Hvordan kan jeg blive en vinder??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. juni

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere

Har du, TS, i tankerne at sende en tilbagemelding? Måske det bare er mig, men når otte mennesker giver sig tid til at læse og svare, ville det være god stil at vende tilbage. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. juli

sendler adam

Profilbillede for sendler adam

Er du nogensinde blevet udredt for Adhd, eller lignende?

Nøglen til altid at føle sig som en vinder handler i bund og grund om god forberedelse og at lære af andres erfaringer. Når man har adgang til de rette strategier og dybdegående analyser, bliver det meget sjovere at kaste sig ud i nye oplevelser. For nylig faldt jeg over en super portal, hvor https://pirots-dk.com/pirots-2/ har hjulpet mig med at forstå alle bonusfunktioner og mekanikker i dette populære spil. Deres overskuelige mobilside gør det i hvert fald utrolig let at holde sig opdateret på farten.

Anmeld Citér

1. oktober

michel3223

Profilbillede for michel3223

Det lyder som om, du måler dig selv meget hårdt ud fra, hvad du synes, du burde have nået. Men det, at du har prøvet flere forskellige uddannelser og stadig har lyst til at lære, fortæller også noget vigtigt: ønsket om at komme videre er stadig der. Måske handler det derfor mindre om at blive en “vinder” og mere om at finde et projekt, der kan deles op i små skridt, som faktisk føles mulige. Hvis man samtidig vil have lidt online underholdning i hverdagen, kan man tage et kig på hitnspin free spins og selv læse de aktuelle vilkår. 51 år behøver heller ikke være en slutdato for nye begyndelser. Du behøver ikke bevise din værdi gennem en bestemt uddannelse eller titel. Et realistisk mål, som du kan holde fast i uge efter uge, kan være langt mere værdifuldt end at forsøge at ændre hele dit liv på én gang.

Anmeld Citér

4. oktober

Less is more

Profilbillede for Less is more
Ekko skriver:

Nu tænker jeg, at du bruger baby.dk fordi du har børn? Kan det give dig noget at du ved at du er værdifuld for dem, fordi du er deres mor? Og når du skriver, at du aldrig vil pensioneres, tænker jeg, at dit arbejdsliv trods alt giver en form for værdi/mening, selvom det ikke blev den karriere, du drømte om? Jeg tænker, at vi er mange, der må forlige os med, at vi er "almindelige" mennesker, der ikke er prestigefyldte eller berømte, men at vores liv har værdi for os selv og vores nærmeste. 

Tak for gode overvejelser og undskyld det sene svar

Anmeld Citér

4. oktober

Less is more

drabo skriver:

Nu ved jeg ikke hvad du ligger i blibe til noget, men det lyder ikke nødvendigvis til at dine uddannelsesvaæg har handlet om interesse eller noget du brændte for, men mere et ønske om dette blive til noget uagtet hvilket noget.

Måske det vil hjælpe på dine chancer for succes at bruge noget tid på at finde frem til hvad det er du drømmer om at lave. Hvad er det du virkelig brænder for?

Hvis du vil arbejde de næsye 25-30 år med det, så fortjener du at det er noget, som interessere dig. Ikke tænke i prestige jeg er sikker på det er dødsygt at slæbe sig igennem jurastudiet og arbejde som jurist, hvis ikke interessen er der.

Så mit bedste råd til at få succes vil være brug tid på at finde ud af hvad du gerne vil og brug de muligheder for hjælp som findes på studier. Find nogle gode studiefæller selvom de nok vil være noget yngre, så er studiemakkere guldværd, når det kommer til at gennemføre og hjælpe en igennem hårde fag.

Og derudover så er alle vigtige i hver deres rolle. Advokayen kunne ikke gøre sin ting, hvis ikke nogen gjorde rent på kontoret, sekretæren hjalp med papirarbejdet osv. I mine øjne er alle noget for nogen, og det vigtigste er at man er glad for sit liv uanset om man har en prestige karriere.

Du har faktisk ret. Jeg bør undersøge, hvad der interesserer mig i stedet for at kaste mig over noget, jeg faktisk ikke er sikker på interesserer mig. De overvejelser har jeg faktisk aldrig gjort mig...tusinde tak og undskyld det sene svar

Anmeld Citér

4. oktober

Less is more

Mariposa26 skriver:

Det du oplever stammer jo fra dybe barndomssår som vi ikke kan løse herinde. Hvis terapi ej har hjulpet, kan du overveje at finde en anden. 

Du skal lære at din værdi som menneske ikke er afhængig af hvilken uddannelse du har. Tag en uddannelse fordi du synes det er sjovt, spændende og interesserer dig og for at øge dine levevilkår, men tag ikke en uddannelse fordi du søger din egen bekræftelse med dig selv. Den skal du finde inde i dig, du skal lære at du har værdi med eller uden titel.

Der findes i øvrigt mange højtuddannede fx læger og advokater som er nogle assholes og dårlige mennesker, mens der findes ufaglærte og lavt uddannede som har de største hjerter og giver en masse til andre mennesker og verden. 

