Nyfødt og h1n1?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.220 visninger
15 svar
0 synes godt om
11. november 2009

FruPudderkvast

Ja, endnu tråd og svineinfluenzaen.. Sorry

Jeg har termin d. 30. november og de kloge siger jo at der vil epidimien være på sit højeste.. Jeg er bare bange for at min søns immunforsvar ikke vil være stærkt nok til denne influenza..

Nogen der ved hvordan man skal forholde sig til det? Skal han vaccineres så snart han bliver født, eller? Hvis jeg bliver vaccineret mens jeg er gravid, vil han så også være "beskyttet"?

Har også tænk mig at høre min jordemoder, men det kunne jo godt være at en af jer kloge kvinder vidste noget?

// Sarah 37 + 2

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. november 2009

Halbschön

Saped90 skriver:

Jeg har termin d. 30. november og de kloge siger jo at der vil epidimien være på sit højeste.. Jeg er bare bange for at min søns immunforsvar ikke vil være stærkt nok til denne influenza..

Nogen der ved hvordan man skal forholde sig til det? Skal han vaccineres så snart han bliver født, eller? Hvis jeg bliver vaccineret mens jeg er gravid, vil han så også være "beskyttet"?

Har også tænk mig at høre min jordemoder, men det kunne jo godt være at en af jer kloge kvinder vidste noget?

// Sarah 37 + 2

Ved faktisk ikke så meget - kan ik helt finde ud af alt det med den influenza... Men tror ikke at han skal vaccineres, de vaccinerer ikke børn i DK... Jeg har selv en lille bandit på tre uger, og han skal ikke vaccineres.... men jeg kan da ikke lade være med at være bekymret for ham!

Men ja, hør jordemoderen ad.. Synes ikke det er til at finde hoved og hale i den influenza

Knus

Anmeld

11. november 2009

FruPudderkvast

Renée88 skriver:

Ved faktisk ikke så meget - kan ik helt finde ud af alt det med den influenza... Men tror ikke at han skal vaccineres, de vaccinerer ikke børn i DK... Jeg har selv en lille bandit på tre uger, og han skal ikke vaccineres.... men jeg kan da ikke lade være med at være bekymret for ham!

Men ja, hør jordemoderen ad.. Synes ikke det er til at finde hoved og hale i den influenza

Knus

Nej, det er nemlig ikke til at finde hoved og hale i.. Jeg er simpelthen så træt af at tænke på om man skal vaccineres eller ej.. Og hvis man bliver vaccineret, er der risiko for alt muligt andet.. Iiiih!!

Synes bare at jeg på et tidspunkt hørte at børn under 2 år også er i risikogruppen?

Anmeld

11. november 2009

Halbschön

Saped90 skriver:

Nej, det er nemlig ikke til at finde hoved og hale i.. Jeg er simpelthen så træt af at tænke på om man skal vaccineres eller ej.. Og hvis man bliver vaccineret, er der risiko for alt muligt andet.. Iiiih!!

Synes bare at jeg på et tidspunkt hørte at børn under 2 år også er i risikogruppen?

Jaa det har jeg også hørt.. men har set en del nyheder i dag, og der har der været meget debat omkring vaccine til børn.. For i fx Norge, Sverige og Tyskland vaccinerer de børn.. Men her i DK er der ikke bestilt vaccine hjem til børn.. Så det bliver de ikke tilbudt her i DK.. Så jeg håber bare at vi herhjemme ikke bliver smittet

Anmeld

11. november 2009

Ox.

Saped90 skriver:

// Sarah 37 + 2

Min lille fætter på 3 år, blev vaccineret igår, da han er i risikogruppen, en ellers bliver børn ikke vaccineret .. så jeg er også en af dem der krydser fingre for det ikke rammer os herhjemme ..

Anmeld

11. november 2009

Mca<3

Saped90 skriver:

// Sarah 37 + 2

Reelt vil jeg tro du jo har antistofferne i dig pga vacc. Hvis du ammer overfører du jo anti stofferne

Anmeld

11. november 2009

FruPudderkvast

Alexanders Moar ... skriver:

Reelt vil jeg tro du jo har antistofferne i dig pga vacc. Hvis du ammer overfører du jo anti stofferne

Ja, det tænker jeg nemlig også..

Hmm.. Måske man så skulle vaccineres?  Havde ellers egentlig besluttet at jeg ikke ville vaccineres..

Iiih, hvor er det dog en svær beslutning!

Anmeld

11. november 2009

FruPudderkvast

Sussie&Lilje skriver:

Min lille fætter på 3 år, blev vaccineret igår, da han er i risikogruppen, en ellers bliver børn ikke vaccineret .. så jeg er også en af dem der krydser fingre for det ikke rammer os herhjemme ..

Okay.. Har du talt med lægen om hvad det kan have af bivirkninger på din lille pige hvis hun nu skulle blive smittet?

Men ja, vi må bare krydse fingre..

Anmeld

11. november 2009

Mca<3

Saped90 skriver:

Ja, det tænker jeg nemlig også..

Hmm.. Måske man så skulle vaccineres?  Havde ellers egentlig besluttet at jeg ikke ville vaccineres..

Iiih, hvor er det dog en svær beslutning!

Når troede du var vacc. hmm  Så er det jo en anden snak ..  Så skal du nå at få den fø'r babyen , så får baby antistofferne gennem modermælken

Anmeld

11. november 2009

Vingummien

Saped90 skriver:

// Sarah 37 + 2

Børn bliver kun vaccineret hvis der er en grund til det, som f.eks dårlige lunger osv.

Jeg har selv kun fået den fordi jeg har dårlige lunger, ellers kunne jeg ikke få den

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.