Børnefødselsdage....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. november 2009

Honningblomst

Valle81 skriver:

Hejsa:0)

Jo det tror jeg da, ved ikke om jeg bare er uheldig med mht fødselsdage i den børnehave hvor Asta har gået og nu i skolen:0)

Jo er enig, og synes også de skal med hjem. Men det jeg oplever er at det er kæmpe temafester, en tur i legeland eller andet. Store arrangementer.

Jeg kan også huske da jeg var barn og havde tøserne med hjemme til kage og rødepølser og sanglege. Det var himmelsk og så hyggeligt. Men synes ikke det er sådan mere.

Nu i Asta klasse har foældrerådet vedtaget an man iviterer hele klassen, godt nok kun 15 børn, men jeg synes det er mange. Kunne godt have øsnket man selv kunne vælge. For mig og for Asta er pigerne nok(7 stk)

Elsker at holde fødselsdag for hende og se hvor glad hun bliver:0)

Det lyder helt vildt og slet ikke som virkeligheden...altså den virkelighed jeg lever i

Men jeg kan altså ikke forstå at man kan bestemme på et klasseråd hvordan og hvem børnene skal have med. Man kan råde forældrene men man kan ikke bestemme hvem der skal med.

Vi havde som skrevet 27 unger med de første 5 år i Jeppes klasse og det skulle andre da ikke blande sig i...præcis som de ikke skal blande sig i om I kun har pigerne med..det er jeres valg og beslutning og jeg tror jeg havde gjort som jeg ville lige meget hvad klasserådet mener, det er IKKE noget de skal bestemme.

Og ja, hygge fødselsdage som i de gode gamle dage er bare bedst....

Knus eva.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. november 2009

Honningblomst

vatten skriver:

Der hvor jeg kender folk med børn i skolealderen er primært Horsens og omegn

En venindes børn bliver begge inviteret til stor fødselsdage ude (i svømmehal, McD osv) ca hver anden gang, der holdes fødselsdag. De, der fester hjemme, laver altid noget ekstraordinært- hoppepude i haven, teaterunderholdningen osv. Det er helt vildt, nogle af de ting, de har lavet.

Men altså, da jeg gik i skole, holdte folk også engang imellem noget ude, men så var det altid 2-3 personer, der havde slået sig sammen til det.

Det lyder simpelthen slet ikke virkeligt, at det er sådan...vi har haft de bedste fødselsdage og der var ikke engang en skattejagt...der var rammerne og så fyldte børnene dem selv ud, ud fra hvad de kunne lide og ønskede sig...børnefødselsdage ender jo med at ende som mange bryllupper gør..at de inviterede bare er en del af et større skuespil hvor alt der skal ske er planlagt til mindste detalje...øv...lad nu mennesker selv hygge sig, for pokker da...

Knus Eva..

Anmeld

10. november 2009

Valle81

Eva skriver:

Det lyder helt vildt og slet ikke som virkeligheden...altså den virkelighed jeg lever i

Men jeg kan altså ikke forstå at man kan bestemme på et klasseråd hvordan og hvem børnene skal have med. Man kan råde forældrene men man kan ikke bestemme hvem der skal med.

Vi havde som skrevet 27 unger med de første 5 år i Jeppes klasse og det skulle andre da ikke blande sig i...præcis som de ikke skal blande sig i om I kun har pigerne med..det er jeres valg og beslutning og jeg tror jeg havde gjort som jeg ville lige meget hvad klasserådet mener, det er IKKE noget de skal bestemme.

Og ja, hygge fødselsdage som i de gode gamle dage er bare bedst....

Knus eva.

Tror faktisk også jeg vil tage det op:0) Du giver mig lige lidt gåpåmod der:0)

Knus

Anmeld

10. november 2009

Honningblomst

Valle81 skriver:

Tror faktisk også jeg vil tage det op:0) Du giver mig lige lidt gåpåmod der:0)

Knus

Det skal du gøre...det er simpelthen ikke deres bord at gå ind over og bestemme. Kan blive så hidsig over hvordan det efterhånden er blevet sådan at alt skal bestemmes ovenfra...vi kan vel som forældre godt selv vurdere hvad der er bedst og hvad der passer bedst ind. der kan være familier hvor barnet så ikke vil holde fordi alle skal med eller de ikke har råd...ihh, bliver altså harm her. Så bare tag fat i den, håber du lige vender tilbage med hvad der sker..

Knus ...

Anmeld

10. november 2009

Valle81

Eva skriver:

Det skal du gøre...det er simpelthen ikke deres bord at gå ind over og bestemme. Kan blive så hidsig over hvordan det efterhånden er blevet sådan at alt skal bestemmes ovenfra...vi kan vel som forældre godt selv vurdere hvad der er bedst og hvad der passer bedst ind. der kan være familier hvor barnet så ikke vil holde fordi alle skal med eller de ikke har råd...ihh, bliver altså harm her. Så bare tag fat i den, håber du lige vender tilbage med hvad der sker..

Knus ...

TAk, det mener jeg nemlig også.

Synes det med gavekassen er en super ting, og kan jo sagtens fortsætte. Så kan man jo hygge lidt på klassen og så kan pigerne komme en eftermiddag:0)

Christina

Anmeld

10. november 2009

Honningblomst

Valle81 skriver:

TAk, det mener jeg nemlig også.

Synes det med gavekassen er en super ting, og kan jo sagtens fortsætte. Så kan man jo hygge lidt på klassen og så kan pigerne komme en eftermiddag:0)

Christina

Den der såkaldte gavekasse var der også en forælder her der ville have indført for HUN gad ikke at hendes barn fik en masse skrammel...og så kunne Eva her jo ikke holde mund og sagde at det såkaldte skrammel jo ikke var til hende og at en del af det at komme til fødselsdag jo handler om at give en gave til en man holder af, vælge noget, give det og opleve at glæde et andet menneske og så er det IKKE for forældrenes skyld men børnenes. Og det var der heldigvis mange der er enige med mig i...hvorfor tage og se alt med voksenøjne....synes det er synd, glæden for børnene er også at få mange små gaver(gaver der måske ikke er noget med voksenøjne) der betyder meget for børnene...små ubehjælpsomme skrevne kort og skønne gaver valgt for at glæde et barn.

Men det er bare min mening....en gavekasse er for mig lidt som de der planlagte voksenfødselsdage...det er børn og den barnlige glæde det handler om, i min verden og Bertram glæder sig til mange gaver for alle de små venner og ikke bare en stor, som er købt af en voksen.

Knus Eva.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.