Gravid og børn..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

336 visninger
7 svar
0 synes godt om
6. november 2009

Kristina V

Karoline er begyndt at spørge til lil'bor, eller tissemand (vi viste hende lillebrors tissemand på scanningsbilledet).

Men tænker lidt på om hun overhovedet forstår det? For når vi viser maven og siger lillebror her herinde, så pejer hun på sin egen mave og siger -Tykke mave baby-...

Har jeres forstået det??

Go weekend til jer

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. november 2009

Tikki

Nej, Iza forstod det ikke...men hun var jo heller ikke mere end 17 måneder, da Malthe kom til verden. Jeg tror stadig det er for abstract for dem - omkring 3-4 års alderen tror jeg man kan forvente de begynder at forstå, der er et eller andet på spil, men at der er et menneske inde i maven, det tror jeg de skal være noget ældre for at forstå

Anmeld

7. november 2009

Mary

Annika vil under ingen omstændigheder høre tale om at der er en lillesøster inde i mors mave, men en baby kan hun godt acceptere Jeg tror på ingen måde vi kan forberede Annika på at der snart er en lille mere i huset, men Juliane(snart 4 år) er helt med på den, og spørger tit hvornår baby-Dicte kommer ud 

Anmeld

7. november 2009

Lise

Simon gider heller ikke snakke om en lillebror. Når jeg spørger hvor babyen er, så peger han lige så ofte på sin egen mave, som på min.. eller vender sig bare væk og siger naaaaaj  Og hvis vi spørger om han vil have en lillebror, siger han nej. Men han har jo heller ikke bestilt ham, så det er okay

Han forstår det helt sikkert ikke..

Anmeld

7. november 2009

Tynen

Tror heller ikke Stella helt forstod hvad der foregik.

Hun vidste da godt at der lå en "lillebror" eller baby i min mave, men tvivler på at hun rent faktisk forstod hvad det gik ud på
Hvis vi købte blåt tøj og sagde at det var til ham, sagde hun resulut "Nej" og prøvede at bakse tøjet på sig selv

Anmeld

7. november 2009

Nadi

Oliver ved vist godt at lillesøster ligger inde i mors mave, bortset når hans oldemor bilder ham ind at det er en fodbold som er derinde
Han ved også godt at hun er en baby, men jeg er lidt bekymret for hvordan han reagere når hun pludselig ikke er i maven mere! Tror nemlig heller ikke helt han er klar over hvad det indebære at skulle være storebror -men hvem gør egentlig det?? Kan huske jeg selv blev vildt misundelig og edderspændt rasende da jeg fik en lillebror  (Bonus-info: jeg var 3 år og 4 mdr da jeg blev storesøster)

Anmeld

7. november 2009

Kristina V

Er spændt. Har ikk rigtig haft tanken før nu hvordan hun mon reagere. Hun er jo (i min verden et nemt barn, og elsker bare alle andre mennesker, så har ikk set det som et problem..

Men hvem ved, måske hun bare elsker rollen.. Hun er i hvert fald glad for scannings billedet...

Anmeld

7. november 2009

..

Smilla vidste det helt sikkert. Så snart vi vidste kønnet fandt vi ud af navnet og så var det som om det blev nemmere for hende at forstå at Mikas lå inde i maven. Vi snakkede meget om Mikas og om at han snart kom ud til os.

Da vi kom hjem var det helt naturligt for hende at det var Mikas vi havde med hjem og hun har på intet tidspunkt siden omtalt ham inde i maven eller eller min tykke mave..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.