Forbandede influenza

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

322 visninger
1 svar
0 synes godt om
10. november 2009

Lise

Ja, så er den da vist også nået til Hvidovre. Kæresten ligger derhjemme og er syg idag, og har alle influenza-symptomer. Og det er jo ikke så rart. Han siger dog at han har det rimelig ok og det er ret mildt, so far (sjældent man hører sådan fra en syg mand).

Ved ikke helt hvad jeg skal synes om det. Indtil idag havde jeg det sådan at "blev jeg syg, så gjorde jeg det, og det er fint", men nu hvor det er så tæt på, har jeg det ret mærkeligt med det. Selvfølgelig pga babyen i maven.

Jeg kan ikke helt finde ud af om man skal tage det roligt, blive syg (højst sandsynligt), og få det overstået - eller man skal køre den hysteriske linie og skynde sig at pakke barn og sager, og tage hjem til mor i aften og blive weekenden over. Hvis jeg nu bliver smittet, så er det jo overstået om en uge-halvanden, og hvis jeg ikke gør vil der jo stadig være risiko for at Simon bliver syg om to uger i vuggestuen, og så skal jeg jo tage mig af ham - og sikkert blive smittet så. Vaccinens løb er kørt - den virker tidligst efter to uger. Så skal jeg da ikke tage stilling til det.

Hvad tænker i?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. november 2009

Kaufie

Skal du ikke " bare" have en ordentlig røvfuld tamiflu, så du er garderet, hvis sygdommen skulle springe på dig?

Som du selv siger kan du jo ikke leve i en boble - og hvor længe før smitter sådan noget ikke - måske har I allerede delt mundvand eller andet inden mandens sygdrom brød ud?

Jeg tror jeg ville (prøve at) tage den med ro, passe din mand i det omfang det skal til og satse på du får den milde udgave, if at all, så det er overstået nu fremfor du skal til at døje med det som høj-høj-gravid.

Let nok at sige når man ikke selv har det tæt inde på livet. Som de ville sige et andet sted på siden her: "ring til din læge..... Hellere en gang for meget end en gang for lidt"

God bedring med manden - og  for at du og Simon slipper let om ved det.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.