Børnefødselsdage....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.186 visninger
15 svar
0 synes godt om
10. november 2009

Honningblomst

Hej piger...

Er lige nysgerrig for at høre hvordan I holder fødselsdag for Jeres børn og deres skole eller børnehavevenner?

Tager I alle med, piger som drenge, eller kun få udvalgte eller hvordan? Holder I hjemme eller ude og ikke mindst, hvad giver I for? Er det en helt sund kostmæssigt dag eller må de gerne få usundt? Den børnehave Konrad gik i, der måtte de ikke få hvidt brød, saft, slik kage osv, også selvom jeg inviterede dem herhjem...hmm...gjorde jeg så ikke.

Her har mine drenge altid i de små klasser ville holde for alle og det synes jeg jo er super dejligt...at lære pigerne at kende også I år har vi valgt at bowle med dem, men lige så tit har vi bare holdt hjemme og bare ladet dem lege.

Min ældste har dog de sidste par år kun holdt for en gruppe udvalgte drenge og så har de været her et døgn og holdt spille nat og spist og drukket litervis af sodavand...dejlig upædagogisk og et kæmpe hit...håber dog at han snart vil holde klassefest..

I jeppes klasse er der heldigvis ikke sat beløb på til gaver så der giver vi bare hvad vi synes, men hos Bertram er der sat et beløb på 30 kroner, hvilket jeg synes er svært, men ikke umuligt og ingen kan jo vide hvad gaven virkelig har kostet..

Knus Eva...som tænker i fødselsdag lige nu...hyggeligt men også skønt når det er overstået..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. november 2009

Vingummien

mener du gaver til pakkeleg? Eller?

Altså nu er Emil jo ikke så gammel endnu, så han holder bare det der er i vuggestuen og får lidt med og dele ud. Men når han bliver gammel nok vil jeg nok  lade ham selv vurdere hvem der skal med.

Må da godt være lidt slik til sådan en dag

Anmeld

10. november 2009

Valle81

Hejsa:0)

I Asta's klasse er der lavet sådan, at hele klassen pt inviteres til fødselsdag. Om det er hjemme eller holdes på skolen er ligemeget.

Hvert barn får for 150 kr fra hele klassen. Det er aftalt at et familie står får gave til et barn, så skal der ikke samles ind hele tiden og ikke alle skal ud at købe gave. Så skal en familie kun en gang om året købe en gave til 150 kr. Det fungerer fint. Det skal siges at de er 15 bøn i hendes klasse.

Af at de går i bh klasse synes jeg at der bliver gjort alt for mget ud af de fødselsdage. De bliver inviteret hjem og der er bare disket op med det helt store, og synes lidt at det handler om at lave det støreste arrangement. Synes de er så små og at det godt kunne vente til e blev lidt større.

Nogle gange tænker jeg, hvad er det blevet af det med at man tog en kasse flødeboller med i skole og så blev der sunget en sang og så var det det. Og alle var glade???

Christina, som synes børnefødselsdage i dgpleje, børnehave og skole tager overhånd og som selv blier nødt til at gå lidt med på den, for skal mit barn være den eneste der ikke får sådan en fødelsdag??

Anmeld

10. november 2009

vatten

Mathias skal holde fødselsdag nede i børnehaven, og sådan kommer det til at være indtil han skal i skole. Der er ingen regler madområdet til fødselsdage, men de anbefaler, at man ikke nøjes med kage/slik, da det er til deres eftermiddagsmad.

Jeg regner med at bage boller og give en pakke smør og en smøreost med og så lave små slikposer til den bagefter.

Når han kommer i skole, ville jeg helt sikkert invitere alle eller alle drenge. Jeg ville aldrig invitere udvalgte gæster, før han kommer op i 4-5klasse. Og så foregår invitationen udenom skolen, og sikkert sammen med andre børn fra fx fodbold eller kirken eller noget.

Jeg synes nemlig det er vigtigt, at børn lærer at omgås alle mennesker- også dem de er uvenner med, og at man ikke holde nogen udenfor.

Anmeld

10. november 2009

Honningblomst

Valle81 skriver:

I Asta's klasse er der lavet sådan, at hele klassen pt inviteres til fødselsdag. Om det er hjemme eller holdes på skolen er ligemeget.

