Lillehjerte skriver:
Jeg har tre søskende, og har altid syntes at det måtte være kedeligt kun at have en enkelt søskende. Mine forældre har også begge mange søskende, så jeg har også været vant til mange fætre og kusiner. Jeg har derfor altid drømt om mere end to standard børn.
Lige da jeg havde født andet barn, havde jeg følelsen af, at det ikke var slut. Men han viste sig at være en ordentlig mundfuld som baby, og jeg havde egentlig besluttet, at vores resterende æg i fryseren skulle destrueres.
Da han var 8-9 mdr. gammel, var alting blevet meget nemmere, og han har været en nem dreng siden. Det var tilfældigheder der gjorde, at klinikken ikke havde destrueret dem alligevel, og jeg kunne nå at fortryde.
Der var tre æg i fryseren, og de to første blev ikke til noget. Vi havde derfor allersidste forsøg, for vi var enige om, at vi ikke ville igennem ægudtagning igen, og chancen for at det skete naturligt, var ikke stor.
Det allersidste æg blev til lillesøster. Da jeg fødte hende, havde jeg slet ikke samme følelse som tidligere, og min krop og hoved var helt afklaret med, at det var sidste gang, og sådan har jeg haft det siden. Så jeg har nydt hver lille milepæl og har ikke ondt i maven over, at jeg ikke kommer til at opleve det hele igen.
I og for sig synes jeg ikke der er den store forskel på at have to eller tre børn. Man føler sig konstant utilstrækkelig uanset hvad
Hvor godt at i alligevel fik jeres lillesøster 
Jeg synes der er så mange tanker forbundet med det. Jeg er også selv fra en større familie og jeg tænker tit på at det havde været dejligt med en mere nær voksen relation. Jeg er lidt bange for at vi om 5-6 år ikke laver andet end at køre mellem sportshaller og legeaftaler hvis vi får en mere 
Med vores mindste havde manden hele tiden sagt at det var vores sidste selvom jeg inden i nok ikke var enig. Nu er der kommet en lille åbning fra ham og nu er alle tanker og følelser i fuld flor ❤️ Jeg har netop også haft den følelse af ondt i maven over milepælene og sidste gange. Jeg har den berømte følelse af at der mangler en, nok qua min egen opvækst.
Inderst inde tror jeg, at jeg vil fortryde ikke at få en sidste. Men jeg føler også at det er et egoistisk ønske som også tager (og giver) noget fra de eksisterende søskende. Jeg synes man er meget bundet til baby som mor når man ammer.
Der er mange tanker som jeg nok ikke kommer helt til bunds i med mindre vi får den ekstra. Er glad for din kommentar om at 3 børn ikke er hårdere end to ❤️