motion gir lettere fødsel??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.725 visninger
15 svar
0 synes godt om
8. november 2009

luckas-mor

hej med jer tøser

jeg søger nogle goe råd ang. nogle motionsformer der skulle give en lettere fødsel.

er der nogle der har goe råd til hvilket former for motion man kan dyrke, som ku ha indvirkning på det??

jeg rider så tit jeg orker da det ikke er helt let a komme op mere
på jobbet går jeg omkr.6½-7timer dagligt og sidder kun ned i mine to pauser.

noget andet man kan gøre?

ska lige siges jeg har lidt problemer med mine hofter tit kan finde på a gå a led

håber der er nogle der har et par råd eller fif.

natascha 25+6

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. november 2009

Vidunderligeunger

svømning, gåture(måske for dig specielt i frisk luft), cykelture og let yoga - det er i hvert fald det jeg skal til at praktisere efter slut november

Anmeld

8. november 2009

mor_sabina

tasse skriver:

hej med jer tøser

jeg søger nogle goe råd ang. nogle motionsformer der skulle give en lettere fødsel.

er der nogle der har goe råd til hvilket former for motion man kan dyrke, som ku ha indvirkning på det??

jeg rider så tit jeg orker da det ikke er helt let a komme op mere
på jobbet går jeg omkr.6½-7timer dagligt og sidder kun ned i mine to pauser.

noget andet man kan gøre?

ska lige siges jeg har lidt problemer med mine hofter tit kan finde på a gå a led

håber der er nogle der har et par råd eller fif.

natascha 25+6

Har hørt at yoga skulle være sagen. Der er vist hold for gravide og det skulle give både træning for kroppen men især åndedrættet hvilket jo er rimelig vigtigt under fødslen. Har ladet mig fortælle at folk der går til yoga er bedre til at føde end den alm. kvinde!?

Held og lykke

Anmeld

8. november 2009

luckas-mor

BlyViol skriver:

svømning, gåture(måske for dig specielt i frisk luft), cykelture og let yoga - det er i hvert fald det jeg skal til at praktisere efter slut november

ja det er det nok, men går da med unghesten et par gange om ugen og går da ude med hunden, da jeg selv går op i at træne den.
men det sker ikk så tit som det normalt gør,  men ridningen foregår gerne 4-6 gange om ugen så vidt bentøjet tillader det..

men vil gerne gøre meget meget mere end bar de ting jeg gør til dagligt så tak for tippet,, og har da en yoga måtte så det er bar a komme igang smill

Anmeld

8. november 2009

luckas-mor

mor_sabina skriver:

Har hørt at yoga skulle være sagen. Der er vist hold for gravide og det skulle give både træning for kroppen men især åndedrættet hvilket jo er rimelig vigtigt under fødslen. Har ladet mig fortælle at folk der går til yoga er bedre til at føde end den alm. kvinde!?

Held og lykke

tusind tak

så må jeg da ha pakket yogamåtten frem,, vil jeg gøre med det samme

Anmeld

8. november 2009

mor_sabina

tasse skriver:

tusind tak

så må jeg da ha pakket yogamåtten frem,, vil jeg gøre med det samme

måske det kan ende med smertefri fødsel med alt det motion, pleace let me know

Anmeld

8. november 2009

luckas-mor

mor_sabina skriver:

måske det kan ende med smertefri fødsel med alt det motion, pleace let me know

det gør ikk noget det kan mærkes, men det må gerne gå sån a jeg ikke ligger 1½døgn med veer

og det ska jo være en stor og ikke en skræmmende oplevelse

men jaa der vil da helt klart bli skrevet når jeg engang når dertil a vores dejlige guldklump er blevet født.

Anmeld

8. november 2009

Hjaltesmor

motion, der giver kondition og som styrker de skrå mavemuskler, fik jeg at vide.

Knibeøvelserne, er det eneste, man har kunnet dokumentere, mindsker risikoen for at sprække. Jeg kneb som en besat hele graviditeten igennem oog min jordemoder kommenterede det efter fødslen. Jeg fik kun kosmetiske bristninger

Anmeld

8. november 2009

molle85

Gid jeg os stadig kunne ride. Jeg har selv hest og jeg fik rigtig ondt i underlivet bare af at skridte..

Nå men svømmening har jeg os hørt skulle være godt..

Maria 25+2

Anmeld

8. november 2009

Mor til Frederic og Freya

Jeg var på: mave-balder-lår, step, bodypump, arme-skuldre, opstrammer, aerobic, mave-ryg og ellers styrke træning ligee til det sidste. Fik blot nogle andre måder at lave de samme øvelser som de andre. Og fik lavet nyt program hver mdr.

Men fandt aldrig ud af om det virked da han skulle ud ved pks.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.