Kan den være falsk positiv ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.493 visninger
21 svar
0 synes godt om
13. november 2009

Anonym trådstarter

Jeg har lige et lille spørgsmål til de damer:

Jeg har her til morgen taget en graviditetstest. Da jeg så på den efter 4 - 5 min var der intet at se. Da jeg så kom på badeværelset lidt senere (måske 20 min senere) skelede jeg lige til testen som lå på bordet, og nu er der altså en meget svag streg (ud over kontrolstregen). Er den så falsk ?? Eller kan den være god nok ??

Jeg har haft det sådan denne cyklus, at jeg har fået følelsen af at være gravid, niv i underlivet i den ene side, kvalme et par gange, ja sådan en fornemmelse af, at den altså er god nok.

Hvad siger I til testen ??

Jeg tester selvfølgelig igen i morgen eller dagen efter, ved jo godt at hormonet fordoble hver 3. dag .....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. november 2009

Mary

Jeg har oplevet falsk positiv test på det grundlag, men jeg har også oplevet at det passede. Så det kan vist gå begge veje. Pøj pøj med det

Anmeld

13. november 2009

Matsør

Profilbillede for Matsør
Jeg overlevede fordi ilden i mig brændte stærkere end ilden omkring mig

Jeg oplevede det i sommer, hvor jeg kun fik skyggestreger og "for sent"-positive teste. Jeg var gravid, men det endte i en meget tidlig SA/biokemisk (5+3). Jeg var egentlig ikke helt sikker på, om jeg var gravid, før jeg fik målt HCG via en blodprøve, og der var mit tal på 42 efter første omgang af blødningen, så der havde været et befrugtet æg/en graviditet, men altså ikke noget, der blev til noget.

Jeg har dog hørt/læst om en hel del, der efter et par dage - eller aldrig rigtig - fik en korrekt positiv test, og/men hvor der alligevel kom et barn ud - så det kan gå begge veje.

Krydser fingre for at der er to streger til tiden om et par dage (var det mig, havde jeg testet hver dag i ren nysgerrighed)

Anmeld

13. november 2009

Anonym trådstarter

Tester igen i morgen tidlig med en Clear Blue test, den menes at kunne bruges tidligere end alm (som jeg brugte i morges), måske viser den i morgen så en tydeligere streg.

Tør næsten ikke håbe, men nøj hvor mine tanker kredser om det i dag

Anmeld

13. november 2009

Muffinmus

hmm, prøvede det en gang..hvor der gik flere dage før den blev rigtig positiv og det endte ikke helt som det skulle...

Men det kommer vel også lidt an på hvornår du skal teste, om du er over tid eller om det er før tid og hvor meget HCG DIN krop udskiller

Anmeld

13. november 2009

Anonym trådstarter

I dag er det 4 uger siden første mens dag. Det er kun 2. cyklus efter p-pille stop, og første cyklus var på 29 dage.

Ved min første graviditet kunne jeg først få en positiv test 10 dage over tid, ved min anden testede jeg svagt positiv på forventet mens dag, så jeg håber, at det er lige som den gang

Anmeld

13. november 2009

Mie A

Anonym skriver:

I dag er det 4 uger siden første mens dag. Det er kun 2. cyklus efter p-pille stop, og første cyklus var på 29 dage.

Ved min første graviditet kunne jeg først få en positiv test 10 dage over tid, ved min anden testede jeg svagt positiv på forventet mens dag, så jeg håber, at det er lige som den gang

Hvor er det spændende

Håber at den er der. Med Lærke testede jeg MEGET svagt positivt da jeg ca. 3+5... Og der var også først 2 streger efter alt for langt tid. Og så var den så utydelig, så manden mente, at det var noget jeg bildte mig selv ind, for han kunne kun se 1 streg.

Glæder mig til en forhåbenlig god opdatering i morgen.

Anmeld

13. november 2009

ivfmarie

Spændende.. Så bliver det jo et sen-juli barn... Det er de bedste, men det ved du jo.

Hvad ender I så med.. 4 unger under 6 år? Det er sgu sejt!

Anmeld

13. november 2009

Lise

ivfmarie skriver:

Spændende.. Så bliver det jo et sen-juli barn... Det er de bedste, men det ved du jo.

Ved hun det?

Jeg er ikke helt enig...

Anmeld

13. november 2009

ivfmarie

Ved hun det?

Jeg er ikke helt enig...

hmjøøaah... hun har da haft ham hele juli (og lidt til)..

Ej.. my bad - en lille tanketorsk.. Du er også bar så skarp Lisette!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.