Bekymret ..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.800 visninger
16 svar
0 synes godt om
10. november 2009

Mca<3

Min søn bliver 14 år næste md. Min bekymring går på at han næsten aldrig laver noget eller er sammen med nogen  Hans ynglingsbeskæftigelse er at være sammen med sin mor, stedfar og specielt lille bror på 7 mdr. Hobbyer har der aldrig rigtigt været han har i hvert tilfælde hurtigt mistet interessen .. Han har ikke rigtigt nogen venner ,, Han er meget vellidt og de andre drenge vil rigtigt gerne rende sammen med ham i skolen så forstår det ikke   Laver de unge bare intet sammen i dag  en sjælden gang i mellem har han en med hjem eller tager hjem til en og det er det ...  Han virker rigtig glad og tilpas skal man bekymre sig

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. november 2009

RGN

Profilbillede for RGN

Er han sammen med de andre drenge, når han så er i skole og er det bare i sin fritid han ikke gider?

Både min mor og jeg havde lange perioder i vores barndom/ungdom hvor vi ikke gad være sammen med kammerater når vi havde fri fra skole, fordi vi fik vores sociale behov dækket i skoletiden. Når vi så havde fri havde vi brug for at være lidt i selskab med enten os selv bare eller vores familie.

Hvis han ikke på nogle tidspunkter gider andre mennesker end jer ville jeg også være lidt bekymret.

Anmeld

10. november 2009

Mca<3

RGN skriver:

Er han sammen med de andre drenge, når han så er i skole og er det bare i sin fritid han ikke gider?

Både min mor og jeg havde lange perioder i vores barndom/ungdom hvor vi ikke gad være sammen med kammerater når vi havde fri fra skole, fordi vi fik vores sociale behov dækket i skoletiden. Når vi så havde fri havde vi brug for at være lidt i selskab med enten os selv bare eller vores familie.

Hvis han ikke på nogle tidspunkter gider andre mennesker end jer ville jeg også være lidt bekymret.

Jo jo i skole tiden er han hele tiden sammen med nogle og de vil rigtige gerne være sammen med ham ..  På søndag starter han i en mountain bike klub så håber sørme det er noget ...   Syntes bare han virker ensom og jeg er nok også bare overfølsom

Anmeld

10. november 2009

LouiseNielsen

Med den alder han har er det ikke sikkert han er så nem at komme indtil. Men hva med at gå ind til ham en dag når han er alene på sit værelse og spørg ham om der er noget galt.... Ka jo være der er noget som gør ham trist, fx i skolen eller hjemme....

Kan også være han bare ikke gider alt mulig når først han kommer hjem, men som 14 årige skulle man jo syntes han hellere end gerne ville væk hjemmefra og ud med vennerne om aftenen.....

Kram

Anmeld

10. november 2009

Mca<3

LouiseLarsen skriver:

Med den alder han har er det ikke sikkert han er så nem at komme indtil. Men hva med at gå ind til ham en dag når han er alene på sit værelse og spørg ham om der er noget galt.... Ka jo være der er noget som gør ham trist, fx i skolen eller hjemme....

Kan også være han bare ikke gider alt mulig når først han kommer hjem, men som 14 årige skulle man jo syntes han hellere end gerne ville væk hjemmefra og ud med vennerne om aftenen.....

Kram

Ja lige præcis ,, ud med vennerne om aftenen   Vil så lige sige at han aldrig har været til fester og larm ,, Han har været til sodavandsfest 1 gang og bad om at blive hentet efter 30 min .. Jeg snakker meget tit med ham ,, dybe snakke ,, Casper har mistet sin far i en voldsom ulykke for lidt over 1 år siden så er meget obs på ham ..  Han har dog altid syntes bedst om sit eget selskab også før hans far døede .. Han er en pæn gut , ret moden af sin alder og pigerne er vilde med ham

Anmeld

10. november 2009

LouiseNielsen

Alexanders Moar ... skriver:

