NF-scanning og så er man lidt i chok.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

393 visninger
8 svar
0 synes godt om
12. november 2009

Hyner

Vi var til scanning i tirsdags og alt så rigtig fint ud... Lille trold har det godt og var vildt aktiv, så hende der scannede mig havde da sine problemer, fnis...

Efter scanningen sad vi jo så og snakkede om min tidlligere fødsel. Hvorfor det egentlig var jeg fik ks, og det viser sig så jeg har givet mig selv skylden for ikke at kunne føde Emma normalt. Jeg åbnede mig jo kun 3-4cm men det var faktisk Emma`s skyld da hun ikke gad og bøje hovedet så hun kunne komme ordentligt ned i bækkenet. I min journal står der alt om hvordan det var gået til osv, jeg kan bare ikke mindes noget som helst om at jeg har fået noget at vide om det ikke var min skyld.... Med den besked fik jeg så også lige den der- jamen du vil da føde normalt denne gang ikke???? Og jeg er virkelig i vildrede, for jeg vil jo helst ha et pks, så jeg undgår at stå i samme situration som sidst. Jeg ville ikke kunne klare at skulle igennem den kamp med mig selv om at jeg atter engang ikke har født normalt... Mit hoved eksplodere...

Argh- henriette

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. november 2009

BK

Hyner skriver:

Vi var til scanning i tirsdags og alt så rigtig fint ud... Lille trold har det godt og var vildt aktiv, så hende der scannede mig havde da sine problemer, fnis...

Efter scanningen sad vi jo så og snakkede om min tidlligere fødsel. Hvorfor det egentlig var jeg fik ks, og det viser sig så jeg har givet mig selv skylden for ikke at kunne føde Emma normalt. Jeg åbnede mig jo kun 3-4cm men det var faktisk Emma`s skyld da hun ikke gad og bøje hovedet så hun kunne komme ordentligt ned i bækkenet. I min journal står der alt om hvordan det var gået til osv, jeg kan bare ikke mindes noget som helst om at jeg har fået noget at vide om det ikke var min skyld.... Med den besked fik jeg så også lige den der- jamen du vil da føde normalt denne gang ikke???? Og jeg er virkelig i vildrede, for jeg vil jo helst ha et pks, så jeg undgår at stå i samme situration som sidst. Jeg ville ikke kunne klare at skulle igennem den kamp med mig selv om at jeg atter engang ikke har født normalt... Mit hoved eksplodere...

Argh- henriette

Altså for det første så er det aldrig ens egen skyld at man ikke kan føde selv...

Men vil da sige at hvis du helst vil have kejsersnit så sig det da til dem, og tage diskutionen der fra... Ved ikke helt hvor du skal føde henne, men de kan godt være lidt tunge at danse med...

Anmeld

12. november 2009

Susan1978

Hyner skriver:

Argh- henriette

Henriette, det er faktisk lidt det samme jeg var igennem..

jeg troede også at det var min skyld at vi fik Ea med AKS efter 23 timers veer.. 

men da endelig en vikarJM tilbød at gennemgå forløbet fra Eas fødsel med mig, gik det op for mig at min livmoder ikke arbejder sammen med veerne..  og det ikke var  min skyld at hun blev ved med at smutte med op igen, når presseveen stoppede..

Jeg valgte et PKS med Emil, for de havde sagt mellem linjerne at der var chance for at det kunne ske igen og så også fordi at Jannik ikke ville med hvis jeg ville føde normalt. Han kunne psykisk ikke klare sådan en omgang til.

DU skal selvfølgelig vælge hvad du selv vil. og jeg vil hverken råde dig til det ene eller andet, men blot fortælle at vi havde verdens fedeste oplevelse med det planlagte KS... også skide være med at jeg ikke er "rigtig" kvinde fordi mine børn ikke er kommet ud af mit skræv men min mave..

Anmeld

13. november 2009

Siber

Hej Hyner,

jeg kan hverken råde dig til det ene eller andet. Jeg har jo selv 2 pks, fordi de begge lå i uk.

Men uanset hvad du vælger så er det dit valg, og du er lige meget kvinde for det!

Knus Siber

Anmeld

13. november 2009

Muffinmus

uha, nej, det er da ikke din skyld:-)

Jeg har ALDRIG fået den mindste forklaring på hvorfor jeg kun åbnede mig 2 cm første gang på 45 timer...intet overhovedet de kunne fortælle mig.....

Men igen, 2 gang gik helt anderledes og efter 8,5 times veer kom prinsessen ud og det var så fedt at vide man kunne selv jo.

Igen igen, kan ikke råde dig, men for mig var det klart det bedste at jeg gav det et forsøg......de lader jo som regel ikke en ligge ret længe når man har fået et KS, før de kan se om det går den rigtig vej.....

De tjekkede mig konstant fordi de vidste det kunne endni et ks, men det kom slet ikke om fordi ALT are kørte lige efter bogen som alle andre normle kvinder der føder selv.

