Jeg tænker måske du/I skal se på indkøbsvaner.
Jeg er typen der ikke vil bruge alle vores penge på mad og husholdning.
Vi handler tilbud og laver madplaner og det gør det let ikke at overforbruge synes jeg. Alle vores konti er fælles, så vi har ikke en decideret madkonto, men jeg holder nogenlunde styr på hvad vi bruger på indkøb.
Vi er to voksne, 2 teenagere og et barn. Og ofte en kæreste eller ven der spiser med.
Vi handler for ca. 1000kr. om ugen. Vi lever ikke skrabet, men vi laver også meget selv og bager alt brød/kage m.m.
Nogle uger bruger vi mere, andre mindre. Hvis der fx er tilbud på det vaskemiddel vi plejer at bruge køber vi gerne er stort lager ind, det betyder selvfølgelig at jeg så bruger lidt flere penge, men det udligner sig med tiden.
Vi køber ikke ren økologi som vi gjorde engang fordi vi synes det på nogle varer er blevet ret dyrt. Vi bruger mange bønner, kikærter, linser og grøntsager, så kødretter rækker lidt længere.
I må få talt om hvad der er vigtigt for jer i forhold til indkøb og madvaner, for det giver selvfølgelig ikke mening at du skal bruge af egen konto for at I har råd til at leve. Har han et forslag til at få det til at række?
Anmeld
Citér