Når dagplejerens børn er syge

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.928 visninger
20 svar
0 synes godt om
6. november 2009

TbCp

Hvordan foregår det hvis jeres dagplejers børn er syge?
Holder jeres dagplejer fri eller har de bare barnet hjemme?
Og hvis barnet er hjemme kommer det så slet ikke i nærheden af dp-børnene?
Grunden er at jeg er privat dagplejer og min datter er idag hjemme da hun har feber og klager over ondt i maven.
Reglen er at jeg giver forældrene besked om at der kan være smittefare og at de så selv bestemmer om de vil sende deres børn afsted.
Min datter er 2 år og det vil være rigtig svært at holde hende væk fra dagplejebørnene hele dagen.
Ind imellem har hun det skidt og ligger bare på sofaen, men så slår det om og hun render rundt og leger.
Fik en besked fra en af forældrene om hun kom ind til de andre børn, og jeg svarede at jeg ikke kunne love at hun ikke kom derind.
Er det helt forkert af mig eller er det meget normalt i en dagpleje?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. november 2009

LinLin

Pas... Min søns dagplejer var omkring 60 og havde derfor ingen hjemmeboende børn...

Anmeld

6. november 2009

Pia

Så længe du har informeret dem, så syntes jeg det er helt ok din datter er ved jer..

Dine dagpleje børn kan jo få sygdommen uanset hva.. For du kan jo også have det i din krop.. Og tit har vi jo en sygdom i kroppen i 3 uger inden det bryder ud..

Så jeg syntes det er helt ok...

Og vores dp'er gjorde det også sådan med hendes egne børn... Og så slap vores datter for og skulle i gæste dp..

Anmeld

6. november 2009

TbCp

Som privat dagplejer kan jeg heller ikke tilbyde gæstedagpleje, så det er næsten den eneste måde jeg kan gøre det på hvis jeg ikke skal holde fri hver gang en i familien bliver syg.

Anmeld

6. november 2009

SaNiNa

syntes ikke det er forkert gjort at dig... du har jo givet dine forældre besked om at din datter er hjemme og hvis børnen bliver smittet ja så kunne de jo lige så let have været blevet smittet i bilka eller sådan et sted.

jeg er så osse af den holdning at Nicklas ikke skal holdes væk fra små syg mennekser da han jo skal have et imunforsvar og vil heller han er syg nu mens jeg har barsel end når jeg starter job igen.

Anmeld

6. november 2009

Valle81

Hejsa:0)

Jeg har selv været dagplejer og gjorde det at jeg tog barnets sygedag, hvis hun var for syg til at være sammen med dapleje børnene, men var hun for syg til at komme i børnehave, så holdt jeg hende hjemme med dagplejebørnene.

Forældrenen var indforstået med det, for jeg havde fortalt dem at alternativet jo er at jeg holder sygedag, og så skal de i gæstepleje. Og det var de heller ikke så interesserede i:0)

Dagplejebørnene elskede jo også at der var en stor at lege med, så synes det fungerede fint:0) Men hvis jeg fik en forældre som udtrykte at de hellere så at jeg tog sygedag, så ville jeg til en hver tid gøre det i stedet.

Christina

Anmeld

6. november 2009

Mca<3

TbCp skriver:

Som privat dagplejer kan jeg heller ikke tilbyde gæstedagpleje, så det er næsten den eneste måde jeg kan gøre det på hvis jeg ikke skal holde fri hver gang en i familien bliver syg.

Hva mener du med privat dagplejer ???

Anmeld

6. november 2009

MetteT

Alexanders Moar ... skriver:

Hva mener du med privat dagplejer ???

Privat er hvor du er startet selv og ikke er ansat af kommunen, men forældrerne kan vist søge noget tilskud til pasningen ved kommunen..

Anmeld

6. november 2009

Mca<3

MetteT skriver:

Privat er hvor du er startet selv og ikke er ansat af kommunen, men forældrerne kan vist søge noget tilskud til pasningen ved kommunen..

Altså  ligesom selvstændig virksomhed ??? Vild kan man det alle steder

Anmeld

6. november 2009

MetteT

Alexanders Moar ... skriver:

Altså  ligesom selvstændig virksomhed ??? Vild kan man det alle steder

Ja, det kan man vist godt sammenligne det med..

Ja, det tror jeg godt man kan..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.