Uha, ville sådan ønske du kunne opleve en fødsel selv, men tør du ikke give det chancen så er det jo det.

I hvert fald skal du vide de som regel er meget samarbejdsvilligt under fødslen...hvis de kan se det ikke glider som det skal foreslår de jo netop selv at de kan foretage et KS...og det er altsaå sjældent det ender i et KAS igen, netop fordi de har føling med dig.

Og igen, du har 70 % chance for rent faktisk at føde fint og flot selv, især du når du nu ved du ikke har et smalt bækken eller andre lign ting der står i vejen. Det var dit barn der ikke samabrjde, ikke dig:-)

Anmeld

13. november 2009

Hyner

Takker rigtig mange gange for jeres svar.

Hende jeg nu blev scannetaf sagde jo også at jeg kunne få et ks undervejs i "fødslen" Men det virker bare ALT for sent for mig til at jeg kan nå at bearbejde det i mit hovede. Ved da godt der er længe til endnu men når selve dagen kommer, og hvis jeg nu endelig har indstillet mig min knop på at skulle føde normalt, ja så virker det bare for mig alt for sent at skulle ændre taktik på selve dagen i akten??

Kan i følge mig bare lidt??

Henriette -lost

Anmeld

13. november 2009

Siber

Hyner skriver:

Takker rigtig mange gange for jeres svar.

Hende jeg nu blev scannetaf sagde jo også at jeg kunne få et ks undervejs i "fødslen" Men det virker bare ALT for sent for mig til at jeg kan nå at bearbejde det i mit hovede. Ved da godt der er længe til endnu men når selve dagen kommer, og hvis jeg nu endelig har indstillet mig min knop på at skulle føde normalt, ja så virker det bare for mig alt for sent at skulle ændre taktik på selve dagen i akten??

Kan i følge mig bare lidt??

Henriette -lost

ja jeg kan godt følge dig.

Jeg havde det omvendte probelm. Altså jeg fik tid til PKS, men fik afvide at hvis de nåede at vende sig inden, ja så blev det aflyst også skulle jeg føde selv. og det kunne jeg slet ikke rumme.Først var jeg ked af ks, så vennede jeg mig til det, hvis jeg så skulle til at lave helt om på det igen.................nej nej jeg kunne slet ikke rumme det. Alle de der ønskede for mig at baby ville vender sig, sagde jeg nej tak du, for det kan jeg ikke rumme.

Så ja jeg kan godt følge dig.

Men tror du skal lade det ligge lidt, så du kan nå at føle med dig selv, om hvad der er bedst for dig

KNus og mange tanker

Siber

Anmeld

13. november 2009

Hyner

Siber skriver:

ja jeg kan godt følge dig.

Jeg havde det omvendte probelm. Altså jeg fik tid til PKS, men fik afvide at hvis de nåede at vende sig inden, ja så blev det aflyst også skulle jeg føde selv. og det kunne jeg slet ikke rumme.Først var jeg ked af ks, så vennede jeg mig til det, hvis jeg så skulle til at lave helt om på det igen.................nej nej jeg kunne slet ikke rumme det. Alle de der ønskede for mig at baby ville vender sig, sagde jeg nej tak du, for det kan jeg ikke rumme.

Så ja jeg kan godt følge dig.

Men tror du skal lade det ligge lidt, så du kan nå at føle med dig selv, om hvad der er bedst for dig

KNus og mange tanker

Siber

Tak siger jeg bare, tak

Anmeld

13. november 2009

Muffinmus

ja, kan meget godt forstå dig....og var selv bange for at blive skuffet, helt sikkert. Tror bare jeg prøvede at tænke postivt på det hele. Så i stedet for at sige jeg ikke kunne føde selv og at det sikkert ville ende på samme måde tvang jeg mig selv til at tænke det modsatte.

Nemlig at alt sikkert ville gå het anderledes, fordi det var et andet barn og fordi jeg VILLE føde selv. Brugte hele graviditeten på at overbevise mig selv om at selvfølgelig kunne jeg da føde selv, det kan de fleste og det måtte jeg bare tro på.

Og det gjorde jeg i de timer der ikke skete ret meget med at åbne sig...tænkte få gange at det sikkert ville ende i et ks igen, men skal sgu lige love fro min krop så gav los..... fra ca 3 cm til 9 cm på 30 min

Ud ville hun og den rigtige vej Jm sagde til mig " du komemer altså til at føde selv den her gang" og kæft hvor blev jeg lykkelig da jeg hørte den sætning

Nå, men jeg forstår dig godt, men lov mig at prøve at tænke gode tanler i stedet for at tænke de dårlige.

Som sagt er der over 70% chance for at du føder og under 30 % for at det ender i et semi aks....

Uanset hvad så snak med nogen om det så du får luftet alle dine gode og dårlige tanker om den forestånede fødsel.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.