Som privat dagplejer er betalingen pr. barn kun lidt lavere end de offentligt ansatte dagplejere.
Betalingen pr. barn i offentlig dagpleje INDEN kommunalt tilskud er ca. 5.000 kr. om måneden, så vidt jeg husker, mens en privat dagplejer får ca. 4.200 kr. pr barn pr. måned INDEN kommunalt tilskud.
Det kommunale tilskud er det samme om du har dit barn i privat eller offentlig dagpleje, så derfor er en privat dagplejer normalt ca. 4-500 kr. billigere pr. måned end en offetnligt ansat dagplejer.
I Viborg kommune er forældrebetalingen pt. 2132,- kr./mdr. (stiger til 2180,- kr/mdr. i 2010) mens jeg har se private dagplejere hvor forældrebetalingen er ca. 1700,- kr./mdr.
Til gengæld har man som privat dagplejer ikke pensiontillæg, optjening af afspadsering m.m., samt man skal vist nok selv skaffe legetøj osv. til børnene, mens fradraget er det samme for begge kategorier.
Endvidere har man som forældre til børn i privat dagpleje ikke umiddelbart mulighed for at få børnene i gæstepleje ved dagplejerens sygdom/ferie.
NB: Min hustru er offentligt ansat dagplejer, så derfor er vores søn i offentlig dagpleje - ellers havde vi nok valgt privat dagpleje.
Anmeld