Nyfødt og h1n1?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. november 2009

MaleneG

Nu har jeg lige snakket med min læge omkring hvordan jeg bør forholde mig til denne her vaccine.

Det som de sagde til mig var at man som gravid i 2&3 trimester har en letøget risiko for at blive "hårdt" ramt at influenzaen da ens hjerte, og lunge kapacitet i forvejen er let overbelastet, vaccinen medfører ingen misdannelser hos barnet, og vil i den første tid efter fødslen være dækket ind. Epedemien vil rase over de næste 6-12 uger, for derefter at aftage igen ned på et normal stadie.  

Så selvom jeg indtil nu har sagt pænt nej tak til den her vaccine, vil jeg nu alligevel kraftig overveje at tage imod den.

Håber det gjorde jer en smule klogere

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. november 2009

FruPudderkvast

MaleneG skriver:

Nu har jeg lige snakket med min læge omkring hvordan jeg bør forholde mig til denne her vaccine.

Det som de sagde til mig var at man som gravid i 2&3 trimester har en letøget risiko for at blive "hårdt" ramt at influenzaen da ens hjerte, og lunge kapacitet i forvejen er let overbelastet, vaccinen medfører ingen misdannelser hos barnet, og vil i den første tid efter fødslen være dækket ind. Epedemien vil rase over de næste 6-12 uger, for derefter at aftage igen ned på et normal stadie.  

Så selvom jeg indtil nu har sagt pænt nej tak til den her vaccine, vil jeg nu alligevel kraftig overveje at tage imod den.

Håber det gjorde jer en smule klogere

Tak for infoen!  Det er sgu svært at finde ud af, synes jeg..

Men hvordan VED de at barnet ikke vil tage skade? Det havde de jo ikke testet, eller har de?

Anmeld

11. november 2009

MaleneG

Saped90 skriver:

Tak for infoen!  Det er sgu svært at finde ud af, synes jeg..

Men hvordan VED de at barnet ikke vil tage skade? Det havde de jo ikke testet, eller har de?

Det er det danske serums (staves? ) institut som har udskrevet det, og siger at det ingen misdannelser kan give.

så man må formode at de har testet det, og da det er en død vaccine er bivirkningerne få.

Anmeld

11. november 2009

Ox.

Saped90 skriver:

Okay.. Har du talt med lægen om hvad det kan have af bivirkninger på din lille pige hvis hun nu skulle blive smittet?

Men ja, vi må bare krydse fingre..

Nej har bare læst om de generelle symptomer, og så må jeg bare holde øje de næste  par måneder ...

Men har jeg den mindste mistanke ryger vi også ned til lægen med det samme ..

Har dog hørt at hvis man ammer skal man ikke være så bange, men ved det ikke ...

Anmeld

11. november 2009

Halbschön

Sussie&Lilje skriver:

Nej har bare læst om de generelle symptomer, og så må jeg bare holde øje de næste  par måneder ...

Men har jeg den mindste mistanke ryger vi også ned til lægen med det samme ..

Har dog hørt at hvis man ammer skal man ikke være så bange, men ved det ikke ...

Det har jeg også hørt - ammebørn skulle vist være rimelig godt beskyttet.. Så det ber jeg til!!!!

Anmeld

11. november 2009

Moar'en

Min viktor på 8 mdr er blevet vaccineret, på sundhedstyrelsens hjemme side står der at man ikke vaccinere børn under 6 mdr og kun børn der er i risikogruppen.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.