Mandens ønske

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

599 visninger
11 svar
0 synes godt om
11. november 2009

Kaufie

Da jeg kom hjem i går så jeg der lå en folder for praktikophold i udlandet som håndværkerlærling......

Hmmm...... tænkte jeg...... Men slog det hen med, at de nok alle havde fået udleveret sådan en - det er jo trodst alt primært en ungdomsuddannelse.... elektrikker....

Men sørme om manden ikke overvejer at prøve det. Og et eller andet sted under jeg ham at komme ud - jeg har jo selv været afsted 3 gange ½ år. Men....kone...og barn.....

Han snakker måske 1-3 mdr - så det ville være en overskuelig tidsperiode - og hvis det skal være, skal det være nu, inden vi får nr 2 barn - men for sørensen det vil blive hårdt for mig pludselig at være den, der bliver efterladt hjemme i hverdagens trummerum.

Hvis økonomien er til det overvejer jeg at fyre min rest-orlov efter William af og tage med - men.... ved sgu ikke....

Hvad tænker I - hvad ville I gøre?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. november 2009

ivfmarie

Tag sgu da med!! Hvis du har rest orlov, så er det da lige akkurat sådan noget du skal bruge det til!

Hvornår skulle det være? Det ville da være oplagt at rejse nu, og bare blæse på det hele. Komme hjem og være fyldt med nye indtryk og klar til at starte en ny tilværelse, med nyt job og forhåbentlig en lille ny bebs på vej!

Marie

Anmeld

11. november 2009

Kaufie

Det er jo netop det det ville være.... Men så sætter fornuften ind  Dumme fornuft.

Jeg ved ikke hvornår han ville kunne komme afsted - om de selv skal finde pladsen.

Desuden så er min rest-orlov aftalebaseret - dvs at jeg ikke kan være sikker på at min kommende arbejdsplads vil lade mig få den - men jeg kan godt få den, hvis jeg ikke finder job inden 1/2 og dermed kommer på dagpenge.

Så er der lige det med økonomien..... for med en på lærlingeløn og en på dagpenge, så er det ikke helt nemt at have udgifter til hus/bil/inst. herhjemme mens vi også gerne vil opleve lidt i udlandet.....Så meget har vi ikke på kistebunden....

Tror sgu ikke banken gider låne os (flere) penge når jeg nu står uden job....

Anmeld

11. november 2009

Rasmine

Jeg ville saftsuseme også tage med, hvis jeg kunne.

Men jeg ville dælme blive ked af det, og mega træt af det, hvis han skulle afsted alene. Men på den anden side er det jo fedt hvis han får en masse ud af det.

BIG DILEMMA

Anmeld

11. november 2009

Kaufie

Det ville være fedt, hvis han "bare" ville tage til England, for så kunne jeg jo snildt lige tage derover en weekend af og til UDEN WILLIAM. Men han er vist bare lidt forelsket i sådan noget som Canada.....

Anmeld

11. november 2009

Susan1978

Kaufie skriver:

Hvis økonomien er til det overvejer jeg at fyre min rest-orlov efter William af og tage med - men.... ved sgu ikke....

JEG VILLE GØRE DET! helt sikkert...

Anmeld

11. november 2009

Siber

afsted med jer

Anmeld

11. november 2009

Kaufie

Ville også rigtig gerne - men jeg er jo sådan set bundet til firmaet indtil 1/2 eller jeg finder andet job. De var ikke villige til at fritstille mig, da de gerne vil gøre brug af min hjælp (snak lige om at være dobbelttydig - "du er fyret, men vi kan ikke undvære dig"??)

Og så er der den med økonomien...... Gider ikke gældsætte mig mere end vi er fordi jeg ikke vil undvære min mand i 2 mdr.

Og endelig........hvis manden ellers selv vil afsted - gad vide om han så overhovedet vil have os med??

Anmeld

11. november 2009

Marco2

Afsted med dig. Det er da en super mulighed.

Og skub fornuften lidt i baggrunden. Og tag afsted NU! og blæs på dit firma som har fyret dig. Det er da bare med at tage orloven nu så den ikke "spildes".

Man skal være loyal, men nogle gange må man også beholde sin integritet og holde lidt på sig selv og egne behov/ønsker... og din virksomhed har jo ikke opført sig helt fint ovefor dig i den her fyring...

AG

Anmeld

11. november 2009

BK

Jeg ville også helt klart sige afsted med ham... Det ville selfølgelig være dejligt hvis du kunne komme med... Men det ville også være en kanon oplevelse for ham... og når det kun er 1-3 mdr, så bare lad ham rejse...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.