om og lave børneopsparing

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.330 visninger
22 svar
0 synes godt om
12. november 2009

EliasMinDejligeSøn<3

hej
ville høre hvornår i lavede sådan en børneopsparing, og hvor tit i puttede penge på
og nogle der ved om hvor mange man højt må sætte ind af gangen

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. november 2009

nanaz

hejsa vi fik af vide oppe i vores bank at man først kunne lave den når barnet var født.. vi ville ellers godt ha haft det gjort før på det tidspunkt.. og kan ikk helt huske hva max beløbet er på. vi har vores til at kører over pbs på der kommer aut. penge ind hver månedeknuss

Anmeld

12. november 2009

Mutti2

Elias"s mor skriver:

hej
ville høre hvornår i lavede sådan en børneopsparing, og hvor tit i puttede penge på
og nogle der ved om hvor mange man højt må sætte ind af gangen

Hejsa

Jeg lavede den fra den måned hun er født

Jeg mener man maks må sætte 3000 ind om året!! Så jeg sætter 250 kr ind om måneden  Jeg har det til at køre over budgettet så det kører automatisk!!

Knus Pernille

Anmeld

12. november 2009

EliasMinDejligeSøn<3

ved i om man kan lave sådan en når man under 18

Anmeld

12. november 2009

Sjl-msl-Mkl

Elias"s mor skriver:

ved i om man kan lave sådan en når man under 18

Når du har fået barn, er du myndig - så ja det kan du godt.

Anmeld

12. november 2009

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Vi har lavet en opsparing til vores unger fra de var født og der bliver fast sat 100 kr ind på om måneden. Derudover har vi en sparegris til dem begge, hvor vi løbende ligger i og som så også bliver sat ind på deres konto.

Kh.

Katja - Lina 240309 og Luka 151007

Anmeld

12. november 2009

Sjl-msl-Mkl

Jeg lavede en til min datter da hun blev døbt, så pengene fra hendes dåb gik der ind som en form for start - det endte med at starten var på 2500 kr.. Sidan har jeg hver mdr. sat 100 kr. ind. Nu er den næsten på 4000 kr.

Anmeld

12. november 2009

N&J

Jeg oprettede den et par mdr efter hun var født, man må sætte 3000 ind om året (mener jeg) og jeg sætter så 250 kr ind om mdr...  men husk at tjekke renterne de forskellige steder, for i visse tilfælde kan det faktisk betale sig at oprette der vor renten er nogenlunde.. (mener den højeste var på 5% og den laveste på 2 %, men tror det er på banker.dk der står noget om det ellers prøv og søg på google..)

Knuz fra Jane

Anmeld

12. november 2009

Sees

Du kan oprette en til din søn når du er myndig - Men husk at hvis du er på kontanthjælp, må du ikke have en opsparing.

Mine forældre har oprettet en til Emil, som jeg selv sidder 200kr. ind på om måneden. De sidder ikke noget derind - Endnu - Så vidt jeg ved

Anmeld

12. november 2009

Sjl-msl-Mkl

MetteLetten skriver:

Du kan oprette en til din søn når du er myndig - Men husk at hvis du er på kontanthjælp, må du ikke have en opsparing.

Mine forældre har oprettet en til Emil, som jeg selv sidder 200kr. ind på om måneden. De sidder ikke noget derind - Endnu - Så vidt jeg ved

Hun er blevet myndig gjort når hun har fået barn, selvom hun faktisk er under 18(da hun jo har ansvar for et andet barn).

Og hvad angår kontanthjælp og opsparing, så må du gerne lave børneopsparing. Og faktisk også en opsparing til dig selv. Det har jeg , og kommunen siger intet til det.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.