ikke være meningen, at du skal være så ulykkelig, bare fordi din læge har den holdning, han nu har.
Jeg mener, han er jo ikke i din krop... Du ved, hvad der er rigtigt og det var en beslutning, du fandt/finder rigtig. Og det er - i mine øjne - det vigtigste. 

Jeg er endnu ikke mor, men jeg har alligevel den holdning, at måltidet skal være en god og rolig oplevelse for begge parter. Ikke noget, hvor der er stress på og hvor du, som mor, sidder og har en meget ubehagelig oplevelse.

Jeg håber, at du finder frem til en løsning, der passer til dig! Og måske din mand kan hjælpe dig med at tage en snak med lægen, hvis du ikke selv har overskuddet? I min verden er det vigtigt, at lægen arbejder med patienten og ikke imod...

En masse tanker og 

Anmeld

16. november 2009

Tulle28

DatterMalou skriver:

Du skal stole på din egen beslutning, det er tydeligvis det rigtige for dig.. Så kan det simpelthen ikke passe at der er andre der skal komme og fortælle dig at det ikke er længe nok du har ammet!!! DET ER IKKE LÆGEN DER FÅR ONDT I SINE BRYSTER, sandt nok er det ikke lang tid og amme, men ved du hvad, hvis Olivia bliver glad af og få flaske(og ikke mindst mæt, så FRED VÆRE MED DET).

Jeg tager hatten af for dig, det er flot at du overhovedet når der til hvor du synes det er dejligt. For jer begge 2!

STORT kram herfra.

P.s. jeg stoppede også med og amme da min datter var 2 mdr. gammel, der tog jeg ikke nogen piller for og stoppe mælkeproduktion. Jeg stoppede bar. Så gik der nogen dage hvor det selvfælgelig gjorde ondt, men altså ved jo ikke om det er rigtigt..

JEG KUNNE IKKE HAVE SKREVET DET BEDRE SELV - ER SÅ ENIG!!! Sikke en klaphat af en læge - og undskyld, men typisk at det er en mand!

Du skal gøre, hvad der er rigtig for dig og amning er ikke for alle.

Mange knus Tulle

Anmeld

16. november 2009

Gosia

Puha - det var da en #&%¤( af en læge...

Når du har taget beslutningen, er det vel ikke op til ham, at bestemme hvorvidt du skal amme...

Kan sagtens følge dig - det gik også helt i kage med amningen med min første - og hvor var jeg (og mit barn!) lykkelige, da vi gik over til flaske!!! Så hold fast ved din beslutning - du ved bedst, hvad der er godt for dig og dit barn!

Men tror du det er nødvendigt med piller? Jeg stoppede bare, og så forsvandt mælken i løbet af en uges tid... (brysterne kan dog godt spænde lidt, alt efter hvor meget mælk du producerer) ellers så prøv at "trappe ned". Så burde det gå rimelig smertefrit.

Held og lykke!

Anmeld

16. november 2009

qp

Pyha ... ja det husker jeg!! Jeg havde selv problemer med amning - gjorde pisse hamrende ondt og jeg sad somme tider og tudede pga smerten!

"The old school genetation" er meget fordømmende med mht mødre der stopper med amning da de mener man bare skal amme ligemeget hvad og det ER tabubelagt desværre.

Jeg stoppede med, at amme da min søn var 5 uger... jeg havde det vildt dårligt mht det da mange af de ældre var opsatte på, at jeg bare skulle fortsætte.

Jeg talte med min SP over tlf og fortalte hende hvordan jeg havde det - hun forstod mig og bekræftede mig i, at min beslutning var OK!!! Så underlerligt det måtte lyde, så har man virkelig brug for at høre fra andre, at det er ok man stopper - for man føler jo et eller andet sted, at man er utilstrækkelig.

Jeg fik de piller af vagtlægen da jeg stoppede op til en weekend, men de virkede ikke. Jeg tog derfor en stram BH på og en anden udover - dem havde jeg på i 2 dage (med indlæg i)  uden at gå i bad... efter 2 dage gik jeg så i bad og der kom intet ud men de var spændte. Så gentog jeg proceduren og gik i alt ca en uge med stram Bh og en anden udover - det virkede.

Ring til din SP og tag en snak med hende om det... prøv evt det ned Bh'erne.

Kh qp - Hvis søn først blev syg da han kom i vuggestue på trods af, at han fik MME fra da han var 5 uger

Anmeld

16. november 2009

Cris

Der er ikke noget forkert i MME. Hvis der er behov for det, så skal man købe den! Men jeg tror, at du er lidt anspændt og det gør at det hele er mere svært! Jeg ville ringe til en amning rådgiver (eller skrive til dem fra ammenet, de hjælper rigtig meget!) for at høre, om de har oplevet så noget før. Når amning kører er bare såååå skønt, derfor er der mange der siger, at du skal søge hjælp først. Jeg håber, at I finder den rigtige beslutning til begget to!

Anmeld

16. november 2009

SaNiNa

ug fra det du skriver er jeg helt sikker på du har taget den rigtig beslutning. og kan slet ikke forstå din lægen siger sådan.

Jeg ville ok overveje om jeg skulle skifte læge. jeg snakkede med min egen læge lige efter mit ks da jeg hvade det meget dårlig med det og han var så hjælps som selvom der var mange som sagde jeg bare skulle være glad.

Syntes du skal forsætte med at give hende flaske, da det lyder til i har det bedst med det og hygger jer med det. din mælke produktion vil i løbet af noget tid forsvind så pump ud når du virkelig har behov for det. ellers så lad være.

Anmeld

16. november 2009

JustAnotherName

Det er DIT valg. Og hvis du følte lettelse og at det VIRKELIG føltes som det rette valg, så ER dét det rigtige valg for dig og din datter.

Du skal ikke gøres usikker af andres meninger.
Hvis du virkelig er fast besluttet på, at alle har det bedre, når I giver flaske, så hold på den beslutning. Og lad andre vide, at SÅDAN ER DET!

Det er helt i orden at fravælge amning ...du har jo ligesom givet det mange forsøg!
Men hvis du vakler og bliver usikker, fordi du inderst inde ikke selv ønsker at stoppe amningen endnu, så kæmp lidt mere og få den nødvendige hjælp.

Håber du finder den rette løsning for DIG og din lille pige.
Det er i sidste ende fuldstændigt ligemeget hvad mand, forældrene og andre i familien, samt venner/bekendte og sundhedsplejersker og læger siger.

DET ER 100% DIT VALG!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.