Du er skrap!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. november 2009

Miamaja

Jeg er vane menneske og i STOR stil fordi min guldklump er vane barn BIG TIME!!! Hvis der sker noget uforudsigeligt eller der bliver rykket en lille bitte smule rundt paa sovetiden og putte maaden, saa gaar alt galt!

Saa her foregaar alt naesten paa regelmaessighed for det har guldklumpen det bedst med og saa fungere alt bedre for os andre ogsaa 

Og ja, gemalen synes ogsaa jeg er skrap og har faaet det at vide senest igaar, men det er simpelthen fordi guldklumpen har sin far rundt om sin lille finger og kan 'rykke linen' meget laengere hos ham end mig. I sidste ende er det jo en go' ting maa jeg taenke paa

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. november 2009

Mor.sander

hc=k skriver:

Det har jeg fået afvide.

Jeg mener bestemt ikke at jeg er skrap, Jeg holder bare rutiner og kan se at min søn har super godt af det.

Jeg har en søn der bare er super glad hele tiden, han græder aldrig, eller jo når han bliver sur over at han ikke lige må tage min telefon.
Jeg har haft rutiner for hvornår han skal sove, spise og bade siden han var 2½ måned og jeg holder ved selvom det er hårdt.

Er det at være skrap, nej vel.

Så sent som i går fik jeg kommentare fra min far om at vi skulle lade være med at være så skrappe og rutine præget.

Men her i huset har både jeg og min søn brug for rutine og forudsiglighed ellers funger det bare ikke for os.

Vi har faste spisetider kl.18.00, tirsdag er fast rugbrødsdag og søndag er fast suppedag. Børne har faste senge tider kl.21.00 og 21.30 og jeg kunne blive ved.. Om det er kedeligt måske, men sådan funger vores familie best

Anmeld

10. november 2009

frk andreasen

herhjemme er der også faste tider.

feks.

middagssøvn kl 12.30                               

aftensmad kl 17.15 (senest 17.30)

badetid kl 18.00  senest 18.30

sengetid kl 20.00. lyset slukkes kl 20.30

Anmeld

10. november 2009

Pia

Eva skriver:

Jeg synes nu ikke man kan sige det er at være skrap, men det er bare en smule for skemalagt og forudsigeligt for min smag. Men jeg hader også rutiner og vaner....

Jeg er meget bedre til at tage tinge som de kommer og ikke have alt kørt ind efter skema og tider....det ville kun stresse vores liv og være helt umuligt også. Så måske det bare er en ikke-skemalagt person som mig der har brugt ordet skrap...

Knus Eva..slasket...

Jeg har det på samme måde som Eva..

Kan heller ikke tage at dagene er alt for skema lagte..

Der er jo nogle ting der er faste feks hvilken dage de går til gymnastik osv.. Men der ud over tager vi tingene som de kommer, men vores hverdag fungere stadig godt og vi er alle glade og tilpasse...

Pia.

Anmeld

10. november 2009

Valle81

Hejsa:0)

Så er jeg også skrap:0)

Vi står op samme tid hverdag pånær i weekender. Har de samme morgenrutiner, går ud af døren på samme tid:0) Om aftenen er der også fast spisetid kl 1800 og hun er altid i seng inden 1930.

Har ligesiden det var muligt haft faste rytmer, rutiner,tidspunkter. Det har været meget vigigt for mig for at overleve som enlig mor. Min datter har elsket det, og hvis der bliver rykket på tiden at stå op eller komme iseng, bøvler vi med at komme ind i rytmen igen over flere dage. Hun er så afhængig af sine 12 timers søvn, så det er vores dag faktisk planlagt efter:0)

Nu har jeg en mand, og selcvom hverdagen har ændret sig, så holder jeg fast i mine rutiner, og min mand bakker mig helt op og synes også rutiner er skønne. Så det vil fortsætte og også bilve udført, når vores lille dreng kommer til verdenen.

Da Asta var lille stødte kjeg mest på kommentarerne fra min omgangskreds, da de ikke kunne forstå at jeg ikke bare lige kunne putte hende kl 2100 istedet for kl 2000. Men sådan var det , ikke det store Min familie har tilgengæld altid rost mig og sagt at jeg FANDME gør et godt stykke arbejde:0)

Knus

Christina

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.