Et kræsent barn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

287 visninger
2 svar
0 synes godt om
10. november 2009

Tikki

Dette her handler lige om Malthe, men håber I måske kan hjælpe mig alligevel  - han er 11 måneder lige om lidt. Han har altid spist meget - har spist rugbrød siden han var 5 måneder og kan godt spise 2 hele stykker rugbrød til frokost. Så appetitten fejler intet...Vel at mærke hvis han bare får havregrød, rugbrød eller købemad i glas. Han har de sidste 3 måneder ikke ville have andet. Han spytter alt andet ud, vrænger næse, hyler og skriger eller skubber os væk. Men kommer der rugbrød, så æder han. Yderligere vil han kun mades - han spiser intet/rører slet ikke ved maden, hvis vi lægger op til, han selv skal tage en hapser med fingrene eller på en gaffel. Hvis vi bare lader ham sidde, spiser han intet = vi skal op 117 gange om natten - er prøvet og ikke særligt motiverende.

Nu passer jeg 3 børn ud over Malthe som har samme alder - de spiser alle selv fint og vil bestemt ikke mades....hvorfor er han mon så sær? Kan de være så kræsne i den alder - nej vel? 

Jeanette, der synes det er yderst underligt og aldrig har oplevet det før.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. november 2009

BK

Nu skal man jo passe på med at sammenligne børn... Men kan da fortælle dig at Benjamin absolut heller ikke spiser selv... Det sker engang i mellem at han tager et stykke, ellers bruger han det bare til at slå på...

Anmeld

11. november 2009

Tikki

Hmm ja man skal ikke sammenligne, men det kan være lidt svært til tider ikke lige at se på hvad de andre på samme alder gør, når jeg nu har dem indenfor mine døre hver dag. Jeg er heller ikke så nervøs for, at han ikke en gang skal komme til at spise selv - jeg vil ikke made ham som 14 åriget  Det er mere det kræsne i det - vi andre spiser jo stort set alt og han sidder altid med ved bordet. Men han virker meget uinteresseret i andet mad end rugbrød eller havregrød.....ja, og så glasmad når jeg en sjældent gang giver ham det for at få ham til at spise bare lidt andet........

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.