Mad og husholdningskonto

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. september

Solsikke9

Profilbillede for Solsikke9
Anonym skriver:

Vi har fælles økonomi. 

Han mener bare, at det må være nok med de 7500 kr.

Jeg har en indkøbsliste som jeg holder mig til og handler primært i Rema. Tager flere ting af den gældende ting hvis den er på tilbud. Så jeg prøver virkelig at være bevidst. Alligevel er det ikke godt nok 

Ah ok. 

svært at svare på når vi ikke ved hvad i bruger jeres penge på. Men lav mad til flere dage, spis flere bønner/linser i stedet for kød og den slags. Men mad er også bare blevet dyrere 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. september

hannetheis

Profilbillede for hannetheis
Anonym skriver:

Vi sætter 7500 kr ind hver måned på en mad og husholdningskonto. 
Det dækker ALT! 
Eller det burde det for jeg kan desværre ikke få det til at slå til Hvilket betyder at jeg går i minus på min egen konto hver evig måned da jeg tager af den når der er nul på mad og husholdningskontoen. Det er en ond spiral jeg ikke kan komme ud af. 
Min kæreste ønsker ikke at sætte flere penge ind på den konto. 
Det er mig der handler. 

Jeg aner ikke mine levende råd for hvordan jeg skal få pengene til at slå til  

Så kom med alle jeres gode råd til hvordan jeg kan spare penge ��

Nu kommer efteråret og vinteren,

Her spiser vi ofte hjemmelavede supper, eller gryderetter, retter med kål.

Der er også retter som vi gerne har i flere dage.

Derudover bruger vi meget kylling i madlavningen. Andet kød er blevet dyrt, med mindre jeg finder det på tilbud.

En ting som ost, spiser vi meget, men her er det blevet til en weekend ting, da jeg fandt ud af vi brugte rigtig mange penge på det. 

Skriv ned hvad du bruger at penge, og så tilmeld reklamer ( hvis ikke i får dem i forvejen) vi bruger dem meget til at se hvor der er rugbrød. Kød osv på tilbud, handler kun 1 gang ugeligt. 

Anmeld Citér

24. september

StortOgSmåt

Profilbillede for StortOgSmåt

Fine råd givet hele vejen rundt. Jeg vil dog tilføje at det ville klæde din mand at bidrage lidt til at løse problemerne, fremfor blot at brokke sig og udvise uvilje til at tage ansvar... det lyder ikke specielt charmerende...

Anmeld Citér

24. september

Jixy

Profilbillede for Jixy

Din mand må selv stå for at handle, hvis han ikke ønsker at betale mere til den konto. Så må han jo gøre det indenfor budgettet. 
hvis der bruges mere på en madkonto, som begge betaler til, så må begge også dække et evt. underskud.

Har I tjekket kontoen igennem for at se at der kun blive brugt penge på mad og deslige, så der ikke pludselig er købt ting udenfor den kontos “formål”. Det kan være i byggemarkeder, café, medicin og lign. som I evt. ikke har med i den post.

Anmeld Citér

25. september

drabo

Profilbillede for drabo

Nu hørte jeg lige at madpriserne er steget med 32% de sidste år, så det er ikke underligt hvis folks madbudget bliver presset. 
selvfølgelig kan man sagtens leve for 7500, men det kræver andre vaner i dag end forv3 år siden. Så I må have snakken om hvorvidt der skal ændres i madvanerne eller madbudgettet skal øges. Og ja manden skal være med til at tage ansvar, det er ikke kun dit problem, men klassisk at kvindens lommepenge bliver brugt på familien.

