Putning af baby - gode råd søges, håber i kan hjælpe!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

946 visninger
3 svar
0 synes godt om
11. november 2009

..

Hey,

Vi har bøvl med at få puttet Mikas. Det er ved at ende i et skåplan lige som det gjorde med Smilla dengang.

Jeg sidder og ammer ham inde i soveværelset mens han ligger pakket ind i en dyne, når han er færdig lister jeg ham ned i hans seng og håber på at han sover. Gør han ikke det så har vi balladen. Enkelte gange lykkedes det ham selv at falde i søvn men oftest så må far træde til som tager ham op i armene og går rundt med ham til han sover (5-10 min) hvorefter han bliver listet ned i seng og sover. Det er den samme historie de 1-3 gange om natten når han vågner.

Jeg kunne enormt godt tænke mig at kunne amme ham inde i stuen og så bære ham vågen ind og sige godnat og så kan han selv falde i søvn.. Kan godt være det er umuligt når han kun er 5 måneder men tror først Smilla lærte selv at falde i søvn da hun var 1½ år..

Hvad har I gjort og hvad er jeres erfaringer?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. november 2009

Siber

ja vi lavede også amme og falde i søvn finten indtil den ikke virkede mere.

Så var det vi gik i gang med godtnat og sov godt (altså ikke bogen) men at blive puttet mens man var vågen. Det er en hård kamp og man skal virkelig selv ville det, men trøst dig med at det virker i sidste ende.

Vi lavede godnat ritualer, og gjorde det samme hver gang. Og nej igen at tøserne synes det var særlig morsomt til at begynde med, men der gik ikke mange dage, så vidste de at det var ritualet og sådan var det!

Det vigtigste synes jeg er at bestemme jer for hvordan i skal gør det, og hvad I synes er ok. Er det ok han græder fordi han brokker sig, eller bliver hys el el el. også holder i fast.

pøj pøj og det skal nok gå godt, I kan ligeså godt begynde nu, ellers ender det ligesom den første og det er altså ikke det fedeste når man har 2 børn

Knus Siber, der tror på dig!

Anmeld

11. november 2009

ivfmarie

bum bum.. hvad søren gjorde vi egentlig..?

Med Freja startede vi vist allerede ved 3-4 måneders alderen med at skiftes om at putte hende. Jeg fodrede hende af i stuen, og kl 21 sharp blev hun båret ind på hendes værelse af far eller mig. Her udførte vi så hver især vores putteritual, jeg mindes ikke at vi havde de store problemer med putningen. Og vi fik den ønskede effekt: at vi begge var lige gode til at putte hende.

Med Malte har det været meget anderledes - men jeg tror jeg har fortrængt hvordan vi gjorde . Vi prøvede vist det samme, men det lykkedes ikke helt så godt med ham...

Håber i finder en løsning der passer jer. Godt I tager fat om "problemet" nu... det er en pest når ungerne ikke kan falde i søvn selv.

Knus Marie

Anmeld

12. november 2009

Tikki

Hø hø - er nok ikke den rette at spørge, men med Iza sad vi på en fitnessbold og hoppede hende i søvn hver aften foran fjernsynet. Hun lærte først selv at falde i søvn ret sent. Vi var nødt til at lave en mild version af "god nat og sov godt". Hun fik lov at græde 1-2 minutter, hvor efter vi gik ind og sagde godnat igen - hvis hun var for opkørt, tog vi hende op, trøstede og puttede hende igen. Det kunne tage rigtigt langt tid og hun var længe om at forstå pointen. I dag er hun supernem lige på det område.

Malthe (11 måneder) har altid være ok til at sove og falde i søvn, men han har også sine perioder. Jeg ammer ikke, men giver flaske og det får han hver aften inden han skal putte. Så lægger jeg ham og går ud...og så starter helvedet. Han rejser sig op, roder rundt og græder. Jeg går så ind og lægger ham ned og inden jeg når bare 1 skridt væk fra sengen, rejser han sig igen. Kan godt huske det med Iza - orker bare ikke en runde mere . Men her har det hjulpet, at vi lægger en tung hånd på hans brystkasse og synger. Jeg stod i går i 25 minutter og bare sang og sang stille og roligt - han hylede og skreg on and of de første 5 minutter, men så faldt han til ro og faldt til sidst i søvn.

Jeg tror mit råd må være at finde ud af, hvad der virker og så gøre det. Han er jo blot 5 måneder, så mon ikke det kommer? Men kan også godt huske min frustration med Iza - det er så træls, når de ikke kan finde ro selv.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.