Børnehaven??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

566 visninger
10 svar
0 synes godt om
6. november 2009

Bamseboet :D

Nu har vi lige fået brev om at Mille skal starte i børnehave d. 1. januar 2010.

hva med jer andre?? har i fået noget afvide?

Jeg syntes det er for tidligt, men Mille er ved at være en af de største i dagplejen, alle de andre er store er kommet i børnehave.

Bjørn var fyldt 3 da han startede. Mille er en lille nips i forhold til... er bange for at hun bliver tumlet omkuld

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. november 2009

Millebasse

Bastian skal starte i børnehave d. 15. februar 2010..

Men vi havde ikke rigtig noget valg, da vores dagplejemor er blevet fyret pga. nedskæringer og opførsel af en stor integreret institution i byen..

Synes også Bastian er lidt lille til at komme i børnehaven, men hos os er alternativet dårligere og da jeg er på barsel på det tidspunkt, skal han ikke have lange dage..

Anmeld

6. november 2009

Nadi

Uh det var tidligt!

Vi har ikke hørt noget endnu, regner heller ikke med at vi hører noget sådan lige foreløbig, ihvertfald ikke før til foråret. Det er da det jeg regner med! Men man ved aldrig.

Men nogle er jo bare udviklet mere end andre og har brug for at komme afsted før end andre. Og hvis hun ikke bliver udfordret i dagplejen, så er det måske meget godt hun kommer i børnehave.

Anmeld

6. november 2009

Nadi skriver:

Uh det var tidligt!

Vi har ikke hørt noget endnu, regner heller ikke med at vi hører noget sådan lige foreløbig, ihvertfald ikke før til foråret. Det er da det jeg regner med! Men man ved aldrig.

Men nogle er jo bare udviklet mere end andre og har brug for at komme afsted før end andre. Og hvis hun ikke bliver udfordret i dagplejen, så er det måske meget godt hun kommer i børnehave.

Hun har en super dagplejer. De laver en masse ting og hygger. men jo, nu er der jo ikke nogle i hendes alder mere. så måske ikke så meget udfordring på den måde...

Dagplejeren siger at Mille er ved at være go til at " være selvstændig"  selv tage tøj, sko osv på.

-så det er jo ok...

Anmeld

6. november 2009

Nadi

Bamseboet :D skriver:

Hun har en super dagplejer. De laver en masse ting og hygger. men jo, nu er der jo ikke nogle i hendes alder mere. så måske ikke så meget udfordring på den måde...

Dagplejeren siger at Mille er ved at være go til at " være selvstændig"  selv tage tøj, sko osv på.

-så det er jo ok...

Ja det er rigtig godt  De bliver bare så store pludselig når de selv begynder at ta sko og tøj på.

Anmeld

6. november 2009

linemus

Det var godt nok tidligt, hvordan kan det være, Helle?

Jeg har snakket lidt med lederen i bh'en, som så også er min svigermor, om at lade Signe og Nanna starte et par måneder før, for at undgå for mange omvæltninger mht. den nye baby, men det er alligevel lidt svært at få logistikken til at gå op. Samtidig starter den tredje pige fra dp'en (de er kun tre børn) d.1. maj, så måske er det fint, at de kan følges. Og så er de SÅ glade og trygge ved at være dernede. DP'erne i byen (begge to) tager derned én gang om måneden med børnene, og så er de tit med for at hente Sebastian. Lige så snart de kommer ind, smider de jakker og sko og valser ind og leger Men indtil videre har vi ikke besluttet noget.

- Line

Anmeld

6. november 2009

linemus skriver:

Det var godt nok tidligt, hvordan kan det være, Helle?

Jeg har snakket lidt med lederen i bh'en, som så også er min svigermor, om at lade Signe og Nanna starte et par måneder før, for at undgå for mange omvæltninger mht. den nye baby, men det er alligevel lidt svært at få logistikken til at gå op. Samtidig starter den tredje pige fra dp'en (de er kun tre børn) d.1. maj, så måske er det fint, at de kan følges. Og så er de SÅ glade og trygge ved at være dernede. DP'erne i byen (begge to) tager derned én gang om måneden med børnene, og så er de tit med for at hente Sebastian. Lige så snart de kommer ind, smider de jakker og sko og valser ind og leger Men indtil videre har vi ikke besluttet noget.

- Line

Jamen de mangler børn i børnehaven,

før tog de dem i den månede børnene fyldte 3, men nu tager de dem fra 2,5 år.

og en på alder med Mille ( 7 dage ældre), hun startede for ca 2 måneder siden...  - i børnehaven!!

Jeg syntes også det er ret træls, at ungerne skal så tidligt afsted i børnehave, men kan ikke gøre noget ved det

Kalundborg kommune

Anmeld

6. november 2009

Anja

Vi fik tilbudt børnehave til Elias alledere 1. august i år !

Vi takkede nej og håber, at han først kommer afsted til sommer.

Anmeld

6. november 2009

Muffinmus

vi skal nok have pladsen fra 1 juni...der er han skrevet op.

Ville ALDRIG komme ham i børnehave nu...han er simpelthen ikke klar til det og sprogligt kan han slet ikke komme ud af konflikter som de skal kunne.

Så nej tak, det ville jeg ikke gøre, men piger er jo tit lidt længere fremme end drengene...

Anmeld

6. november 2009

Marco2

Emsen skal først i børnehave når hun bliver 3. Hun går i int.inst så det kommer til at ske helt automatisk i den måned hvor hun fylder 3. Så hun starter op når hun kommer tilbage efter sommerferien. Så et clean cut til os. Så når hun går på sommerferie er det samtidigt et farvel til vuggestuen.

AG

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.