Bækken-smerter, ikke bækken-løsning.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. november 2009

mariamiss6

RumlesMor skriver:

En afsluttende opdatering:

Var til fys, og det er "bare" bækkensmerter.... Hurra!

Jeg har fået nogen øvelser der kan styrke området og dermed forhåbenlig ikke blive alt for generet, og så skal jeg gå med et trokanterbælte/bækkenbælte.

Prøvede et bælte ved fys'en, og bare da jeg stod stille med det på - kunne jeg mærke en forskel! Dejligt at vide hvad det er, og hvordan jeg kan afhjælpe det. Er glad for at jeg kan forsætte min graviditet uden en sygemelding eller lignede... Fys'en sagde godt nok at det ikke forsvinder før jeg har født, men at jeg derefter skulle være fuldstændig ugeneret i modsætning til folk med bækkenløsning - så det var gode nyheder.

En glad og lettet gravid - jo tak!

nårdet var da dejligt... og især dejligt at du kunne bruge bækkenbæltet, for det kunne jeg desværre ikke da jeg var gravid...

Jo tak, jeg troede da egentlig at bækkenløsning også burde gå i sig selv efter en fødsel??? Jeg vidste godt at det ikke altid gør det, og slet ikke i mit tilfælde, jeg er temmeligt plaget synes jeg da selv....

Men jeg troede bestemt da ikke det var en "regel" at bækkenløsning ikke går væk....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. november 2009

RumlesMor

mariamiss6 skriver:

nårdet var da dejligt... og især dejligt at du kunne bruge bækkenbæltet, for det kunne jeg desværre ikke da jeg var gravid...

Jo tak, jeg troede da egentlig at bækkenløsning også burde gå i sig selv efter en fødsel??? Jeg vidste godt at det ikke altid gør det, og slet ikke i mit tilfælde, jeg er temmeligt plaget synes jeg da selv....

Men jeg troede bestemt da ikke det var en "regel" at bækkenløsning ikke går væk....

Jeg ved ikke om det er en regel at det IKKE går væk - Min fys sagde bare, at folk med bækkenløsning også er generet af det efterfølgende...nogen et par dage, andre over længere tid.

Men at jeg ikke burde mærke mere til "mit" efter fødsel.

Tror bestemt at generne ved bækkenløsning kan forsvinde efter en fødsel, tror bare det er meget forskelligt hvor nemt det går i sig selv.

Håber da bestemt at du ender smertefri, og det ikke er kronisk.

Anmeld

24. november 2009

mariamiss6

RumlesMor skriver:

Jeg ved ikke om det er en regel at det IKKE går væk - Min fys sagde bare, at folk med bækkenløsning også er generet af det efterfølgende...nogen et par dage, andre over længere tid.

Men at jeg ikke burde mærke mere til "mit" efter fødsel.

Tror bestemt at generne ved bækkenløsning kan forsvinde efter en fødsel, tror bare det er meget forskelligt hvor nemt det går i sig selv.

Håber da bestemt at du ender smertefri, og det ikke er kronisk.

ja men jeg tror det desværre ikke.... der går i hvert fald lang tid så tror jeg....

jeg er vidst lidt skrævt skruet sammen i understellet, så det kræver vidst større arbejde at får rettet mig ind og smertefri igen....

desuden er min bækkenløsning vidst heller ikke kun graviditets-begrundet. altså forstået på den måde at jeg faktisk har haft smerteproblemer siden jeg var i starten af teenageårene.... men det er da klart at graviditeterne har fucked det totalt op...

Anmeld

24. november 2009

Mor til matilde og gustav

forår skriver:

Hej

Fik du den henvisning til en fysioterapeut??

Jeg var nemlig hos min læge og hun troede at det var den der Iskas nerve og jeg fik en henvisning. Da jeg kom op til fysio kunne han hurtig konstatere at det intet havde med den nerve at gøre, men at jeg havde bækkenløsning.

Han trykkede en masse forskellige steder omkring bæknet, så gjorde sygt ondt. Jeg har efterfølgende gået rundt med et bælte som holder hofterne/bæknet på plads og det har hjulpet helt vildt meget på mig. Jeg har samtigt været meget i ro og blev osse sygemeldt fra jobbet.

Jeg havde så ondt når jeg gik, at en tur fra sofaen til toilettet krævede rigtig mange tårer! idag har jeg næsten ingen smerter mere, så det er bare så fantastisk.

Dea 36+3

det samme skete med mig jeg startede også med smerter i bækken og lænd, og et sovende ben, min læge henviste også mig til fysio, og de fandt også ud af at jeg havde bækkenløsning, så nu går jeg sygemeldt og svømmer en eller to gange i  ugen i varmtvandsbassin, hvilket er super dejligt, da man føler sig vægtløs, id over det laver jeg alle mulige øvekser jeg har fået gennem min fysio, ja også tager jeg en dag af gangen og slapper af, passer på ikke at løfte for meget, gå for meget osv;-)håber dette kan hjælpe;-) knus

Anmeld

12. oktober 2011

Lungus

Jeg kan læse at flere af jer har været ramt af bækkenløsning og i den forbindelse har fået noget behandling, som I har været glade for. I den forbindelse vil jeg gerne gøre opmærksom på et site der hedder: http://MyBestTreat.com. Her kan man finde og anbefale behandlere. Ideen med sitet er, at man her kan læse andres anbefalinger, så man kan finde de bedste behandlere i ens nærområde.

Vi har bl.a. en anbefaling på Marcus Klaudi, som har hjulpet mange med bækkenløsning: I kan se hans profil her: http://mybesttreat.com/klinikhelhed 

Så kig forbi sitet og find hjælp til netop dit problem eller anbefal selv en behandler, som du har været meget glad for.

Med venlig hilsen,

Lene Lund-Christoffersen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.