Egen betaling???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. november 2009

oo

Marc skriver:

vi blev henvist i sin tid til en privat gynækolog i sønderjylland, hvor vi var igennem 5 IUI-H forsøg. Min kone var ikke på hormoner eller noget, da hun har ægløsning af sig selv og fast cyklus. Og da hun fik ægløsningssprøjten, betalte vi hellere ikke for den. Vi har ikke betalt noget. Vi flyttede så til nordjylland og blev henvist til Faurskov, og der er planen så at han skal tage stilling hvad der så skal ske med os, men vi kommer nok igang med IVF forsøg. Men han foretager også IVF i hans klinik. Så det var der mit spørgsmål henledte til at når vi nu var henvist til ham, og han foretager IVF, så skal vi vel ikke selv betale her hellere.....

nåååårh okay!

ja, spørg hellere, men jeg tror ikke I skal betale. I burde jo have jeres gratis IVF forsøg til gode uanset hvad.

det er så spøjst med behandlingerne, jeg er ligesom din kone, jeg har selv ægløsning og helt fast cyklus (jeg blir altid insemineret mellem den 13. og den 15. i en måned) og der er intet galt med min mands sæd hellere, men alligevel har jeg fået hormonbehandling fra starten af. Det er vist temmelig forskelligt hvordan klinikkerne griber det an! det eneste plus der er ved hormonbehandlingen for mig ved IUI er, at jeg som regel producere 3 æg istedet for 1 - dog ikke denne gang, desværre.

men ih det blir spændende at I skal igang igen! Jeg håber det lykkedes HURTIGT

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. november 2009

Jakobs mor

Som jeg har forstået det, så har man ret til (ca.) 3 IUI forsøg og der kan man godt få det betalt af det offentlige, selvom det er på privatklinik. Men hvis man skal videre til IVF, så skal det foregå i offentligt regi, hvis man vil undgå selv at skulle betale.

Ved ikke, hvorfor det er sådan, men sådan var det i hvert fald for os. I begge tilfælde skulle vi selv betale for medicinen.

Vi blev først henvist til en privatklinik og havde dér 4 IUI forsøg. Røg derefter videre til sygehusregi, da vi skulle videre til IVF.

Jeg kan jo sagtens tage fejl, men jeg ville lige spørge på privatklinikken inden I siger ja tak til noget. Er sikker på, at de har helt styr på reglerne.

Held og lykke med projektet

Anmeld

15. november 2009

Marc

Så fik vi spurgt ad. Og svaret var at vi selv skulle betale hos dem, hvis vi havde børn i forvejen. Men dum som man er kommer spørgsmålene å først når man er hjemme igen. *LOL* Men glemte nu og spørge om det så også galt hos dem, at hvis man ingen børn havde så fik de 3 gratis forsøg. Så i princippet fik vi ikke svar på det alligevel. Men vi skal nok finde ud af det.

Anmeld

15. november 2009

oo

ak ja hvor jeg kender det med spørgsmålene! jeg plejer at skrive en hel liste fordi jeg blir sådan helt "ahva ahva?" når jeg sidder hos lægen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.