Hej
Kan da godt fortælle lidt om det
Med Mia var jeg 41+2. Vågnede om morgenen da manden vækkeur ringede. Vi spiste morgenmad og jeg sendte ham afsted. Herefter smuttede jeg i seng igen, sov en lille halv time og vågnede så da jeg skulle på toilettet. Herefter fik jeg ondt i maven og tænkte det nok var optakten til fødslen. Lagde mig i sengen igen og langsomt begyndte veerene at komme. Ringede til manden og bedte ham om at komme hjem. Ca 1 time senere kom han hjem og der lå jeg bare sammenkrøllet af smerter. Veerne rullede ind over mig og han ringede til hospitalet. De ville gerne se mog på trods af jeg var første gangsfødende og kun havde haft veerne en times tid. Vi kom så derop og da var jeg allerede 10 cm åben og klar til at føde. Fra første ve til hun var ude gik der lidt over 3 timer.
Anden gang med Liva var jeg 42+0 og blev sat igang ved at de tog vandet. Veerne kom ca 15 min efter, og hun blev født 1½ time efter første ve.
Så man kan sige jeg har haft hurtige fødsler! Det er der rigtig mange som er lidt misunderlige over men i min verden har begge gange gået alt for stærkt. Veerne er jo ikke kommet langsomt og blevet værre og værre, men har fra start af væltet ind over mig. Begge gange har jeg født uden nogen former for bedøvelse!
Hilsen Maiken
Anmeld