Anmeld Citér

27. september

Anonym

Vi er 6 personer, 2 voksne, 2 teenagere og 2 på 10 år. Vi sætter 8000kr af. Det holder altid. Også selvom der måske lige er en familie fødselsdag der skal holdes. 

vi forsøger at købe ind til 3-4 dage ad gangen. Men det lykkes ikke altid. 
vi handler som regel i netto. Og vi køber det vi skal bruge. Ikke mere. Så det der med at noget er på tilbud og så køber vi 5x så meget, det gør vi ikke med mindre det er noget vi bruger rigtig meget af og ved vi får brugt rimelig hurtigt (fx spiser vores unger sygt meget ost, så det kan vi godt købe 4 pakker af når det er på bud, eller hakket kød). Alt andet, det bruges mere sporadisk er bare mersalg for butikken varerne skal jo nok komme på tilbud igen. 

der udover går vi ikke og spinker og sparer. Der er råd til lidt junk, der er råd til frugt og grønt og en varieret kost generelt. 

Anmeld Citér

29. september

Anonym trådstarter

Tak for jeres svar allesammen

I morgen er det lønningsdag og jeg har regnet ud, at der maks må bruges 1600 kr på 1 uge til ALT! De penge vil jeg hæve hver tirsdag, så jeg har pengene fysisk istedet for at betale med kort hvor man ikke rigtig har en fornemmelse på at pengene forsvinder. 

Så har jeg lavet en note på min telefon hvor jeg vil skrive hver enkelt ting jeg køber ind ned. Hvad det koster og under hvilken kategori det hører ind under. På den måde kan jeg forhåbentlig få et overblik over hvor den største “post” er. 

Min kæreste vil ikke gå med til at hæve den konto med flere penge så jeg må være kreativ og så har jeg det sort på hvidt hvad vores penge går til. Så kan det være han måske vil kunne forstå det ��

Anmeld Citér

1. oktober

Meheju

Profilbillede for Meheju
Anonym skriver:

Vi sætter 7500 kr ind hver måned på en mad og husholdningskonto. 
Det dækker ALT! 
Eller det burde det for jeg kan desværre ikke få det til at slå til Hvilket betyder at jeg går i minus på min egen konto hver evig måned da jeg tager af den når der er nul på mad og husholdningskontoen. Det er en ond spiral jeg ikke kan komme ud af. 
Min kæreste ønsker ikke at sætte flere penge ind på den konto. 
Det er mig der handler. 

Jeg aner ikke mine levende råd for hvordan jeg skal få pengene til at slå til  

Så kom med alle jeres gode råd til hvordan jeg kan spare penge ��

Vi er 3 i husstanden. Mig, min mand og vores teeenager.

Jeg sætter 4000 af til mad og diverse, simplet hen fordi jeg ikke vil bruge flere penge på det. Og vi spiser godt hver dag. Jeg har fundet ud af at kød er faktisk billigere ved slagteren end i butikkerne. Ofte har vi også en rugbrødsdag/reste dag og jeg laver tit mad til 2 dage.

Anmeld Citér

1. oktober

Anonym

Anonym skriver:

Tak for jeres svar allesammen

I morgen er det lønningsdag og jeg har regnet ud, at der maks må bruges 1600 kr på 1 uge til ALT! De penge vil jeg hæve hver tirsdag, så jeg har pengene fysisk istedet for at betale med kort hvor man ikke rigtig har en fornemmelse på at pengene forsvinder. 

Så har jeg lavet en note på min telefon hvor jeg vil skrive hver enkelt ting jeg køber ind ned. Hvad det koster og under hvilken kategori det hører ind under. På den måde kan jeg forhåbentlig få et overblik over hvor den største “post” er. 

Min kæreste vil ikke gå med til at hæve den konto med flere penge så jeg må være kreativ og så har jeg det sort på hvidt hvad vores penge går til. Så kan det være han måske vil kunne forstå det ��

Det er fair nok at han ikke vil bruge flere penge, men jeg synes ikke det er fair at han totalt fralægger sig ethvert ansvar for at få det til at lykkedes. Hvis det var mig ville jeg kræve at han deltog i indkøb og i prioritering af hvordan pengene skal slå til. Det er ikke rimeligt at du skal have alt bøvlet og bekymringerne alene. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.