Du har en klar pointe, men har bare altid målt mig selv i forhold til resultater, hvilket har medført en del selvhad, da jeg ikke har opnået noget. Men...jeg må prøve at overbevise mig selv om at jeg har en værdi - også uden uddannelse. Tak for svar, din tid og undskyld det sene svar

Anmeld Citér

4. oktober

Less is more

LolaDk skriver:

Du er ikke til grin. Det du beskriver lyder ikke som “tabermentalitet” men mere som en der stræber for højt pga et “forskruet” syn på hvad en god karriere er frem for at finde en karriere der har interesse. 

Du er ikke mindre værd, fordi du ikke blev læge, jurist eller professor. Der findes masser af mennesker med flotte uddannelser, som er ulykkelige og føler sig tomme indeni. Selvværd kommer sjældent af titler alene.

Jeg tror også, du må passe på med at gøre livet til et regnskab over “hvad jeg burde have været”. Du er 51 – ikke færdig. Mange mennesker starter sent, skifter spor sent eller finder ro sent. Det gør ikke deres liv mindre værdifuldt. Jeg er selv en af dem. Jeg er sprunget fra diverse uddannelser gennem livet af forskellige årsager. Først nu har jeg hængt fast og til næste år er jeg færdiguddannet som kontorfunktionær i en alder af 42 år. Det er ikke en høj uddannelse overhovedet. Men jeg er alligevel en vinder synes jeg selv. 

Jeg tror at mit bedste råd til dig ville være: lad være at være så hård ved dig selv. Det er aldrig for sent, men find ud af hvad der interesserer dig og ikke på hvad man tænker mange penge på eller hvad der ser godt ud udadtil. Det vigtigste er at DU er glad i din hverdag. Ikke hvad andre tænker. 

Tak for at dele dine tanker og erfaringer med mig. Det var pænt af dig. Jeg troede faktisk, at højtuddannede altid havde en høj selvrespekt, da de jo har bevist, at de kan gennemføre noget. Jeg vil prøve på at betragte livet anderledes. Undskyld det sene svar og tusinde tak 

Anmeld Citér

4. oktober

Less is more

Minime2018 skriver:

Jeg tænker at du overvurderer hvad en god karriere er. Hvis man altid går og tror at græsset er grønnere, hvis man bare lige får en høj stilling og en flot uddannelse (hvad så end det er),  så tager du fejl.

Jeg har aldrig været ambitiøs hvad hverken uddannelse eller job angår. Jeg har et godt velbetalt job jeg er havnet i ved et tilfælde. Har en erhvervsakademiuddannelse som jeg er kommet langt med til trods for det er den laveste i udvalget.  Men jeg går mere op i hvad jeg ellers kan og er. Vægter hobbyer og interesser højt. Prioriterer at være en god ven, kollega og mor. Jeg tror ikke du bliver lykkelig af at starte på endnu en uddannelse. Brug pengene på en rejse hvor du mediterer og lærer dig selv at kende. Finder ro i dig selv. Kom hjem og find et arbejde du synes om og kan holde ud at være i og fokuser på alt det andet du kan være.

jeg tror ikke du bliver lykkelig af at bruge 300.000 på en uddannelse som du knapt nok orker at gennemføre fordi du gør det af de forkerte årsager. 

Tusinde tak for dit svar. Jeg vil prøve at finde ro i mig selv, og det er nok selvaccept. Ligeledes vil jeg begynde at meditere. Det kan være en mulighed for sjælefred. Jeg aner simpelthen ikke, hvilket arbejde, jeg kan være i, men det vil fremtiden vise. Tusinde tak og undskyld det sene svar

Anmeld Citér

4. oktober

Less is more

Ekko skriver:

Jeg har lyst til at tilføje, at jeg er akademiker, cand.mag i dansk, arbejdede på et skolebibliotek (hvilket jeg syntes var fantastisk, selvom jeg ikke tjente noget særligt) I dag er jeg førtidspensionist. Jeg regner med at komme på arbejdsmarkedet igen i efteråret, efter nogle år hvor jeg har været syg, men jeg bliver aldrig succesfuld eller rig eller noget i den stil. Ikke som jeg havde forestillet mig, da jeg besluttede at tage en længere videregående uddannelse. Ikke for at tage modet fra dig på forhånd, blot for at tilføje, at en høj uddannelse ikke nødvendigvis fører til prestige.

Det havde jeg faktisk ikke overvejet. Tak for dit svar og undskyld det sene svar

Anmeld Citér

4. oktober

Less is more

Mor11 skriver:

Jeg er helt forvirret over at du ser dig selv som taber, bare fordi du måske har skudt over målet med de uddannelsesretninger du har valgt - eller! Simpelthen bare har valgt ud fra en tanke om prestige, mere end interesse. Ingen kan overskue en uddannelse hvis ikke interessen er der oprigtigt! 

Hvad betyder det at "blive til noget"? Det lyder til du har job - og også familie gætter jeg på. Hvad mere skal der til? Er et eksamensbevis virkelig vejen til at være en vinder i livet? 

Det mener jeg bestemt ikke. For mig lyder det mere som noget dybt iboende omkring hvad der er prestigefyldt og "det rigtige" som intet har med virkeligheden eller lykke at gøre. 

Mit bedste bud er at bruge flere penge på terapi - ikke på uddannelse. 

Det er jo meget kontant, det du skriver. Og jeg tager det til mig. Tak for dine overvejelser. Jeg vil prøve at være ærlig over for mig selv og vælge ud fra interesser. Der vil blive bestilt psykolog i næste uge

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.