med den 1. startede de helt stille og roligt, som små bitte niv, de gjorde ikke ndt, jeg kunne bare mærke de var der, og det varede næsten 1 døgn, så nev de lidt mere time for time, og da der var gået lidt under halvandet døgn, begyndte de at gøre rigtig ondt.
Til sidst gjorde de selvfølgelig vildt ondt, men jeg havde så også presseveer i 2½ time, og de startede 10 minutter efter jeg var ankommet til sygehuset. Da presseveerne startede va rjeg kun 8 cm åben, og det var først da de 2½ time var gået, at jeg var 10 cm åben, så jeg måtte jo ikke presse på de første rigtig mange veer, hvilket jo var enormt hårdt og svært.
Jeg vred mig og pev på fødelejet mens jeg bare ventede på at måtte føde, men det var heller ikke så slemt at jeg overhovedet overveje at råbe på hjælp, jeg ville bare være i fred, og have det overstået.
2. gang, der vågnede jeg klokken 5 om morgenen, ved at de veer bare var godt igang, og nev godt til fra starten af. Det var jeg overhovedet ikke forberedt på. og de nev hele vejen rundt som et bredt bælte, lige fra den aller første ve. Så jeg var godt og grundigt morgensur den dag 
Fødslen varede lige under 5 timer, og jeg krydsede benene i lidt mere end en ½ time, fordi mine presseveer startede i bilen, men da var jeg atså 10 cm åben, så der var ingen ventetid da jeg kom ind på sygehuset. 7 minutter efter var barnet født 
Anmeld