Hej,
Som overskriften siger... jeg føler, at jeg er træt af at være mor til mine to energiske drenge (6&8). 
Jeg har været alene det meste af tiden de sidste 3-4 måneder, for min kæreste arbejder meget. Jeg står altså for at hente, pakke tasker og tissetøj ud (den ene tisser i bukserne hver dag, vi går til læge med det), købe ind, lave mad og vaske 1-2 maskinfulde hver dag. I det hele taget har jeg trukket størstedelen af det praktiske læs i al den tid, ungerne har levet.
Jeg tror virkelig, at den ene dreng (ham der også tisser i bukserne) har ADHD, ligesom faren til børnene har, og han er meget krævende. Den store kan sætte sig og læse eller bygge selv, men ham her har stadig et stort behov for kontakt. Og jeg kan sagtens give ham fysisk kontakt og jeg sætter mig gerne i sofaen med dem - men jeg gider ikke lave noget!
De vil altid have, at jeg skal lege med dem og det gider jeg ikke længere. Da de var små hyggede jeg mig ofte med at sidde og lege puttekasse, babylege, puslespil eller hvad det kunne være, men nu er de større og deres lege er så kedelige - jeg gider simpelthen ikke styre en monstertruck eller bygge med Lego eller lege monsterleg
Deres far er bedre til de lege, fordi han også synes at mange af de samme ting er interessante.
Tidligere lavede jeg ofte krea med dem eller andet, måske aftensmad eller boller, nu orker jeg det ikke.
Jeg kan godt se, at jeg bruger ordene "gider" og "orker" en hel del. Men det er sådan jeg har det - og jeg ved simpelthen ikke, hvordan jeg skal finde min glæde og entusiasme tilbage. Energien til at ville bage kager med dem eller tage på skovtur eller tage alle kreatingene frem og lave julepynt.
Der er ingen til at passe børnene udover SFOen. Så vi er på konstant.
Bare nu, hvor det er ved at være tid til at hente, kan jeg få helt ondt i maven ved tanken om alt det, ser skal ske de næste 3 timer! Sidder her i bilen og prøver at tage mig sammen til at gå ind i SFOen og finde dem, efter jeg har sjusket med mit arbejde, for at kunne skynde mig at hente dem ved 15-tiden, fordi de kom i SFO 6:30 i morges! Men de bliver altid sure, når de ser mig, fordi de ikke har leget færdig (uanset hvornår jeg kommer) og så er der bare 3 timers arbejde med ting, der ikke kan udsættes eller sjuskes med... kun nogle dage, men ikke hver dag. Man kan ikke få havregrød og rugbrød hver aften jo. Og opvaskeren skal tømmes, før at det på bordet, kan komme derind...
De går ikke engang rigtigt til noget i fritiden eller har lege-aftaler, fordi jeg er så "udbrændt". De går til én ting hver onsdag, men nogle gange aflyser jeg, fordi det er kl. 17 og der er jeg bare flad!
Hvordan har I andre "udbrændte" forældre fået energien til jeres børn tilbage? Har I nogle tricks?
Jeg kan nævne, at jeg selv arbejder som lærer og desuden er i udredning for autisme. Så måske har jeg heller ikke selv lige det bedste udgangspunkt. 
Anmeld
Citér