Flaske- eller ammebarn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.738 visninger
12 svar
0 synes godt om
9. november 2009

Jannie Thorup

Jeg er sådan i tvivl.

Jeg har kæmpet en kamp for at få amningen op at køre, da vi jo lå på hospitalet på seperate stuer den første uge af Olivias levetid. Og jeg har kæmpet med en bekymring om ikke at have mælk nok. Og jeg har som mange andre haft frygtelig ondt.

Men smerten erbare blevet ved. Olivia er imorgen to måneder gammel og jeg har stadig frygtelig ondt, både før, under og efter amning. Det smerter ikke kun når huntager fat, men også mens hun spiser. Og efterfølgende har jeg rigtig ondt i hele brystet og det trækker om under armen. Dette fortsætter i rigtig langt tid, næsten til næste amning.

Derfor tænker jeg rigtig meget over, om jeg skal gå over til flaske. Men jeg synes bare det er supersvært at tage den beslutning. Jeg ved jo godt, at det er langt det bedste for min datter at fortsætte med amning, men jeg synes ikke det er superhyggeligt mere. Jeg er bare bange for at jeg giver op for let og at jeg ikke kan give min datter det hun har brug for.

Puha, jeg synes virkelig det er svært.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. november 2009

Winnie

Altså min første tanker er at du for lagt hende forkert til brystet, for det skulle jo ikke gøre ondt i hele brystet bagefter. Har du spurgt din SP eller en ammerådgiver?

Ja, amming er bedst, men hvis du stresser over ammingen vil det gå i mælken og det er vel ikke så godt...

Anmeld

9. november 2009

Winnie

Altså min første tanker er at du for lagt hende forkert til brystet, for det skulle jo ikke gøre ondt i hele brystet bagefter. Har du spurgt din SP eller en ammerådgiver?

Ja, amming er bedst, men hvis du stresser over ammingen vil det gå i mælken og det er vel ikke så godt...

Held og lykke

Anmeld

9. november 2009

Mca<3

Puha kan virkelig godt følge dig  Min søn er 7 mdr og jeg ville egentlig også gerne stoppe med at amme men kan ikke nænne det alligevel ...  Han elsker det og syntes det er super trygt,, Han er det eneste barn i mødregruppen der aldrig er syg eller forkølet ..  Skal jeg stoppe for min egen skyld ?? Vil jeg fortryde ?? Der er mange spørgsmål der melder sig ,,  Håber du træffer det rigtige valg

Anmeld

9. november 2009

Leneur

Jannie Thorup skriver:

Jeg er sådan i tvivl.

Jeg har kæmpet en kamp for at få amningen op at køre, da vi jo lå på hospitalet på seperate stuer den første uge af Olivias levetid. Og jeg har kæmpet med en bekymring om ikke at have mælk nok. Og jeg har som mange andre haft frygtelig ondt.

Men smerten erbare blevet ved. Olivia er imorgen to måneder gammel og jeg har stadig frygtelig ondt, både før, under og efter amning. Det smerter ikke kun når huntager fat, men også mens hun spiser. Og efterfølgende har jeg rigtig ondt i hele brystet og det trækker om under armen. Dette fortsætter i rigtig langt tid, næsten til næste amning.

Derfor tænker jeg rigtig meget over, om jeg skal gå over til flaske. Men jeg synes bare det er supersvært at tage den beslutning. Jeg ved jo godt, at det er langt det bedste for min datter at fortsætte med amning, men jeg synes ikke det er superhyggeligt mere. Jeg er bare bange for at jeg giver op for let og at jeg ikke kan give min datter det hun har brug for.

Puha, jeg synes virkelig det er svært.

Jeg kan også have en mistanke om at du har svamp i brysterne, for de smerter du beskriver kan jeg kun nikke genkendende til, som om en kniv borer sig dybt ind, en stikkende, varm fornemmelse, der bare bliver ved. Er dine brystvorter muligvis lettere lyserøde? Jeg startede også med at give min datter en flaske eller 2, så brysterne lige fik en pause, inden jeg blev behandlet med det resultat at jeg slet ikke har mælk nok til hende nu, så hun er mest flaskebarn men hun får dog stadig det mælk jeg har.

Anmeld

9. november 2009

Jannie Thorup

Leneur skriver:

Jeg kan også have en mistanke om at du har svamp i brysterne, for de smerter du beskriver kan jeg kun nikke genkendende til, som om en kniv borer sig dybt ind, en stikkende, varm fornemmelse, der bare bliver ved. Er dine brystvorter muligvis lettere lyserøde? Jeg startede også med at give min datter en flaske eller 2, så brysterne lige fik en pause, inden jeg blev behandlet med det resultat at jeg slet ikke har mælk nok til hende nu, så hun er mest flaskebarn men hun får dog stadig det mælk jeg har.

SP var i tvivl om det kunne være svamp. Lægen sagde nej.

Jeg synes dog det passer med symptombeskrivelser. Og ja, de er ret lyserøde.

Anmeld

9. november 2009

Leneur

SP var i tvivl om det kunne være svamp. Lægen sagde nej.

Jeg synes dog det passer med symptombeskrivelser. Og ja, de er ret lyserøde.

Har lægen kigget på dig? For ellers synes jeg du skulle få ham/hende til at kigge på det. For havde jeg vidst at jeg havde svamp og var blevet behandlet noget før tror jeg ikke mit barn var blevet flaskebarn og det var faktisk min SP som sagde at det sikkert var svamp, da amningen ikke skulle gøre så ondt, som jeg beskrev.

Anmeld

9. november 2009

Mum33

Jeg havde det ligesom dig og gik derfor over til flasken. Det var en lettelse og sønnike trives og er aldrig syg eller lignende.

Hvad du skal være forberedt på hvis du stopper er, at det gør lidt ondt fx at læse indlæg som disse hvor alle folk skriver at det er langt det bedste, osv. Eller bedsteforældre tror de bare kan give mad for "nu er han jo på flaske". Man får lidt en følelse af at være b-mor, når man render ind i amme-marfiaen

Tal med din ps evt. Min var rigtig sød og sagde at man skulle tage sine forholdsregler fx med hensyn til fysisk kontak som man skulle være ekstra opmærksom på de fik nok af, men ellers var det ene ligeså godt som det andet.  

Men held og lykke med det.

Anmeld

9. november 2009

LotteGabriella

- skriver:

Amning JA...

MEN IKKE for enhver pris... Giv flaske og få en dejlig hyggestund ud af det i stedet...

jeg er helt enig

Det er jo ikke meningen at amning skal være en ubehagelig smertefuld pligt 

Flaske er en god ting og jeg synes helt klart at du skulle begynde med den

Jeg kunne selv kun amme i 2 måneder, da jeg lige pludselig ingen mælk havde

Anmeld

9. november 2009

Mussen2

Det  kunne godt lyde som svamp! se evt på ammenet.dk her er alt mulig guf-viden. Her står også at lægerne typisk ikke anerkender/tænker på svamp.

selvfølgelig skal det ikke vedblivende gøre ondt, men jeg er selv enormt glad for at jeg holdte ud den første lange tid, så jeg i dag ammer mit barn.... Jeg overlevede revnede blodige brystvorter, brystbetændelse og svamp...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.