Hvorfor har jeg ikke tænkt på det???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.025 visninger
18 svar
0 synes godt om
16. april 2008

Christinahr

Nu har jeg lige læst alle indlæggende i dette emne igennem og kan slet ikke forstå jeg ikke ejer sådan en. Jeg tror jeg troede man holdt op med at bære dem i seler når de er små(?) Vi havde sådan en alm bæresele man køber i butikkerne og var rigig glade for den.

Nu har jeg lige været til messe og gik rundt med en 11 kilos baby på armen i to timer, her skulle jeg da have haft en form for bæresele.

Er godt nok blevet lidt forvirret. Har kigget på alle linksne og læst om de forskellige former for bæredimser. Men hvad vælger jeg så?

Min pige er 15 mdr og vejer - ja ca 11 kilo. Den skal være nem at tage på og ikke for dyr:S

Har overvejet at sy selv, tror bare jeg vil være bange for jeg ikke får syen den så den kan holde, er ikke så ferm på en symaskine.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. april 2008

MrsMartens

Jeg ville foreslå en MT, POD eller OMBU.... Også tænker du.... "Øhhhhh hvad???"
Har jeg ret???

Et lille foreslag..... www.slyngebarn.dk

Ikke nok med vi er en ENORM vidensbank, men man kan også låne/leje bæredimser og dermed prøve dem. Du kan også se om der ikke skulle være et slyngemøde i nærheden af din bopæl, og der prøve dig frem!!

Også lige en venlig advarsel!!! Man bliver hooked på bæredimser!!!8D;)
Jeg håber vi "ses" derinde!!

(H)
Louise (der på sb hedder Martens)

Anmeld

16. april 2008

Christinahr

Ja det blev jeg jo ikke meget klogere af:P

Men har nu begivet mig ind på slyngebarn.dk, så må vi håbe jeg kan blive klogere der:D

Anmeld

17. april 2008

MrsMartens

Så glæder jeg mig til at "se" dig derinde!!!
(H)

Anmeld

22. april 2008

Løvepigen

ja slyngebarn er stedet. Ellers så kan jeg jo fortælle om mine egne erfaringer, jeg har pt to slynger en ringslynge og en MaiTai, jeg har Vitus som er 90 lang og vejer 12 kg. Hvis vi skal på korte ture eller jeg bare lige skal have en slynge med som en sikkerhed hvis han ikke lige gider gå når vi er ude og shoppe så tager jeg ringslyngen hvor jeg kan have ham siddende på hoften. MaiTai'en bruger jeg når jeg skal noget lidt mere længere varende. MaiTai'en er klart den der er bedst at bære i når han er så stor, den støtter både på begge skuldre og på hoften, men jeg syntes at den er lidt mere besværlig at putte ham i end ringslyngen, men jeg er også forholdsvis ny MaiTai bruger, så det kan være det bare er det. Jeg har selv syet min slynge så det var ikke så dyrt, og jeg syr ikke specielt meget, men ud fra rigtig god hjælp og vejledning og uden at nogen siden at have set en maitai i virkeligheden fik jeg bikset en sammen. Ringslyngen har jeg købt i ønskebørn, den er fra MaMaBasic og jeg er super glad for den og den kostede kun 350 kr. mht holdbarheden af det du selv syr, så fik jeg VItus far til at hive alt hvad han kunne i diverse syninger for at teste og så var jeg rimelig sikker. Knus Julie

Anmeld

22. april 2008

Christinahr

Har i brugt dem fra de var helt små eller?

Nu var jeg til slyngemøde og fik lånt en rs..... men hun gider sgu ikke sidde i den... øv øv

Anmeld

22. april 2008

Moderator

Profilbillede for Moderator
Jeg har brugt ringslynge, da mine var helt små, og når de så var fra ca 5 mdr. har jeg haft dem i en Sutemi-bæresele. Vægten bæres primært på hofterne, og den har brede stropper der krydser på ryggen, så jeg kan bære min søn på 8½ måned og 10 kg i lang tid uden at få ondt. Kan bl.a. ses her:

Anmeld

22. april 2008

MrsMartens

David har været i rs siden han var 1 uge, og er det stadig!! Men jeg bruger MT (meitai) til længere ture!!
Det vigtigste er - IMO - ikke at give op!! Det er aldrig for sent at begynde at bære sine børn!!!
(H)
Held og lykke!!

Anmeld

22. april 2008

Løvepigen

Christina, du må ikke give op efter en gang, Vitus havde også sine reservationer over for MaiTai'en de første par gange, specielt fordi jeg ikke var særig god til at smide ham i den da jeg aldrig havde prøvet det før og stod og gloede på billeder mens jeg gjorde det. Så bare prøv en del gange, jeg tror altså de fleste bliver vilde med det når de kan se fordelene i at sidde hos mor (eller far) Jeg bruger også ringslyngen hvis Vitus gerne vil kigge med når jeg laver mad, så har jeg stadig hænderne fri og han kan følge med i alt hvad der sker. Knus Julie

Anmeld

22. april 2008

Christinahr

Ja jeg må forsøge igen.

Jeg er ihvertfald nået frem til jeg skal have en Onbuhimo. Den ser nem ud at tage på og tror den bliver guld værd når vi skal steder hen hvor det er besværligt at have vogn med, f.eks når vi skal på ferie i italien til sommer.

Men jeg vil da blive ved at prøve med rs.

Hvad ville i ellers bruge til en pige på 14 mdr? udover onbuen som jeg skal have købt og hvor er sådan noget billigt hvis man vil købe?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.