Apropos influenza A - preggy girlz

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

348 visninger
9 svar
0 synes godt om
9. november 2009

Lise

- Skal i vaccineres???

Jeg er i tvivl, men hælder mest mod nej.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. november 2009

Matsør

Profilbillede for Matsør
Jeg overlevede fordi ilden i mig brændte stærkere end ilden omkring mig

Nej, ikke lige nu i hvert fald. Var ved egen læge i dag, og spurgte ham, og som han sagde, skulle han egentlig anbefale det - men han synes absolut at vi skulle se tiden an. Han forstod i hvert fald godt, at jeg ikke var helt tryg ved den, og ville ikke tale for at jeg fik den nu og her. Og så er det et tilbud, og ikke en desideret anbefaling, som de f.eks. har givet risikogrupperne.

Har læst næsten alle debatter her og på Min-mave - bl.a. med et link til ugeskrift for læger, hvor der er en diskussion med både for og imod den. Og er man skeptisk, bliver man nok ved med at være det efter at have læst den.

Er bare ikke tryg ved den - synes det f.eks. er ubehageligt at vide, at medicinalfirmaet har fået lov til at fraskrive sig ansvaret.

Men altså - hvis det hele eksploderer, og der kommer nye fakta frem om som underbygger etvalg, vil jeg ikke afvise den. Men som udgangspunkt, så nej. Håndvask og min Neutral Håndsprit er mit våben

Har en bekendt, som fik af vide af sin læge, at vaccinationen var mest nødvendig for gravide i uge 30 og frem, sa kroppen er mest belastet der.

Anmeld

9. november 2009

Lise

cmks2007 skriver:

Har en bekendt, som fik af vide af sin læge, at vaccinationen var mest nødvendig for gravide i uge 30 og frem, sa kroppen er mest belastet der.

Nå, men det er jo perfekt. Min mor havde hørt at man mener at det er toppet og måske overstået til jul, og der er jeg i uge 32

Jeg tror jeg holder ved mit nej, med mindre der kommer ny - og positiv - viden, eller der er en klog person der siger jeg bør gøre det.

Anmeld

9. november 2009

Matsør

Profilbillede for Matsør
Jeg overlevede fordi ilden i mig brændte stærkere end ilden omkring mig

Det ville da være rart, hvis den er så hurtigt overstået - jeg rammer først uge 30 i midten af februar, så håber på, at det hele er lidt mere roligt der.

Fandt lige artiklen fra Ugeskrift for Læger:

http://www.ugeskriftet.dk/portal/page/portal/LAEGERDK/UGESKRIFT_FOR_LAEGER/TIDLIGERE_NUMRE/2009/UFL_2009_43/UFL_2009_171_43_3122

Der er sikkert andre, der er væsentligt mere positive, men som sagt synes jeg ikke lige den her fremmer lysten til at få den.

Anmeld

9. november 2009

Kristina V

jeg skal til lægen imorgen,  og tror jeg vil høre hende om hva hun har at sige.. For efter hva jeg har læst mig frem til, vil jeg  også takke pænt nej..

Anmeld

9. november 2009

Mary

Jeg troede egentlig jeg havde taget min beslutning som er nej tak, men jeg føler mig stadig ikke i en indre ro med det valg - men det kommer jeg heller ikke til at gøre hvis jeg får vaccinen?! Så jeg aner virkelig ikke hvad man bør gøre. Så længe jeg tvivler sådan, så bliver det ved at jeg ikke får den da det jo bare ville blive ved at jeg ikke henvendte mig for en tid. Jeg har det også sådan, at HVIS jeg skulle blive så syg, så må de da for pokker tage baby ud derinde fra  Og så må vi tage den derfra.

Jeg får ALDRIG influenza, og mine unger er ALDRIG sådan rigtig syge, men har godt hørt at det er dem der ikke normalt bliver ramt der bliver syge............

Anmeld

9. november 2009

Nadi

ALDRIG i livet, never ever!!

Der er altid en risiko forbundet med at blive vaccineret, og den risiko har jeg altså beslutte mig til er for stor.

Anmeld

9. november 2009

birgittemarie

Jeg tror stadig heller ikke, at jeg vil... Men er stadig i tvivl. Hælder dog mest mod nej og det er rart at læse, at der er flere, der heller ikke vil.

Har på den anden side lyst til at isolere hele familien ind til den influ epidemi er forsvundet igen, for jeg synes godt nok ikke det er sjovt at skulle stå med et spædbarn uden for kroppen og ikke ane, hvad den virus gør ved ham, hvis han får den.

Anmeld

9. november 2009

Mary

birgittemarie skriver:

Har på den anden side lyst til at isolere hele familien ind til den influ epidemi er forsvundet igen, for jeg synes godt nok ikke det er sjovt at skulle stå med et spædbarn uden for kroppen og ikke ane, hvad den virus gør ved ham, hvis han får den.

Åh ja, det tænker jeg også!! Så hellere for pokker blive smittet nu, så vi ikke er i smittefare efter de små er kommet ud!

Anmeld

10. november 2009

Chris H

Uhh jeg er altså også lidt i tvivl... Men som I andre så hælder jeg nok også til nej indtil der kommer nogle overbevisende oplysninger.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.