Forberedelse

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. april 2008

Rasmine

Camilla WP skriver:

Hej

Til Mebach:

Jeg tager somme tider ud og holder foredrag og sådan noget, om hvordan det er at leve med en nedsat psykisk funktionsevne.

Endvidere har jeg i de seneste år læst mange bøger om hvordan hjernen fungerer og om familieliv og parforhold osv. for jeg vil gerne lære mere om hvordan det er jeg evt. skiller mig ud fra andre, og hvad jeg kan gøre for at evt. ændre på mig selv så jeg kan reagere på mere hensigtsmæssige måder hvis der er noget i min adfærd som ikke er optimalt. Jeg har haft Aspergerdiagnosen siden 1995, og er 100% afklaret med det. Desværre er der ikke mange gode bøger om emnet. Jeg tænkte Juhuuuu endelig en god bog, da "Autisme - relationer og seksualitet" kom på banen, men den handler jo næsten kun om de dårligt fungerende og deres problematiserede seksualitet, og ikke om os der ligger i den store mellemgruppe. ØV!

MVH Camilla

Camilla, har du overvejet selv at skrive en bog så?
Synes det kunne være ret fedt, hvis du gjorde det.
Som du selv siger er det ikke alle, som er dårligt fungerende. Er sikker på at mange i din situation ville finde den spændende, men også studerende som mig, ville garanteret kunne bruge den til noget.
Mette

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. april 2008

camillawp1982

Hej

Jeg har faktisk været igang med at skrive en bog, i samarbejde med en psykolog som jeg kender. Men det duede ikke, vi havde ikke materiale nok, og hun fik nyt job midt i det hele og havde ikke tid til projektet. Men egentlig er jeg glad for at projektet ikke lykkedes, for jeg var slet ikke moden nok dengang. Jeg var bare sur i skralden og det jeg har skrevet dengang var nærmest én stor anklage. Det ville jeg ikke kunne stå ved i dag, og jeg har et helt andet og meget mere nuanceret syn på livet nu.

Når/hvis jeg får børn engang vil jeg gerne skrive en bog om mit liv og om det at bestemme over sit eget liv, og ikke bare finde sig i domme som f.eks. da jeg som 13-årig fik at vide: "Vi har lagt en plan for dig, vi sørger for at du får pension når du fylder 18, og så skal du flytte på institution...."

Indtil videre kan du læse om mig på min hjemmeside www.camillawp.dk og snart også på en ny hjemmeside som jeg er ved at lave om autisme.

MVH Camilla

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.