Det vigtigste ???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.992 visninger
17 svar
0 synes godt om
10. november 2009

Tenna92

Hvad er de abseulut ting der er nødvendige når man venter sig, altså ting der helst skal købes før barnet kommer ?

Det er fordi jeg jo er under 18 og skal til møde på komunnen i morgen og snakke om penge og forløb osv.. men jeg havde tænkt mig at tage en sedel med, med ting jeg skal ud og købe altså så jeg kan få et engangsbeløb.

Indtilvidre har jeg skrevedt

Barnevogn med lift, 10 sæt undertøj, 1 Babydyne og 1 juniordyne, 3 sæt sengetøj, 10 sæt tøj, 1 stk. puslebord, 5 huer og vanter, 1 babybadekar, 2 flyverdragter, 1 vugge  og en 1 tremmeseng, 5 natdragter, 1 skråstol, 10 stof bleer, Sutteflasker med sutter, 5 narresutter, En kommode til alt tøj, 1 høj stol, Legetøj (sanser), legetæppe, 1 tæppe, 1 auto stol, Babysaks  og kam + børste, 1 klapvogn

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. november 2009

mariamiss6

Hvad er de abseulut ting der er nødvendige når man venter sig, altså ting der helst skal købes før barnet kommer ?

Det er fordi jeg jo er under 18 og skal til møde på komunnen i morgen og snakke om penge og forløb osv.. men jeg havde tænkt mig at tage en sedel med, med ting jeg skal ud og købe altså så jeg kan få et engangsbeløb.

Barnevogn med lift, 10 sæt undertøj, 1 Babydyne og 1 juniordyne, 3 sæt sengetøj, 10 sæt tøj, 1 stk. puslebord, 5 huer og vanter, 1 babybadekar, 2 flyverdragter, 1 vugge  og en 1 tremmeseng, 5 natdragter, 1 skråstol, 10 stof bleer, Sutteflasker med sutter, 5 narresutter, En kommode til alt tøj, 1 høj stol, Legetøj (sanser), legetæppe, 1 tæppe, 1 auto stol, Babysaks  og kam + børste, 1 klapvogn

Tro mig 10 stofbleer er ikke nok.... du kan lige så godt bede om 50....

Og jeg ved ikke om du skal satse på at få en klapvogn OG en barnevogn, da du nok ikke får brugt klapvognen det første lange stykke tid...

Hvad med at bede om en kravlegård? Jeg er ikke sikker på om de vil give både vugge og tremmeseng, så skal du vælge tremmesengen, og lade baby sove i liften i sengen, til at starte med.
Had med en sengerand?

I stedet for 2 flyverdragter, så bed evt. om 1 og så 1 multipose www.fleece.dk køb den i str. mellem, så holder den længe...

En rigtig god idé er at tage billeddokumentation og pris-beviser med. For eksempel brochurer og lignende, på barnevogn.... og så de nøjagtige priser fra butikkerne....

Anmeld

10. november 2009

vatten

Jeg kan finde mange ting på din liste, som ikke er nødvendige i starten

Men ellers ville jeg sige stofbleer er nærmest uundværlige, og hvis du skal give flaske, er det nok en god idé med en flaskerenser også

Anmeld

10. november 2009

Kaufie

Højstol og klapvogn ville du sagtens kunne vente med til bebs er omkring 4 mdr - H*n skal jo kunne sidde selv. Skråstolen kunne  måske også undværes - vi havde en, men brugte den aldrig.

2 flyverdragter er måske heller ikke nødvendig til en lille bebs - h*n kravler jo ikke rundt og gør den våd og beskidt. Måske kan du skifte den ene eller begge ud med to fleece heldragter, der er varme, men som ikke stiller krav til slidstyrke.

5 sæt huer og vanter er måske også i overkanten - de bliver jo ikke beskidte. Jeg havde kun to sæt.

Juniordyne synes jeg også er for tidlig - hellere to babydyner, så du har en til vuggen/sengen og en til barnevognen.

På listen mangler du en pusletaske og en vugge.... medmindre bebs skal ligge hos dig eller i barnevognen og sove om natten?

