Jeg skriver dette, fordi jeg føler mig meget alene i noget, jeg aldrig havde forestillet mig, at jeg skulle stå i.
Vi har fået at vide, at vores ufødte søn har en alvorlig hjertefejl, som desværre ikke kan behandles. Han vil ikke overleve. Lægerne fortæller os, at han måske vil leve nogle timer efter fødslen, måske op til få dage, men at vi skal forberede os på at miste ham.
Jeg mistede også min søn under fødslen i 2020 på grund af skulderdystoci, hvor han sad fast og ikke stod til at redde. Det var en traumatisk oplevelse, men det her føles på en helt anden måde. Denne gang ved vi, at vi måske får tid sammen med vores søn, men også at vi skal opleve, at han dør i vores arme.
Jeg er både knust, forvirret og bange, og jeg prøver at forberede mig på noget, som jeg slet ikke ved, hvordan man forbereder sig på.
Er der nogen her, som har stået i noget lignende? Hvordan håndterede I tiden før fødslen? Er der noget, I er glade for, at I gjorde med jeres barn i den korte tid, I havde sammen? Er der noget, I ville ønske, I havde vidst på forhånd?
Jeg søger ikke nødvendigvis svar på det hele, men erfaringer, tanker og råd fra andre, som har prøvet at stå i en lignende situation.
På forhånd tak til jer, der har lyst til at dele