Hvert barn får for 150 kr fra hele klassen. Det er aftalt at et familie står får gave til et barn, så skal der ikke samles ind hele tiden og ikke alle skal ud at købe gave. Så skal en familie kun en gang om året købe en gave til 150 kr. Det fungerer fint. Det skal siges at de er 15 bøn i hendes klasse.

Af at de går i bh klasse synes jeg at der bliver gjort alt for mget ud af de fødselsdage. De bliver inviteret hjem og der er bare disket op med det helt store, og synes lidt at det handler om at lave det støreste arrangement. Synes de er så små og at det godt kunne vente til e blev lidt større.

Nogle gange tænker jeg, hvad er det blevet af det med at man tog en kasse flødeboller med i skole og så blev der sunget en sang og så var det det. Og alle var glade???

Christina, som synes børnefødselsdage i dgpleje, børnehave og skole tager overhånd og som selv blier nødt til at gå lidt med på den, for skal mit barn være den eneste der ikke får sådan en fødelsdag??

Men gør man ikke stadig det...? altså bare tager flødeboller med og synger...hernede hvor jeg bor der er det meget stille og roligt med fødselsdage, nærmest som da jeg var barn. Hjemme i et par timer, lagkage og boller og så er det det

Og ungerne elsker det, så hvorfor ikke fejre dem...jeg kan stadig huske hvordan det var at have pigerne hjemme, det var da det bedste..

Knus Eva..

Anmeld

10. november 2009

vatten

Valle81 skriver:

Nu har jeg kun Mathias på knapt 3år, så jeg ved det ikke af egen erfaring. Men venners børn osv oplever det jo, og det er helt klart også mit indtryk, at forældrene prøver at overgå hinanden ved fødselsdage.

Man er totalt udenfor, hvis man inviterer 2. klasse hjem til røde pølser med brød og ketchup, saftevand, chokoladekage til dessert og kun har planlagt stopdans til underholdning. Nu skal det jo helst holdes ude i indøren legeland eller svømmehal el.lign., og alle gæsterne skal have gave med hjem osv. Det er for langt ude for min smag.

Anmeld

10. november 2009

Honningblomst

Nu har jeg kun Mathias på knapt 3år, så jeg ved det ikke af egen erfaring. Men venners børn osv oplever det jo, og det er helt klart også mit indtryk, at forældrene prøver at overgå hinanden ved fødselsdage.

Man er totalt udenfor, hvis man inviterer 2. klasse hjem til røde pølser med brød og ketchup, saftevand, chokoladekage til dessert og kun har planlagt stopdans til underholdning. Nu skal det jo helst holdes ude i indøren legeland eller svømmehal el.lign., og alle gæsterne skal have gave med hjem osv. Det er for langt ude for min smag.

Må jeg spørge hvor I bor henne?

Jeg synes det lyder helt vildt...virkeligt...nu har jeg en dreng der bliver 13 år og han har jo været med til en del fødselsdage og det samme har bertram som nu bliver 7 år og jeg tror jeppe en gang har været i bio og det var for et par år siden og de var så kun fem unger...ellers har jeg aldrig oplevet det, så jeg kan slet ikke nikke genkendende til jeres beskrivelser...mærkeligt og tænker om det er geografisk bestemt?

At jeg vælger at holde det ude er mere af nød da jeg faktisk tror det sjoveste for ungerne ville være at være herhjemme og bare være... og sådan har vi altid gjort...men ja, der er forskellige ting der gør det ikke er muligt i år, så de må nøjes med bowling og egentlig synes jeg det var lidt pinligt, da jeg ikke føler det er det bedste..men sådan blev det i år.. men de år vi havde 28 børn hjemme det var bare super...vandkamp og spil og hvad de gad...skønt..

Og det med at forældre vil overgå hinanden...ej, det tror jeg ikke...har aldrig nogensinde tænkt over hvad eller hvordan andre gør...jeg synes bare det er fedt dem der har evnerne til de der fødselsdage hvor familien klæder sig ud og har tema osv, men det er dælme ikke lige mig..