Håber det kunne hjælpe?

Anmeld

10. november 2009

Lillefe

Tenna92 skriver:

Hej du mangler pude og så kan jeg se du behøver ikek både vugge og tremmeseng, vi brugte kun tremmeseng til Nadia så det vil de muligvis stille spørgsmål ved da det ikke er nødvendigt... junior dyne skal du først bruge om et godt stykke tid også. Klapvogn skal du først bruge efter barnet er min et halvt år, da det ikke er sundt for barnet. så den kan du nok heller ikke få med i Nu ved jeg ikke hvornår du bliver 18?

ud over det ved jeg ikke lige hvordan det fungere det med kommunen. Men når det er engangs beløb så tror jeg ikke flyverdragt går ind under gør det? får du ikke børnepenge og den slags?

Mvh Merethe

Anmeld

10. november 2009

Lillefe

Kaufie skriver:

Højstol og klapvogn ville du sagtens kunne vente med til bebs er omkring 4 mdr - H*n skal jo kunne sidde selv. Skråstolen kunne  måske også undværes - vi havde en, men brugte den aldrig.

2 flyverdragter er måske heller ikke nødvendig til en lille bebs - h*n kravler jo ikke rundt og gør den våd og beskidt. Måske kan du skifte den ene eller begge ud med to fleece heldragter, der er varme, men som ikke stiller krav til slidstyrke.

5 sæt huer og vanter er måske også i overkanten - de bliver jo ikke beskidte. Jeg havde kun to sæt.

Juniordyne synes jeg også er for tidlig - hellere to babydyner, så du har en til vuggen/sengen og en til barnevognen.

På listen mangler du en pusletaske og en vugge.... medmindre bebs skal ligge hos dig eller i barnevognen og sove om natten?

Håber det kunne hjælpe?

Hun havde skrevet vugge på

Anmeld

10. november 2009

Mie A

Tenna92 skriver:

Lige nogle bemærkninger til din liste...

Juniordyne er ikke nødvendig til en nyfødt

2 flyverdragter er ikke livsnødvendigt

Du behøver ikke en vugge - hvis du får en tremmeseng

Skråstol kan man også sagtens leve uden

Mindst 20 - ja nok mere 30 stofbleer får du brug får

En hue og et par vanter burde være nok

Højstol skal ikke bruges til en nyfødt

Autostol er billigst at leje

Klapvogn skal du heller ikke bruge til en nyfødt

Hvis du skal amme, så skal du ikke bruge sutteflasker

Ammeindlæg

Sæbe - cremer - puder også videre....

Vaskeklude

Bleer

Held og lykke med det hele

Anmeld

10. november 2009

Mie A

Perl skriver:

Hej du mangler pude og så kan jeg se du behøver ikek både vugge og tremmeseng, vi brugte kun tremmeseng til Nadia så det vil de muligvis stille spørgsmål ved da det ikke er nødvendigt... junior dyne skal du først bruge om et godt stykke tid også. Klapvogn skal du først bruge efter barnet er min et halvt år, da det ikke er sundt for barnet. så den kan du nok heller ikke få med i Nu ved jeg ikke hvornår du bliver 18?

ud over det ved jeg ikke lige hvordan det fungere det med kommunen. Men når det er engangs beløb så tror jeg ikke flyverdragt går ind under gør det? får du ikke børnepenge og den slags?

Mvh Merethe

Det anbefales at man ikke bruger pude til børn under 1 år - men det er jo selvfølgelig helt op til forældrerne hvad de gør 

Anmeld

10. november 2009

vatten

Nå jo- og en amme pude. Jeg kunne ikke have levet uden min i hvert fald

Og så så jeg, du havde skrevet puslebord+ kommode på. Mathias havde sådan en puslekommode, og der var fint plads til alt tøjet i. Har du skrevet puslepude på?

Anmeld

10. november 2009

Lillefe

Mie A skriver:

Det anbefales at man ikke bruger pude til børn under 1 år - men det er jo selvfølgelig helt op til forældrerne hvad de gør 

hmm... nå ja det er der vist også noget med havde jeg helt glemt alt for længe siden...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.