om og lave børneopsparing

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. november 2009

EliasMinDejligeSøn<3

tak for svar

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. november 2009

Stumpen

Vi startede fra den første månede piger er født til de fylder 21 år.. Vi sætter 100 kr ind i måneden, men hår hørt fra en bekendt at man max må sætte 250 kr. ind pr. md. Men om det er forskelligt fra bank til bank ved jeg ikke..

Anmeld

12. november 2009

Sees

DatterMalou skriver:

Hun er blevet myndig gjort når hun har fået barn, selvom hun faktisk er under 18(da hun jo har ansvar for et andet barn).

Og hvad angår kontanthjælp og opsparing, så må du gerne lave børneopsparing. Og faktisk også en opsparing til dig selv. Det har jeg , og kommunen siger intet til det.

Okay - Da jeg snakkede med min sagsbehandler, foreslog hun mig IKKE at lave en opsparing, for hvis jeg skulle ryge på kontanthjælp igen, efter barsel, så ville de højst sandsynligt afvise mig, så længe jeg havde penge på opsparingen - Og især hvis jeg havde nok til at lave et par måneder.
Så jeg sparer op "under hovedpuden" du ved

Anmeld

12. november 2009

Sjl-msl-Mkl

MetteLetten skriver:

Okay - Da jeg snakkede med min sagsbehandler, foreslog hun mig IKKE at lave en opsparing, for hvis jeg skulle ryge på kontanthjælp igen, efter barsel, så ville de højst sandsynligt afvise mig, så længe jeg havde penge på opsparingen - Og især hvis jeg havde nok til at lave et par måneder.

Jamen en børneopsparing kan du ikke have fra, kun sætte ind på. Og så længe du kan bevise at der IKKE kan hæves på kontoen, så sker der ingenting der...

Anmeld

12. november 2009

N&J

MetteLetten skriver:

Det må de ikke, jeg troede netop det samme men da jeg ringede til hende der havde min sag sagde hun at børnepengene og dem fra far ikke talte med i de 10000 du højst må have.. så det må du altså gerne og især børneopsparing, for dem må du ikke hæve igen, derudover står de ikke i dit navn, men din søns og er defor ikke dine..

Anmeld

13. november 2009

Mira0911

Elias"s mor skriver:

hej
ville høre hvornår i lavede sådan en børneopsparing, og hvor tit i puttede penge på
og nogle der ved om hvor mange man højt må sætte ind af gangen

Jeg oprettede en opsparing kort tid efter fødslen... Vi har ikke noget fast beløb hver måned, vi smider noget på den, et par gange om måneden...

Man må smide 3000 kr på den om året... Mener den kan være bundet til når barnet er 14, 18 eller 21...

I første omgang har vi sat Julie's til 18, men regner med at sætte den til 21 på et senere tidspunkt...

Anmeld

13. november 2009

malou

Victor har en børneopsparing i Danmark der er spærret til han fylder 21. Der må sættes 3000 ind om året så det er 250 kr pr md der kører over bugetkontoen. Så har han også en barn.konto her i Sverige hvor der ikke er loft på... der sætter vi 300 svenske ind om md. Det er en konto vi skal bruge til når hans go-card tid starter.. så har vi lidt start. kapital der. Det er når han fylder 6 år.

knus malou

Anmeld

13. november 2009

frk andreasen

vi putter 300 kr ind om mdr.

startede da hun var et år. ( kom først i tanke om det der)

der må max komme 3000kr ind om året.

og må max stå 36.000kr på den. ( i vores bank i hvertfald)

vi har valgt at sætte den til hun er 21 år

når emil blir født og blir et år. så stopper vi Jasmins, også kommer der kun på emils til der er samme beløb på begge også fortsætter vi dog kun med 150 kr til hver, hver månede

kram tanja 21+5

Anmeld

13. november 2009

Mira0911

frk andreasen skriver:

vi putter 300 kr ind om mdr.

startede da hun var et år.

der må max komme 3000kr ind om året.

og må max stå 36.000kr på den. ( i vores bank i hvertfald)

når Emil er 1 år så stopper vi Jasmins, også kommer der kun på emils til der er samme beløb på begge også fortsætter vi dog kun med 150 kr til hver, hver månede

kram tanja 21+5

Nu skal jeg lige være med, 36.000 kr ? Til når den skal udbetales eller?

Anmeld

13. november 2009

Valle81

MoarJ skriver:

Nu skal jeg lige være med, 36.000 kr ? Til når den skal udbetales eller?

Hey:0)

Taget fra Danske Bank:0)

Hvor meget kan du indbetale?

Du kan 

• indsætte op til 3000 kr. om året
  • indsætte op til 36.000 kr. i alt
  • oprette en fast månedlig, kvartalsvis eller årlig overførsel, hvor vi klarer indbetalingen.

Hvem kan oprette en Børneopsparing og hvornår?
Forældre, adoptivforældre, stedforældre, plejeforældre, bedsteforældre og oldeforældre. Der kan kun oprettes en Børneopsparing pr. barn, og barnet må ikke have endnu en Børneopsparing i et andet pengeinstitut. Du kan

• oprette en Børneopsparing indtil udgangen af det år, hvor barnet fylder 14.
  • foretage indbetalinger indtil udgangen af det år, hvor barnet fylder 21.

Hvornår kan opsparingen frigives?
Ud fra disse rammer aftaler vi med dig, hvornår barnet skal have adgang til pengene:

• Opsparingen skal være bundet i mindst syv år.
  • Opsparingen kan tidligst udbetales ved barnets 14-års fødselsdag.
  • Opsparingen kan senest udbetales ved udgangen af det år, barnet fylder 21.
  • Den aftalte bindingsperiode kan ikke afkortes. Forlængelse af bindingsperioden skal være på mindst syv år fra det tidspunkt, hvor den underskrives.
  • Er barnet fyldt 18 år på udløbsdatoen, kan indestående kun udbetales til barnet.
  • Er barnet ikke fyldt 18 år, kan indestående kun udbetales til værgen/værgerne.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.