Når dagplejerens børn er syge

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. november 2009

Mca<3

MetteT skriver:

Ja, det kan man vist godt sammenligne det med..

Ja, det tror jeg godt man kan..

Hmm gad vide om man overhoved kan lave for det ?? Tænker 4 børn af 3000 kr og så skal der betales moms og skat   Gad bare godt være min egen chef

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. november 2009

MetteT

Alexanders Moar ... skriver:

Hmm gad vide om man overhoved kan lave for det ?? Tænker 4 børn af 3000 kr og så skal der betales moms og skat   Gad bare godt være min egen chef

jeg tror de får lidt mere.. Men ved det ikke.. Men forældrene ska ikke betale det hele selv, kan få et tilskud fra kommunen, så det kommer ned på "normalt" niveau..

Ja, det må sgu være rart..

Anmeld

6. november 2009

Mca<3

MetteT skriver:

jeg tror de får lidt mere.. Men ved det ikke.. Men forældrene ska ikke betale det hele selv, kan få et tilskud fra kommunen, så det kommer ned på "normalt" niveau..

Ja, det må sgu være rart..

Spændende   Skal undersøges.

Anmeld

6. november 2009

netdaddy

Som privat dagplejer er betalingen pr. barn kun lidt lavere end de offentligt ansatte dagplejere.

Betalingen pr. barn i offentlig dagpleje INDEN kommunalt tilskud er ca. 5.000 kr. om måneden, så vidt jeg husker, mens en privat dagplejer får ca. 4.200 kr. pr barn pr. måned INDEN kommunalt tilskud.

Det kommunale tilskud er det samme om du har dit barn i privat eller offentlig dagpleje, så derfor er en privat dagplejer normalt ca. 4-500 kr. billigere pr. måned end en offetnligt ansat dagplejer.

I Viborg kommune er forældrebetalingen pt. 2132,- kr./mdr. (stiger til 2180,- kr/mdr. i 2010) mens jeg har se private dagplejere hvor forældrebetalingen er ca. 1700,- kr./mdr.

Til gengæld har man som privat dagplejer ikke pensiontillæg, optjening af afspadsering m.m., samt man skal vist nok selv skaffe legetøj osv. til børnene, mens fradraget er det samme for begge kategorier.

Endvidere har man som forældre til børn i privat dagpleje ikke umiddelbart mulighed for at få børnene i gæstepleje ved dagplejerens sygdom/ferie.

NB: Min hustru er offentligt ansat dagplejer, så derfor er vores søn i offentlig dagpleje - ellers havde vi nok valgt privat dagpleje.

Anmeld

6. november 2009

Valle81

Hva mener du med privat dagplejer ???

Hejsa:0)

Ja det er en form for at være selvstænding og ja det kan du blive allesteder.

Du skal søge om tilladelse ved kommunen og de skal godkende dig som dagplejer og de skal også komme på kontrolbesøg hios dig. Men du er på den måde ikke ansat af kommunen, men når man passer børn skal der føres kontrol med at man nu opfører sig ordentligt:0)

Mener at forældrene betaler omkring 5000 kr per barn, og så får de refunderet en stor mængde gennem kommunen - mener faktisk at de i sidste ende betaler mindre end folk der har deres børn i kommunal dagpleje.

Håber det hjalp lidt:0)

Anmeld

6. november 2009

qp

I Gentofte kommune er det sådan, at hvis dagplejeren er syg, har man mulighed for, at aflevere børnene i en legestue.

Der er tilknyttet fast personale i dagligdagen og denne bruges også som åben legestue for dagplejerne i Gentofte kommune.

Anmeld

6. november 2009

MetteT

qp skriver:

I Gentofte kommune er det sådan, at hvis dagplejeren er syg, har man mulighed for, at aflevere børnene i en legestue.

Der er tilknyttet fast personale i dagligdagen og denne bruges også som åben legestue for dagplejerne i Gentofte kommune.

Også de private dagplejere??

Anmeld

6. november 2009

qp

MetteT skriver:

Også de private dagplejere??

Jep ....

Anmeld

6. november 2009

TbCp

Spændende   Skal undersøges.

Som privat dagplejer fastsætter man selv sin løn. Dvs. man bestemmer selv hvad det skal koste at gå i dagplejen. Forældrene kan så få ca. 75% tilbage i tilskud.
Samtidig bestemmer jeg selv mine åbningstider.
Til gengæld kan jeg så ikke tilbyde gæstedagpleje, men det ved forældrene godt når de starter her, så det er ofte folk med bedsteforældre eller lign. tæt på.
Man skal godkendes af en fra kommunen og der kommer også tjek et par gange om året.
Legetøj og alt udstyr betaler man selv.

Man kan være privat og få samme høje fradrag som de kommunale dagplejere.

Hvis man er selvstændig dagplejer skal man momsregistreres, det er der ikke mange private der vælger, da der virkelig skal føres meget regnskab. Man er jo f.eks. nødt til at købe mad seperat ind til dagplejen, mv.

Der er både fordele og ulemper ved at vælge privat fremfor kommunal.
Fra min side valgte jeg at blive privat da jeg selv kunne bestemme åbningstider, ferie osv + jeg ikke skulle have gæstebørn.

Anmeld

6. november 2009

Mca<3

Valle81 skriver:

Hejsa:0)

Ja det er en form for at være selvstænding og ja det kan du blive allesteder.

Du skal søge om tilladelse ved kommunen og de skal godkende dig som dagplejer og de skal også komme på kontrolbesøg hios dig. Men du er på den måde ikke ansat af kommunen, men når man passer børn skal der føres kontrol med at man nu opfører sig ordentligt:0)

Mener at forældrene betaler omkring 5000 kr per barn, og så får de refunderet en stor mængde gennem kommunen - mener faktisk at de i sidste ende betaler mindre end folk der har deres børn i kommunal dagpleje.

Håber det hjalp lidt:0)

Tak for info  Mærkeligt jeg aldrig har hørt om det ..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.