Hvordan statede jeres ???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.597 visninger
15 svar
0 synes godt om
11. november 2009

katjabt

Fødsel... startede det uden nogen tegn... stille og rolig over et par dage??? er der nogen der har lyst til at fortælle om deres?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. november 2009

frk Jensen

Mit vand gik om natten... Kvart over to om natten var det vand overalt og kl 18.56 var min søn født..

Knus

Anmeld

11. november 2009

maiken81

Hej

Kan da godt fortælle lidt om det

Med Mia var jeg 41+2. Vågnede om morgenen da manden vækkeur ringede. Vi spiste morgenmad og jeg sendte ham afsted. Herefter smuttede jeg i seng igen, sov en lille halv time og vågnede så da jeg skulle på toilettet. Herefter fik jeg ondt i maven og tænkte det nok var optakten til fødslen. Lagde mig i sengen igen og langsomt begyndte veerene at komme. Ringede til manden og bedte ham om at komme hjem. Ca 1 time senere kom han hjem og der lå jeg bare sammenkrøllet af smerter. Veerne rullede ind over mig og han ringede til hospitalet. De ville gerne se mog på trods af jeg var første gangsfødende og kun havde haft veerne en times tid. Vi kom så derop og da var jeg allerede 10 cm åben og klar til at føde. Fra første ve til hun var ude gik der lidt over 3 timer.

Anden gang med Liva var jeg 42+0 og blev sat igang ved at de tog vandet. Veerne kom ca 15 min efter, og hun blev født 1½ time efter første ve.

Så man kan sige jeg har haft hurtige fødsler! Det er der rigtig mange som er lidt misunderlige over men i min verden har begge gange gået alt for stærkt. Veerne er jo ikke kommet langsomt og blevet værre og værre, men har fra start af væltet ind over mig. Begge gange har jeg født uden nogen former for bedøvelse!

Hilsen Maiken

Anmeld

11. november 2009

Kaufie

Min slimprop gik om morgenen hvor jeg var 40+6. Jeg mærkede intet i løbet af dagen, men lidt over midnat fik jeg første ve. De blev hurtigt regelmæssige med 10 min imellem.

Kl. 1 snakkede jeg med fødegangen første gang - de anbefalede mig at lægge mig til at sove og få slappet af - kl 3 turde jeg ikke blive hjemme mere - kom ind og var 8 cm udvidet.

4.25 lå William i mine arme.

Anmeld

11. november 2009

Lise

Vandet gik pludseligt på vej i seng da jeg var 38+2. Et kvarter efter rullede veerne ind over mig. Otte timer senere lå Simon på maven af mig

Håber min næste fødsel også starter med vandafgang!

Anmeld

11. november 2009

Valle81

Hejsa:0)

Var 40+3, stod i et supermarked og skulle betale for mine varer. Ved kassen sad min kusine. Hun spurgte om det snart var ved at være. Jeg sagde: Jo det tror jeg, har pludselig fået mens smerete( svage, men de var der) Det var fredag den 13/02-2004 og kl har været omkring 1900.

Jeg tog hjem og smertene fortsatte natten over. Kl 0700 tog jeg på fødegangen. Var 5 cm åben. Kl 0730 kom jeg på fødestue og veerne tog til. Fik en klyks og prikket hul på vandet, og så gik det stærkt. Kl 11.35 blev Asta Emilie født:0)

Knus

Christina

22+2

Anmeld

11. november 2009

SaNiNa

blev sat igang da jeg var 40 + 0 efter at have haft ver i undeligheder uden at blive til mere. fødslen gik aldrig rigtig igang og nicklas stod så skævt at jeg på ingen måder ville kunne føde ham. så kl 19.49 er han født ved aks da jeg var 41+ 1 så en fødsels på ildt over 24 timer

Anmeld

11. november 2009

mariamiss6

1. gang startede det med laaaangsomt at bygge op fra plukveer (som jeg havde masser af fra 3. måned) som så gik over i spæde veer fra det ene øjeblik til det andet.... derefter steg de så i styrke langsomt, til jeg havde født godt 1½ døgn efter den første ve.
Der kom aldrig noget vand, selvom hinderne sprang, for barnet stod så dybt at han spærrede for det.

2. gang vågnede jeg klokken 05:00 med et sæt, midt i en herre ond ve.... og så gik det ellers slag i slag, og jeg havde født mindre end 5 timer senere....
Vandet gik efter 2½-3 timer med veer.

Anmeld

11. november 2009

mariamiss6

1. gang startede det med laaaangsomt at bygge op fra plukveer (som jeg havde masser af fra 3. måned) som så gik over i spæde veer fra det ene øjeblik til det andet.... derefter steg de så i styrke langsomt, til jeg havde født godt 1½ døgn efter den første ve.
Der kom aldrig noget vand, selvom hinderne sprang, for barnet stod så dybt at han spærrede for det.

2. gang vågnede jeg klokken 05:00 med et sæt, midt i en herre ond ve.... og så gik det ellers slag i slag, og jeg havde født mindre end 5 timer senere....
Vandet gik efter 2½-3 timer med veer.

Anmeld

11. november 2009

RGN

Profilbillede for RGN

Undskyld jeg lige stiller et spørgsmål i tråden, men er der nogen om i bakspejlet har kunne se at der har været optakt til det? Altså nogle dage inden fx.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.