Nå, men ville bare sige at vi hernede på landet ikke har disse aktivitets og i mine øjne passive fødselsdage..

Knus Eva..

Anmeld

10. november 2009

Valle81

Eva skriver:

Men gør man ikke stadig det...? altså bare tager flødeboller med og synger...hernede hvor jeg bor der er det meget stille og roligt med fødselsdage, nærmest som da jeg var barn. Hjemme i et par timer, lagkage og boller og så er det det

Og ungerne elsker det, så hvorfor ikke fejre dem...jeg kan stadig huske hvordan det var at have pigerne hjemme, det var da det bedste..

Knus Eva..

Jo det tror jeg da, ved ikke om jeg bare er uheldig med mht fødselsdage i den børnehave hvor Asta har gået og nu i skolen:0)

Jo er enig, og synes også de skal med hjem. Men det jeg oplever er at det er kæmpe temafester, en tur i legeland eller andet. Store arrangementer.

Jeg kan også huske da jeg var barn og havde tøserne med hjemme til kage og rødepølser og sanglege. Det var himmelsk og så hyggeligt. Men synes ikke det er sådan mere.

Nu i Asta klasse har foældrerådet vedtaget an man iviterer hele klassen, godt nok kun 15 børn, men jeg synes det er mange. Kunne godt have øsnket man selv kunne vælge. For mig og for Asta er pigerne nok(7 stk)

Elsker at holde fødselsdag for hende og se hvor glad hun bliver:0)

Anmeld

10. november 2009

vatten

Eva skriver:

Må jeg spørge hvor I bor henne?

Jeg synes det lyder helt vildt...virkeligt...nu har jeg en dreng der bliver 13 år og han har jo været med til en del fødselsdage og det samme har bertram som nu bliver 7 år og jeg tror jeppe en gang har været i bio og det var for et par år siden og de var så kun fem unger...ellers har jeg aldrig oplevet det, så jeg kan slet ikke nikke genkendende til jeres beskrivelser...mærkeligt og tænker om det er geografisk bestemt?

At jeg vælger at holde det ude er mere af nød da jeg faktisk tror det sjoveste for ungerne ville være at være herhjemme og bare være... og sådan har vi altid gjort...men ja, der er forskellige ting der gør det ikke er muligt i år, så de må nøjes med bowling og egentlig synes jeg det var lidt pinligt, da jeg ikke føler det er det bedste..men sådan blev det i år.. men de år vi havde 28 børn hjemme det var bare super...vandkamp og spil og hvad de gad...skønt..

Og det med at forældre vil overgå hinanden...ej, det tror jeg ikke...har aldrig nogensinde tænkt over hvad eller hvordan andre gør...jeg synes bare det er fedt dem der har evnerne til de der fødselsdage hvor familien klæder sig ud og har tema osv, men det er dælme ikke lige mig..

Nå, men ville bare sige at vi hernede på landet ikke har disse aktivitets og i mine øjne passive fødselsdage..

Knus Eva..

Der hvor jeg kender folk med børn i skolealderen er primært Horsens og omegn

En venindes børn bliver begge inviteret til stor fødselsdage ude (i svømmehal, McD osv) ca hver anden gang, der holdes fødselsdag. De, der fester hjemme, laver altid noget ekstraordinært- hoppepude i haven, teaterunderholdningen osv. Det er helt vildt, nogle af de ting, de har lavet.

Men altså, da jeg gik i skole, holdte folk også engang imellem noget ude, men så var det altid 2-3 personer, der havde slået sig sammen til det.

Anmeld

10. november 2009

Valle81

vatten skriver:

Ja lige nøjagtigt.

Synes også det er sjovt, men jeg har bare hverken tid,råd eller overskud til sådanne kæmpe gilder. Og synes også at når man henter børnnene fra sådan en kæmpe fest så er de helt overskruet.

Da vi som børn holdt børnefødselsdage var det sille og roligt med litd sang, kage og røde pølser. Sanglege og sådan. Helt nede på jorden.

Men nu, de farer rundt, danser til kæmpe højt musik og er helt oppe og ringe fordi de har fået 7 kager, 10 liter is og sodavand osv.

Ej overdriver jo, men synes det er voldsomt:0)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.