Ja lige præcis ,, ud med vennerne om aftenen   Vil så lige sige at han aldrig har været til fester og larm ,, Han har været til sodavandsfest 1 gang og bad om at blive hentet efter 30 min .. Jeg snakker meget tit med ham ,, dybe snakke ,, Casper har mistet sin far i en voldsom ulykke for lidt over 1 år siden så er meget obs på ham ..  Han har dog altid syntes bedst om sit eget selskab også før hans far døede .. Han er en pæn gut , ret moden af sin alder og pigerne er vilde med ham

Kunne det tænkes han havde behov for at snakke med en psykolog om hans fars død? Nu kender jeg jo slet ikke din dreng, så jeg taler kun ud fra mine tanker.... Kunne jo være han går og bakser med nogen tanker som han ikke vil dele med dig. (Håber ik du bliver stødt) Men igen, han har en vansklig alder...

Måske er han bare typen der ikke gider det sociale i fritiden, men at det kommer senere....

Hvis du har et godt samarbejde med hans lære i skolen, kunne du måske hive fat i Ham/hende og ta en snak om hvordan det går i skolen, om de har lagt mærke til noget?

Anmeld

10. november 2009

Mca<3

LouiseLarsen skriver:

Kunne det tænkes han havde behov for at snakke med en psykolog om hans fars død? Nu kender jeg jo slet ikke din dreng, så jeg taler kun ud fra mine tanker.... Kunne jo være han går og bakser med nogen tanker som han ikke vil dele med dig. (Håber ik du bliver stødt) Men igen, han har en vansklig alder...

Måske er han bare typen der ikke gider det sociale i fritiden, men at det kommer senere....

Hvis du har et godt samarbejde med hans lære i skolen, kunne du måske hive fat i Ham/hende og ta en snak om hvordan det går i skolen, om de har lagt mærke til noget?

Jamen jeg har et utroligt forhold til min søn ,,,  Vi har og tager ind i mellem stadig nogle gode tude ture sammen omkring hans fars død ,,, Han skjuler aldrig noget .. Han gik til psyk et godt stykke tid efter ulykken og derefter sorg gruppe i 6 mdr så vi har været hele møllen igennem   Men jo havde faktisk tænk i går jeg ville ringe til hans lærer men hans lærer var syg i går så ville vente med at ringe til han var rask ..  Men han er en glad og fjollet dreng i skolen ..   Han har haft et par kærester  Og de har været meget med hjemme ,,,  Har en fornemmelse af han trivedes bedst i pigers selskab

Anmeld

10. november 2009

LouiseNielsen

Okay... Ja så har han jo fået prof hjælp! Men det er jo ikke længe siden hans far døde, så det sidder jo nok stadig meget dybt i ham, hvilket gør at når han har fri fra skole trænger han til at komme hjem og samle hans tanker....

Syntes det er en go ide at snakke med hans lære, for kan jo være der bliver lagt mærke til noget i skolen som du ikke ligger mærke til hjemme. Eller i sammen kan hive lidt i ham, for at få ham i gang med lidt socialt... Han har måske brug for et bette kærligt puf!

Anmeld

10. november 2009

RGN

Profilbillede for RGN

Jeg synes din søn lyder mere og mere normal.

Han lyder begavet, eftertragtet, følsom og åben overfor de mennesker han virkelig elsker.

Måske er han bare en dreng som trives bedst hjemme i rolige omgivelser.

Selvfølgelig skal du være obs som du også er, men uden at kende din søn lyder han bare til at være speciel på den gode måde. En dreng som ikke bare går med flokken, men ved hvad han vil og hviler i sig selv i sit eget selskab.

Man kan sagtens være enspænder uden at være sær.

Havde jeg været 14 år lyder han som typen jeg ville gå efter og det lyder som om mange andre piger også har fået den tanke.

Anmeld

10. november 2009

Honningblomst

Altså, hvis din søn er glad og tilfreds, så kan jeg ikke se problemet...måske det eneste prooblem er at du mener han skal eller burde være anderledes,... jeg har en søn som på mange måde er som din og sådan er han bare..helt perfekt som ham

Der skal nok komme en dag hvor i stort set intet ser til ham...

Knus Eva.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.